مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

ظاهرا زندان‌های اروپا با تمام تجهیزات و تشکیلاتشان باز هم نتوانستند جلوی فرار سه دزد زرنگ بلژیکی را بگیرند. آنها با یک هلی‌کوپتر از وسط حیاط زندان خارج از شهر «بروژ» بلژیک فرار کردند. این خبر مربوط به سرنخ_ هفته‌نامه‌حوادث و شگفتی‌ها_ شنبه ۱۰ مردادماه۱۳۸۸ است که بازخوانی می شود.

فرار از زندان

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرا از اجاره کردن یک هلی‌کوپتر شروع شد. زندانی‌ها دو همدست در خارج از زندان داشتند که برایشان یک هلی‌کوپتر اجاره کردند، آنها خلبان را گروگان گرفتند و او را مجبور کردند در حیاط زندان فرود بیاید. سه زندانی سوار هلی‌کوپتر شدند، همدست آنها بیرون هلی‌کوپتر ایستاد چون دیگر در هلی‌کوپتر کوچک جا نبود. هلی‌کوپتر برخاست و زندانی‌ها تا ۲۰ کیلومتر دورتر از زندان، تا نزدیکی جاده اصلی با هلی‌کوپتر رفتند، در آنجا یک مرسدس را دزدیدند و خانم راننده‌اش را به گروگان گرفتند و نهایتا پس از رسیدن به سواحل بلژیک، ماشین را رها کرده و از راه دریا از کشور بلژیک خارج شدند.  

وزیر دادگستری بلژیک می‌گوید: «هر چند که فرار کردن از زندان به علت ضعف امنیتی زندان نبوده، باید پذیرفت که سیستم برخورد با هلی‌کوپترها در زندان‌های بلژیک همواره با مشکل روبه‌رو بوده است». «مارک فلورن» - سخنگوی پلیس بلژیک - هم اعلام کرده که در این حادثه کسی آسیب ندیده و آنها علاوه بر زندانی‌ها به دنبال همدستانشان هم هستند چون آنها هم به همان میزان گناهکارند.
به نوشته روزنامه‌های بلژیک، سکاکی ۲۶ ساله خطرناک‌ترین آنهاست که تا حالا ۱۶ بار برای جرم‌های مختلف از سرقت بانک گرفته تا آدم‌ربایی محاکمه شده و تقریبا یک دهه گذشته را در زندان گذرانده است.

او در سپتامبر ۲۰۰۳ هم از زندانی در نزدیکی شهر «تورنهوت» بلژیک فرار کرد و پس از پنج ماه تعقیب و تجسس پلیس، گیر افتاد. او در سال ۲۰۰۷ هم به خاطر استفاده بیش از حد از تکنیک‌های فرار و تهدید نگهبانان زندان، به روانپزشکی فرستاده شد.

کد خبر 757068
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha