یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه سلامت: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد پسرها زودتر از بی اشتهایی عصبی خلاص می‌شوند. درمان بی اشتهایی عصبی یک روند طولانی در دختران و سپس پسران است.

به گزارش رویترز، تحقیقات دانشمندان، بر روی گروهی از دانش آموزان نشان داد، یک سال پس از درمان بی اشتهایی عصبی، دختران سطوح بالاتری از ادامه نگرانی نسبت به وزن و خوردن غذا نسبت به پسران دارند.

همچنین هیچ کدام از پسرها در طول مطالعات بعد از گذشت یک سال درمان دچار عود و برگشت بیماری نشدند، اما بیش از 8 درصد دختران دچار عود بیماری شدند.

این اولین تحقیقی است که درباره تأثیر جنسیت‌های مختلف بر اختلال بی اشتهایی عصبی می‌پردازد. طی این تحقیقات یک سال پس از درمان، دختران همچنان توجه  بیشتری نسبت به وزن، شکل اندام و خوردن غذا و همچنین کاهش وزن کمتر از حد توصیه شده در مقایسه با پسران داشتند.

هنوز معلوم نیست که این یافته‌ها به معنای آن است که دختران در دراز مدت بیشتر از پسران از این بیماری رنج می‌برند یا نه؟ اما تفاوت‌های ذهنی میان دختران و پسران می‌تواند دلیل این تفاوت در ابتلا به بیماری باشد، اگرچه محققان معتقدند عوامل فرهنگی و اجتماعی هم می‌تواند بر دختران در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند.

کد خبر 7427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز