آنهایی که عادت دارند صبحانه‌های روز تعطیل عدسی یا خوراک لوبیاچیتی بخورند، بد نیست که پوره لوبیا را هم امتحان کنند.

سالاد

همشهری آنلاین: این پوره با نان تازه یک غذای کامل است. شما حتی می‌توانید آن را به عنوان شام هم بخورید.

۱. سیر و پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید. اگر فلفل سبز درشت انتخاب کرده‌اید تخم داخل آن را خالی کرده و فلفل‌ها را هم ریز خرد کنید.

۲. روغن مایع را در تابه‌ای گود بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس پیاز و سیر را همراه فلفل سبز و پودر فلفل قرمز در روغن بریزید و روی شعله ملایم اجاق گاز حدود پنج تا ده دقیقه حرارت دهید تا پیاز نرم شود ولی مراقب باشید قهوه‌ای رنگ نشود.

۳. کنسرو لوبیا را در صافی بریزید و آب آن را جدا کنید. دو قاشق سوپ‌خوری از لوبیا را در ظرف دیگری کنار گذاشته و بقیه را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن به پوره تبدیل کنید.

۴. پوره لوبیا را به همراه دو تا سه قاشق سوپ‌خوری آب لوبیا به مواد داخل تابه اضافه کرده و خوب هم بزنید. در تابه را بگذارید و چند دقیقه حرارت دهید.

۵. پنیر چدار رنده شده را همراه با لوبیای درسته پوره نشده به مواد داخل تابه اضافه کنید و حدود پنج دقیقه حرارت دهید تا پنیر کمی آب شود.سپس مخلوط را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

۶. فلفل دلمه‌ای قرمز را به صورت خلالی با چاقو خرد کنید. پوره را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید و روی آن فلفل دلمه‌ای خلال شده و پنیر چدار رنده شده بریزید.

مواد لازم:

۴ حبه سیر
یک عدد پیاز
۲ عدد فلفل سبز تند
یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
۲ ق س روغن مایع گیاهی
 ۲ /۱ ق چ پودر فلفل قرمز
۴۰۰ گرم لوبیا چیتی کنسروی
 ۴ /۳ پیمانه پنیر چدار رنده شده
به مقدار لازم نمک و فلفل
مقداری پنیر چدار رنده شده (برای روی غذا)

سالسای آووکادو

این صبحانه را کسانی که علاقه مند به یک وعده صبحگاهی متفاوت هستند امتحان کنند

آووکادو از آن جمله میوه‌های پرخاصیت است که به خاطر چربی خاصی که دارد نمی‌توان آن را مانند دیگر میوه‌ها به تنهایی خورد. بنابراین بهترین کاربرد آن در سالادها و سس‌هاست. سالسای آووکادو چیزی بین سالاد و سس است؛ یعنی شما می‌توانید آن را با نان یا چیپس ذرت  به عنوان شام بخورید.

۱. یکی از آووکادوها را پوست کنده و گوشت داخل آن را بعد از خارج کردن هسته‌ها با چنگال خوب له کنید. کاسه بزرگی آماده کنید، ابتدا آووکادو، پیاز، سیر، فلفل سبز، پوست رنده شده لیموترش، پودر قند، گوجه‌فرنگی، روغن زیتون، گشنیز، زیره و نمک و فلفل را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. در صورت نیاز آب لیموترش را هم اضافه کنید.

۲. آووکادوی دیگر را هم پوست کنده و پس از جدا کردن هسته به صورت ریز خرد کنید. آووکادوی ریز شده را به بقیه مواد اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و مدت یک ربع کناری بگذارید تا جا بیفتد. این سالاد را با نان تست به عنوان شام سبک می‌توانید میل کنید.

مواد لازم:

۲ عدد آووکادوی رسیده
یک عدد پیاز قرمز کوچک
 (ریز خرد شود)
یک عدد فلفل سبز تازه
یک حبه سیر (ریز خرد شود)
پوست رنده شده نصف لیموترش کوچک
آب ۲ عددلیموترش کوچک
نوک ق چ پودر قند
۲۵۰ گرم گوجه‌فرنگی سفت
 (ریز خرد شود)
۲ ق‌س گشنیز تازه خرد شده
 ۲ /۱ ق چ تخم‌زیره
یک ق س روغن زیتون
به مقدار لازم نمک و فلفل

این صبحانه را کسانی که علاقه مند به یک وعده صبحگاهی متفاوت هستند امتحان کنند

آووکادو

آووکادو یک ماده غذایی کامل برای تحریک رشد بدن است؛ مثل آهن و مس که برای خون‌سازی مفیدند یا سدیم و پتاسیم که تعادل شیمیایی بدن را حفظ می‌کنند. این میوه چربی و کالری بالایی دارد پس باید میزان متعادلی از آن مصرف شود. البته چربی آووکادو از نوع غیر اشباع است. هر ۱۰۰ گرم آووکادو دارای ۱۹۰ کیلوکاری انرژی است.

یه‌جور دیگه

حتما لازم نیست لوبیا را پوره کنید. شما می‌توانید آن را با استفاده از گوشتکوب له و خرده کرده و خوراک لوبیای بافت‌دار درست کنید.

کد خبر 755973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha