کوکوها یکی از ارزان‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها برای مهمانی هستند که می‌توان آنها را با کم‌ترین هزینه و سریع‌ترین زمان آمده کرد.

كوكوی شويد باقلا

به گزارش همشهری آنلاین، اگر عجله دارید و می‌خواهید ظرف مدت نیم ساعت غذای خوشمزه‌ای درست کنید به کوکوی شوید باقلا در مایکروفر هم فکر کنید و از تکنولوژی برای پخت این غذای سنتی بهره بگیرید.

۱. برای پخت باقلا آن را به همراه ۵/۲ لیوان آب‌جوش در ظرف مناسب مایکروفر ریخته، در آن را بگذارید و مدت شش تا هشت دقیقه با حداکثر قدرت مایکروفر (۱۰۰ درصد) حرارت دهید تا بپزد. سپس در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با چنگال خوب بزنید. نمک و فلفل و زردچوبه و آرد را هم اضافه کنید.  

۲. برای درست کردن پیاز داغ پیازهای نگینی شده را همراه با یک قاشق سوپ‌خوری روغن در پیرکس ریخته و با حداکثر قدرت (۱۰۰ درصد) مدت شش تا هشت دقیقه حرارت دهید تا پیازها تغییر رنگ پیدا کند. البته در این فاصله چند بار در مایکروفر را باز کنید و هم بزنید.

۳. باقلا، پیازداغ، سیر، شوید و بیکینگ پودر را به مخلوط تخم‌مرغ و آرد اضافه کنید. کف و دیواره‌های پیرکس لبه‌داری را چرب کرده و مایه کوکو را داخل آن ریخته و ظرف را با در پوش در مایکروفر قرار داده و مدت هشت دقیقه و با همان قدرت حرارت دهید تا کوکو بسته شود. در پایان در را برداشته و ظرف را روی سه پایه مایکروفر قرار داده و حدود پنج تا شش دقیقه گریل کنید.

مواد لازم برای ۴ تا ۵ نفر

۴ عدد تخم‌مرغ
۲ ق‌س آرد گندم
۴۰۰ گرم باقلا سبز
۲ عدد پیاز متوسط
۲ حبه سیر (رنده شود)
۴ /۳  پیمانه شوید خام خرد شده
یک ق‌م بیکینگ‌پودر
۳ ق‌س روغن مایع
به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه

فوت‌وفن

در صورتی که بخواهید طرف دیگر کوکو هم برشته شود آن را ابتدا به روغن آغشته کرده و سپس گریل کنید.

کد خبر 757282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha