همه ما می دانیم که فقط با خرید مبلمان اداری، سازمان تجهیز نمی شود و نیاز جدی به چیدمان درست و اصولی حس می شود.

image-20230527121739-1.jpeg

اگر بهترین مبلمان اداری موجود در بازار را هم تهیه کنید، تا زمانی که به شکلی درست و اصولی چیدمان انجام ندهید، علاوه بر اینکه جلوه خاصی برای محیط به ارمغان نیاورده اید، نباید انتظار کارایی لازم را نیز داشته باشید.

چیدمان مبلمان اداری برای فضاهای کوچک به چه صورت باید انجام شود؟

چیدمان مبلمان اداری در یک فضا و محیط کاری کوچک می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که شما تمام تجهیزات و مبلمان اداری ضروری را نیاز دارید اما فضای کمی در اختیار دارید، در این مطلب از مبلمان اداری ژاویز، یکی از بهترین تولید کنندگان مبلمان اداری، نکاتی را درباره چیدمان مبلمان اداری در یک محیط اداری کوچک، ارائه می دهیم.

۱. انتخاب مبلمان اداری مدرن

بدون شک یکی از سبک های مورد استفاده در فضاهای اداری کوچک، سبک مدرن است. اگر هنوز هم در انتخاب خود شک دارید، پیشنهاد ما به شما مبلمان اداری مدرن است. برای فضاهای کوچک، مبلمان اداری مدرن مناسب تر است چرا که با طراحی خاصی که دارند، می توان در همه فضاها از آن ها بهره گرفت. این دسته از مبلمان های اداری در فضاهای اداری کوچک علاوه بر اینکه فضای زیادی اشغال نمی کنند، محیط شما را شیک و لوکس جلوه می دهند. مبلمان اداری مدرن به دلیل نوع ساخت و طراحی، فضای زیادی اشغال نمی کنند در نتیجه برای فضاهای کوچک، بهترین و مناسب ترین انتخاب هستند.

 ۲. یک تعادل بصری مطلوب ایجاد کنید

ایجاد تعادل بصری به این معنا است که تمامی مبلمان و تجهیزات اداری خود را در بخش محدودی چیدمان نکنید چرا که در این صورت محیط کوچکتر نشان داده می شود و جلوه خوبی به دکوراسیون اداری نمی دهد. 

۳. پرهیز از چیدمان ورودی محیط اداری

برای آن که فضا را کوچکتر از آنچه که هست نشان ندهید، حتما از چیدمان در ورودی اتاق ها و ورودی اصلی خودداری کنید و فقط از چند المان دکوراتیو ساده استفاده نمایید.

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

۴. سعی کنید مبلمان خود را رو به پنجره و نور قرار دهید

اگر در دفتر خود از نورگیر طبیعی بهره مند هستید، حتما مبلمان و تجهیزات اداری تان را رو به رو نورگیر و یا پنجره قرار دهید چرا که حس قرار گیری در یک محیط کوچک را از بین می برد و بر راندمان کاری تاثیر مثبت می گذارد. همچنین در صرفه جویی از منابع انرژی نیز گامی محکم برداشته اید.  

 ۵. تجهیزات و مبلمان های اداری هماهنگ و ست انتخاب نمایید

بهتر است برای داشتن دکوراسیون زیبا، تجهیزات و مبلمان اداری را ست و هماهنگ با هم  انتخاب کنید. این کار شاید در وهله اول ساده به نظر برسد اما علاوه بر زیبایی، نظم سازمان را نیز چند برابر می کند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از رنگ های تیره و تند فضا را کوچک تر نشان می دهد.

 ۶. توجه به بهینه سازی فضای اداری

یکی از نکات مهم و اساسی در چیدمان مبلمان اداری در فضاهای کوچک، استفاده حداکثری از فضا است. برای بهینه سازی فضای اداری حتما از نقاط پرت بهره ببرید. البته ممکن است به منظور ایجاد فضا با کارایی بیشتر و همچنین سهولت در رفت و آمد، برخی از مبلمان ها و تجهیزات را کنار بگذارید.  

۷. استفاده از پارتیشن های اداری

پارتیشن ها که در انواع مختلفی اعم از اداری و مسکونی، طراحی و تولید می شود، دارای مزایای بسیاری است به همین دلیل یکی از پیشنهادهای مهم و کاربردی برای چیدمان مبلمان اداری در محیط های اداری با فضای کم، پارتیشن است. پارتیشن های اداری در بهره وری از فضا و دسترسی به بخش های مختلف سازمان کمک بسیاری می کنند. پارتیشن های اداری در انواع گوناگون اعم از تکجداره و دوجداره طراحی و تولید می گردد به همین دلیل دست کارفرمایان برای انتخاب باز است و افراد می توانند متناسب با سبک و کارایی فضای اداری خود، یکی از انواع پارتیشن ها را که با متریال های مختلفی تولید می گردد، انتخاب کنند.

انواع طرح و متریال های پارتیشن های اداری:

پارتیشن های ثابت و متحرک (ریلی، کشویی، تاشو و …)

پارتیشن های ام دی اف، فلزی، چوبی، شیشه ای و آلومینیومی

بهترین انتخاب برای محیط های کوچک با سبک مدرن پارتیشن های شیشه ای است زیرا به دلیل انتشار نور، فضا را بزرگتر و دلباز تر جلوه می دهد.

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

۸. اصل نظم را در مبلمان را رعایت نمایید

شاید در نگاه اول این مورد مسخره به نظر برسد و از نظر شما دارای اهمیت چندانی نباشد اما عدم رعایت همین مورد می تواند یک فاجعه بزرگ را در دکوراسیون اداری شما رقم زند. سعی کنید همیشه سطح میز را تمیز و مرتب نگه دارید همچنین میزها را در فاصله ای معین چیدمان کنید و محدوده صندلی های اداری را حفظ نمایید. رعایت همین نکات ساده کمکی دوچندان به ظاهر و دکوراسیون سازمان می کند.

کلام پایانی

چیدمان و دکوراسیون تجهیزات و مبلمان اداری در فضاهای کوچک کاری چندان سخت و دشوار نیست مگر با رعایت یکسری نکات ساده. مطالعه این مقاله و رعایت نکات آن باعث می شود شما این مسیر را به راحتی طی کنید و هرگز از داشتن محیط اداری کوچک ناامید نشوید.
منبع: مبلمان اداری ژاویز

کد خبر 763223

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha