چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: دو روز بعد از اینکه اولین سال حضور در فدراسیون کاراته را به پایان رساند، در حالی که کاراته بعد از مسابقات جهانی ژاپن با حاشیه‌ها و جنجال‌های فراوانی همراه بود بهزاد کتیرایی با انتشار استعفانامه خود به رئیس ورزش، پرده دیگری از مناسبات کاراته را فاش کرد که به ادعای او حضور مجدد برخی افراد به منزله‌ تضعیف مدیریت فدراسیون عنوان شده است.

گویا برای بازگشت نایب رئیس زنان فدراسیون توصیه‌هایی به او شده بود اما وی که به نظر می‌رسید کار خود را در کاراته پایان یافته تلقی می‌کرد، استعفانامه‌اش را به این مسئله گره زد. او به علی‌آبادی نوشت:« پیرو مذاکره حضوری پیرامون بازگشت بعضی از افراد به فدراسیون، با توجه به اینکه حضور مجدد این افراد تضعیف مدیریت فدراسیون را در بر خواهد داشت، بنابراین خواهشمندم با استعفای اینجانب موافقت فرمایید. »

و رئیس ورزش نیز بلافاصله علیرضا آهی؛ نایب رئیس سابق فدراسیون کاراته را به عنوان جانشین کتیرایی منصوب کرد. در حکم او آمده است: «ضرورت دارد حداکثر ظرف شش‌ماه با هماهنگی رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای مقدمات برگزاری مجمع عمومی فدراسیون را فراهم کنید.» این در شرایطی است که سازمان بازرسی کل کشور هر گونه تغییر و گماردن سرپرست را با توجه به مشکل دوشغله‌های ورزش همچنان غیرقانونی عنوان می‌کند و به همین دلیل بسیاری از مجامع انتخاباتی با چالش برگزاری مواجه شده است.در این میان کتیرایی پس از استعفا می‌گوید که شرایط برای  ادامه کار در فدراسیون کاراته مهیا نبود و بدون هیچگونه فشاری اقدام به کناره‌گیری کردم.

بهزاد کتیرایی ادامه می‌دهد: «در طول یک سال گذشته تمام تلاش خود را برای اعتلای کاراته به کار بستم اما متاسفانه نتوانستم در این راه توفیق آنچنانی داشته باشم.» وی ادامه داد: «برای موفقیت در یک مجموعه، هماهنگی و همدلی بین تمامی عوامل آن مجموعه، ضروری است ولی در فدراسیون این هماهنگی وجود نداشت و تلاش من نیز برای ایجاد آن ثمربخش نشد.» کتیرایی خاطرنشان کرد: «هیچگونه فشاری برای استعفا وجود نداشت و خودم با بررسی شرایط و جمع‌بندی‌ها تصمیم گرفتم تا از ادامه کار انصراف دهم.»

احترام به رای مجمع کاراته

از سوی دیگر دبیر فدراسیون کاراته با انتقاد از برکناری کتیرایی گفت: «کاراته موش آزمایشگاهی نیست که مدام رئیس‌اش تغییر کند.»احمد صافی ادامه داد: «متاسفانه برخی افراد با آمدن کتیرایی اختیارات خود را محدود و با افزایش نظارت‌ها احساس خطر کردند. آن جامعه‌ای که در مجمع به کتیرایی 44 رای دادند باید اکنون به حمایت از او بپردازند. اگر آنها امروز از استعفای رئیس فدراسیون خوشحال شوند، یعنی ثبات رای نداشته‌اند و باید لباس سفید کاراته را از تن بیرون آورند.» وی افزود: «زمان انتخابات به عنوان یکی از نامزدها با وجود سفارش‌ها حاضر نشدم به نفع کتیرایی انصراف دهم اما به دلیل پذیرفتن سرمربیگری کره جنوبی به طور کلی از انتخابات کنار کشیدم و به رای مجمع احترام گذاشتم.»

صافی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان تربیت‌بدنی باید به رای مجمع کاراته احترام بگذارند، تصریح کرد: «از اینکه سازمان خواستار استعفای کتیرایی شده است، خبر ندارم اما مگر فدراسیون کاراته موش آزمایشگاهی است که هر چند ماه یک رئیس جدید برایش انتخاب شود؟ اگر انتخابات فدراسیون کاراته واقعی بوده است باید مجمع فوق‌العاده برای حمایت از کتیرایی تشکیل شود و جلوی کسانی که می‌خواهند آرامش کاراته را به هم بزنند بگیرند.»

حمایت از رئیس مستعفی

در پی استعفای بهزاد کتیرایی از ریاست کاراته، کمیته مربیان فدراسیون حمایت خود را از رئیس مستعفی اعلام کرد. نصرالله کاکاوند، در این زمینه به فارس می‌گوید: «برنامه‌ریزی‌های کتیرایی در فدراسیون کاراته تا‌کنون بی‌سابقه بوده است. اشخاصی که در مدت ریاست او موقعیت خود را در خطر دیدند موجبات استعفای وی را فراهم کردند و همه تقصیرها را به گردن او انداختند، رفتن کتیرایی به نفع کاراته نیست.» کاکاوند از تهیه نامه‌ای از سوی اعضای کمیته مربیان در حمایت از کتیرایی خبر داد و اعلام کرد: «مخالف استعفا و رفتن او از کاراته هستیم.» از سوی دیگر سرپرست جدید  فدراسیون کاراته اولویت نخست خود را ایجاد وفاق کامل بین خانواده‌ کاراته دانست.

علیرضا آهی  می‌گوید: «با توجه به شناخت نسبی که از کاراته دارم و سه سال نایب رئیسی فدراسیون، امیدوارم با همکاری و همیاری اهالی کاراته و کمک خداوند بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای تداوم موفقیت‌ها و روند جاری فدراسیون داشته باشیم.» وی افزود: «بررسی فعالیت‌های کمیته‌ها، سبک‌ها، هیات‌های استانی و تیم‌های ملی از جمله اولویت‌های بعدی در فدراسیون خواهد بود.»

نایب رئیس اسبق فدراسیون کاراته در پاسخ به این سئوال که به عنوان یکی ازنامزدهای جدی احراز کرسی ریاست فدراسیون ترجیح داد تا در مجمع انتخابات حضور نیابد، گفت: «در آن مقطع احساسم بر این بود و به این نتیجه رسیدم که مجموعه‌ سازمان بیشتر نظر به کتیرایی دارند. من از سابقه‌ دوستی و همکاری با کتیرایی برخوردار بودم و مصلحت دانستم تا برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فعالیت جدی‌ای نداشته باشم. به همین دلیل شب قبل از انتخابات در تماسی با هاشمی، معاون سازمان عنوان کردم در مجمع فدراسیون حضور نخواهم یافت.»

کد خبر 75068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز