وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ایران و عربستان در مسیر تعاملات و مناسبات اقتصادی به جمع بندی خوبی خواهند رسید.

خاندوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در اجلاس سالیانه بانک توسعه اسلامی در جده به سر می‌برد، در حاشیه این اجلاس در مصاحبه با روزنامه شرق الاوسط گفت‌: در حاشیه اجلاس با وزیر امور اقتصادی عربستان سعودی ملاقات خواهم کرد و معتقدم ایران و عربستان در مسیر تعاملات و مناسبات اقتصادی به جمع بندی خوبی خواهند رسید.

وی افزود: سیاست دولت جدید ایران توسعه ارتباطات با همسایگان و کشورهای عربی است، ما از هر موضوعی که سبب روابط نزدیکتر با همسایگان و کشورهای عربی و توسعه این روابط به شکلی متمایز باشد، از جمله تحکیم روابط استقبال می کنیم.

خاندوزی همچنین در خصوص راهکارهای برون رفت از چالش هایی که جهان هم اینک با آنها مواجه است، گفت‌: بعد از بحران جهانی کرونا و تبعات آن، کشورها آموختند که تعاملات اقتصادی بیشتری داشته باشند.  

وزیر اقتصاد بیان کرد: دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد ما نیز برای غلبه بر این بحران‌ها استفاده از تبادل فناوری بین کشورهای اسلامی و گسترش تعاملات اقتصادی بین کشورهای جهان و به ویژه منطقه است.

کد خبر 760067
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 0
    من از خیلی از لحاظ منتقد دولت رئیسی هستم؛ ولی خدایی نباید عملکرد خیلی خوبشو در برقراری رابطه با عربستان نادیده گرفت. برعکس دولت روحانی که کلا همسایگان ایران، بخصوص عربستانو بایکد کرده بودو چسبیده بود به غرب! اما دولت رئیسی بدنبال حل کردن اصل مشکل براومد 👏👏👏
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      عجب رویی دارید.کی بایکوت کرده بود.چه تحفه هست عربستان؟ اون میگفت، تندروها نمیذارن من کار کنم، شما اونو متهم میکنید. همتون یک .... خدا بداد ملت برسه ....