سخنگوی دولت درخصوص گلایه مردم از بی‌کیفیتی خودروهای داخلی گفت: این گلایه‌ها چندده ساله است و دولت سیزدهم به دنبال جبران گذشته است اما به زمان نیاز دارد.

علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت

به گزارش همشهری آنلاین، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در بیست و هشتمین دوره طرح ولایت دانشگاه‌های سراسر کشور که دیروز برگزار شد، در جمع دانشجویان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیون درگاه پرداخت اعم از دستگاه‌های پوز و درگاه‌های اینترنتی ساماندهی شد، گفت: درآمدهای دولت از محل مالیات ۱۰ درصد افزایش یافت اما آیا فشار مالیاتی به مودیان سابق وارد شد، خیر؛ بلکه به جای ۲ میلیون مؤدی ۴ میلیون مؤدی مالیاتی شناسایی شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ درآمدهای مالیاتی کشور ۶۰ درصد افزایش یافت در حالی که برای اولین بار پایه مالیاتی از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت ولی مجموع درآمدهای مالیاتی افزایشی بود.

تورم مصرف‌کننده در زمان تحویل دولت سیزدهم

سخنگوی دولت به تورم مصرف کننده در زمان تحویل دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: شهریور ۱۴۰۰ تورم ما ۵۹.۳ درصد بود که بالاترین نرخ تورم ۵۰ سال اخیر محسوب می‌شود؛ حجم نقدینگی و نرخ رشد آن در همان سال ۴۳ درصد بوده است یعنی همزمان با تورم حدود ۶۰ درصدی رشد نقدینگی را هم داشتیم که به معنی آن است که تورم ادامه‌دار خواهد بود. قبل می‌گفتند این آمار محرمانه است اما ما اعلام کردیم که مردم هم باید در جریان باشند تورم مصرف کننده ۶۰ درصدی یعنی اگر سال گذشته جنسی ۱۰ هزار تومان بود سال بعد ۱۶ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود اما این در حالی است که ما شاخص تورم تولید کننده هم داریم که چند ماه بعد به شاخص مصرف کننده منتقل می‌شود زمانی که دولت را تحویل گرفتیم شاخص تورم تولید کننده ۱۰۳ درصد بود یعنی قرار بود تورم ۶۰ درصدی به ۱۰۳ درصد در چند ماه بعد برسد.

وی خاطرنشان کرد روز نخستی که آقای رئیسی دولت را تحویل گرفت و اعضای دولت قبل شروع به توضیح اوضاع کشور کردند یکی از وزرا می‌گفت پول نداریم حقوق بدهیم و باید خلق پول کنیم سرپرست وقت بانک مرکزی می‌گفت این تورم ۶۰ درصدی برای مدت طولانی است و تا چند ماه دیگر سه رقمی خواهد شد دولت سیزدهم در چنین شرایطی مدیریت امور اجرایی را در دست گرفت.

تعریف پروژه در حوزه‌های دارای تنش آبی

سخنگوی دولت به موضوع کم آبی اشاره و اظهار کرد در حوزه رفع تنش آبی که ۳۰۰ حوزه بود بیش از ۲۴۰ پروژه تعریف شد در این دولت ۱۰ برابر سال‌های قبل برای رفع تنش آبی هزینه کردیم دیروز به بوشهر رفته بودم وقتی از سایت هسته‌ای بوشهر برای تولید برق بازدید می‌کردم به من گفته شد که از ۱۰ تا ۱۲ سال قبل در سال ۱۴۰۰ که قرار بود روند ساخت فازهای بعدی این سایت آغاز شود تنها ۱۷۰ نفر در کارگاه فعالیت می‌کردند اما دیروز در اوج گرما ۱۸۰۰ نفر مشغول کار بودند همچنین برای رفع مشکل فاضلاب اهواز قبل از سفر اول آیت الله رئیسی به خوزستان، تنها ۳ جبهه کاری مشغول فعالیت بود اما دو ماه بعد از سفر وی بیش از ۴۰ جبهه کاری فعال شد. در سفر اخیر آیت الله رئیسی به کهگیلویه بویراحمد جاده پاتاوه - دهدشت افتتاح شد ساخت این جاده ۲۷ سال قبل شروع شده بود که ۲۰ درصد پیشرفت داشت اما در ۲ سال دولت سیزدهم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت همه می‌دانیم هرچه پروژه عمرانی طولانی‌تر شود فسادزاتر بوده و هزینه ساخت افزایش می‌یابد لذا باید جلوی فساد را گرفت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم تورم ۶۰ درصدی که داشت ۳ رقمی می‌شد را به ۴۶ درصد رساند آن هم در شرایطی که جنگ اوکراین روسیه سبب تورم جهانی کالاهای اساسی شده بود گفت: اغتشاشات سال گذشته نیز آثار اقتصادی داشت نرخ ارز را افزایش داد و منجر به فرار سرمایه شد از سوی دیگر طرح مردمی سازی یارانه‌ها را داشتیم و علی رغم اینکه پیش بینی نرخ تورم صعودی وجود داشت اما نرخ تورم را به ۴۶ درصد کاهش دادیم.

اغتشاشات سال گذشته آثار اقتصادی داشت

وی در خصوص اغتشاشات سال گذشته بیان کرد دشمن وقتی دید پیشرفت کشور به ریل رسمی برگشته سکوت نکرد و تمام قد وارد میدان شد لذا اغتشاشات سال قبل را ایجاد کرد دشمن به سراغ نقاط ضعف ما رفت تا کشور را به سمت فروپاشی تجزیه پس رفت و توقف اصلاح مسیر حرکت ببرد در چنین شرایطی دشمن از جهات سیاسی اقتصادی و فرهنگی شروع به زدن می‌کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: دشمن هرجا ضربه‌ای بزند پاسخ آن را قطعا دریافت میکند اما تلاش میکند آن ضربه ای که وارد میکند یا خسارت و حادثه تلخی که رخ می‌دهد را بزرگنمایی کند. مثلاً در قضیه فروریختن ساختمان متروپل که برای همه ما غمناک و تلخ بود، وقتی اتفاق افتاد همزمان شد با حمله یک نفر به یک مدرسه ابتدایی در آمریکا که ۲۰ کودک کشته شدند اما حتی یک عکس هم از جنازه کشته‌ها منتشر نشد در حالی که در قضیه متروپل تصاویر متعددی از لحظه حادثه و جانباختگان منتشر شد ولی در آمریکا کسی جرات نمی‌کند عکس جنازه فجایع را منتشر کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تنها راه مقابله با جنگ دشمنان تمرکز بر ریل پیشرفت است افزود شرایط امروز ما با آنچه ایده آل ماست و از حکمرانی اسلامی انتظار داریم فاصله دارد علت آن اعتماد به غرب در دهه قبل است آدرس اشتباه به شما ندهند مثلاً در سال‌های ۹۱ و ۹۲ سالانه ۸۵۰ هزار واحد مسکونی تولید می‌شد اما در ۸ سال دولت قبل به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد در سال رسید این گره زدن کشور به غرب بود که سبب شد تا اتکای به خود و نگاه به ظرفیت‌های درونی را از دست بدهیم.

رشد باسوادی در ایران

بهادری جهرمی مثال دیگری از پیشرفت کشور در سال‌های اخیر زد و افزود: نرخ باسوادی در سال ۵۵ معادل ۳۷ درصد بود این در حالیست که میانگین جهانی باسوادی در همان سال ۶۷ درصد میانگین باسوادی خاورمیانه ۴۴ و کشورهای عربی ۴۵ درصد بود. اما در سال ۱۴۰۰ میانگین جهانی باسوادی ۸۷ شد میانگین باسوادی خاورمیانه ۸۰ و کشورهای عربی ۷۴ درصد شده بود این در حالی است که در ایران این نرخ به ۸۹ درصد یعنی ۲ بیشتر از میانگین جهانی رسیده است کشوری که ۸ سال جنگ داشته و ۸ سال هم اعتماد به غرب کرده است در حالی که می‌بایست عقبگرد داشت اما رشد صعودی داشته است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره حذف یارانه کود کشاورزان و نهاده‌های دامی فعالان دامی گفت: بر اساس قانون بودجه یارانه کود نه تنها حذف نشده بلکه افزایش هم داشته است نهاده‌های دامی هم رقمی است که معادل مصرف استاندارد تولید کنندگان محصولات دامی است از نظر فراوانی محصولات دامی در این دو سال مشکلی نداشتیم چون نهاده‌ها تامین می‌شد مشکل ما در بهره‌وری است که سبب شده قیمت تمام شده گوشت و مرغ در کشور از همسایگان هم بیشتر شود. با این حال مشکلی برای تامین نهاده‌های دامی چه از محل تولید داخل و چه از محل واردات نداریم و حتی در مقاطعی صادرات هم داشته‌ایم.

کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو در کشور

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو در کشور و مشکلات صنعت خودروسازی بیان کرد: گلایه‌های مردم از صنعت خودرو چندده ساله است. وقتی از دولت می‌خواهیم برای صنعت خودرو برنامه داشته باشد طبیعتاً نیاز به زمان دارد تا این معضل مزمن را درمان کند. ام المصائب صنعت خودرو خارج کردن دولت نه به عنوان تنظیمگر بلکه به عنوان مشارکت کننده در تولید از این صنعت است .

وی ادامه داد: لذا قرار شد دولت از سهام داری خودروسازی خارج شود. مدیریت دولتی به معنای عام که نیروهای غیر متخصص به آن وارد می‌شد و فساد داشت باید حذف شود مراحل کارشناسی و قیمت گذاری سهام و صحت سنجی خریداران طی شده اما نمی‌خواهیم تجربه‌های تلخ خصوصی سازی‌های سابق تکرار شود صنعت خودرو دو مشکل کلان دارد یکی کیفیت و دیگری کمیت در سال‌های ۹۱ و ۹۲ سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شد حال آنکه نیاز کشور یک و نیم میلیون دستگاه بود و مازاد تولید برای جایگزینی خودروهای فرسوده مصرف می‌شد. ما در دولت قبل میزان تولید خودرو به ۷۵۰ هزار دستگاه در سال کاهش یافت به عبارت دیگر ما ۳ تا ۴ سال نیمی از نیاز خودروی کشور را تولید می‌کردیم و از سوی دیگر واردات خودرو هم ممنوع بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به دنبال جبران گذشته است و واردات خودرو را به تصویب مجلس رساند اما قرار نیست خودروی لاکچری وارد شود بلکه خودروی اقتصادی که برای قشر متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد وارد خواهد شد ضمن اینکه خودرویی وارد نمی‌کنیم که به دنبال آن افزایش نرخ ارز و سپس افزایش قیمت خودرو ایجاد شود سال گذشته ثبت نام واردات خودرو انجام و تعدادی خودرو وارد کشور شد برای واردات خودرو کارکرده هم لایحه به مجلس دادیم که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و در روزهای اخیر به دولت ابلاغ شده است.

کد خبر 777671
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 200
  • حبیب IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    50 26
    آفرین حالا براتون دست میزنیم👏👏👏👏👏👏👏
  • مسعود IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    128 7
    سخنگوی محترم دولت این مهار تورم که فرمودید در کجای ابن کشور اتفاق افتاده؟!!!!منظور گوشت ششصد هزار تومانی هستش یا خودروهای میلیادی؟!!! خواهشن بس کنید و دروغ تحویلمان ندهید.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    99 9
    مالیات خانه های خالی چی شد موفق نشدیدچون دست خودتون توکاربود
  • ناشناس IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    86 5
    اگه کیفیت نداره اگه قیمتش بالاست در حال به نفع شماست که تبلیغ کنید از کارهای خودتون تازه کارهای که فقط در حد شعار بوده
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    97 7
    ثانیه به ثانیه قیمت هابالامیرود
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    94 8
    حرف های آقای سخن گو را بشنو و باور نکن
  • ناشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    104 5
    ایشون چون در بین مردم زندگی نمی کنه نخواهد فهمید که درد ملت چیه چه برسه به تورم نفس گیر که همش باعث و بانی این تورم ها خود دولت ها می باشند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    87 6
    تربخدا دیگه از تورم نگو سفره ها خالی شده فقط حرف درمانی از اول دولت شما تا امروز را مقایسه کن بعد شروع کن به سخنگو یت
  • محمود نعمتی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    85 8
    ماشین رو به 4 برابر قیمت به مردم بدبخت ایران قالب میکنید، از این اقتصادی تر کجای دنیا سراغ دارید
  • جمال IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    89 5
    مردم ،حرفهای شما را با یخچال خالی خود می سنجند،و کاری به حرف درمانی شما و ریس جمهور ندارن،گوشت پانصدهزار ومرغ صد هزاری
  • منصور حاجیان IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    75 6
    آقای جهرمی بزرگوار عمر ما که گذشت هر دوره/رییس/جمهور میگه قبلی ها خراب کردن میخوایم حلش کنیم صبر کنید
  • سجاد FR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    69 9
    دولت جلو مرغ ۲۰۰هزارتومنی دلار ۱۰۰تومنی پراید ۶۰۰میلیونی گوشت ۲میلیونی و غیره رو گرفته واقعن بی خوابی جواب داده
  • م IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    69 7
    راست میگه یه ممیز جا انداخته احتمالا 10.3درصد بوده 103خونده بخاطر همین نون 50درصد،مرغ 100درصد ,لبنیات 100درصد گرون شده
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    70 4
    دولت قرار بود تورم را کاهش بده نه اینکه بگه جلوی تورم 103 درصدی را گرفتیم این چه استدلالیه اخه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    77 6
    تورم از پارسال تا امروز بالای 150درصد
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    44 13
    آقای بهادری جهرمی بهتره باعث بدبین کردن مردم به نظام نشی
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    63 6
    بلی ، جلوی تورم ۱۰۳٪ رو گرفت ، بجاش تورم ۲۵۰٪ تو بازار راه اوفتاد . قبلن نرخ نزول تو بازار ۳٪ بود الان به لطف مقتصدین بی نظام ، صدی ۷.۵ حساب می کنن . دلار ۲۰ تومانی الان رسیده به ۶۰ تومان . خدا رو شکر آسمون سقف نداره وگرنه تا الان ترک نخورده بود ریخته بود
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    61 5
    نه که الان تورم کاهشی شده بلکه صددرصدشده اقای جهرمی خبرنداری گناه هم نداری طعم فقرنچشیدی، کجا تورم کاهشی شده مرغکیلوبیست تومنی شده کیلوصد تومن، دلار23تومنی شده 50، پراید120تومنی دوسال قبل شده 300تومن،چرا،چراهمش حرف تحویل مردم میدین توعمل که ما چیزی ندیدیم، فقط میدونیم ک نابود شدیم
  • E.r IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    61 5
    دیگه بسه ....گوشت و امثال گوشت ۷۰درصد گرون شده اما افزایش حقوق ۲۷ درصد ...
  • پزشک US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    44 4
    🤣🤣🤣🤣
  • ناشناس IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    52 6
    کل دولتی‌ها در طول این چهل سال با شعار آمدن سرکار اما تا خر مراد را سوار شدن همه مشکلات را انداختن گردن دولت های قبلی وا این قصه همچنان ادامه دارد و هیچ وقت هم مقصران این وضعیت محاکمه نشدن
  • غلامحسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    52 5
    جناب جهرمی شما چند ساعتی بین مردم وبامردم گفتگو کنین بعد نظر مردم راببیند چه میکشن
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    23 4
    شاید اساس هر کشوری برنامه مدون برای کشاورزی و تولید باشد وقتی کشاورزی رونق می‌گیرد صنایع وابسته به کشاورزی از قبیل مرغداری ها صنایع غذایی و در آخر شرکتهای دانش بنیان در زمینه مکانیزه شدن کشاورزی رونق خواهد به نظرم بزرگترین رشد اقتصادی زمانی صورت می‌گیرد که اولین پیشه در زمان شکوفایی بشر رخ داد یعنی کشاورزی و بعد دامپروری و بعد صنعت ولی سالهاست بدون توجه به بخش کشاورزی باعث فلج شدن دیگر صنایع وهدر رفت آب شده اید
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    46 6
    آقای سخنگو، کیفیت را دولت‌های گذشته کوتاهی کردند. قیمت ها را که‌ روزانه گران می‌شد را چی؟ پس شما چه کاره اید؟ تا کِی به گردن هم دیگه میند ازید؟
  • نادر IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    48 5
    واقعا خسته نباشه دولت..کشورهای دنیا افتخارشون اینه که تورم ایک درصد بیشتر نشه اینحا افتخار می‌کنند که نذاشتند تورم ۱۰۳ درصد بشه.واقعا که
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    45 5
    دولت پدر مردم را با گرانی ها در آورده است و تو می گویی جلو تورم را گرفته ایم.!!!!!
  • عبدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    49 6
    داداش وقتی انقلاب شد گفتن همه چی درست میشه الان چهلو چند ساله گذشته آقایون هنوز میگن نیاز به زمان دارن انگار که ایران را با بمب اتم زدن وهیچ چیزی برایمان نمانده بابا ژاپن با بمب اتم نابود شد ظرف چند سال خودشونو بلند کردن والان بالاترین رتبه صنعتی و اقتصادی را دارند
  • حسن IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    42 4
    خیلی رو میخواد همچین ارقامی سرهم کردن،کاهش تورم داشتیم؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    44 4
    باسلام و احترام جناب آقای جهرمی مردم عادی ازمحاسبه دولت برای تورم نمی دانند ولی نیمه اول سال ۱۴۰۰ گوشت قرمز ۹۵تا۱۰۰ تومان بود مرغ بالا ترین قیمت ۲۵هزار تومان بود ولی درحال حاضر ۵برابر شده حالا تورم چند درصد بوده وهست نمی دانیم.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    42 5
    راه چاره سازش بادنیا وبرداشتن تحریم ها اینقدردورخودتان نچرخیدبادنیاسازش کنیدتامردم ایران روی اسایش ورفاه راببینندوالسلام
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    31 4
    مهندس جهرمی دولت جلو هیچی نگرفته اگه مردم راحت زندگی کردن درست با گوشت وارداتی که اعلام کردین و نیست گوشت کیلو ۶۰۰تومن شده گندم هنوز نخریدین ۱۰۰۰تومن قرص نان گرون شده عدد و ارقام همش الکی
  • ناشناس IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    31 4
    باسلام و احترام اینقدر از کارهای دولت سیزدهم تعریف و تمجید کرد که فکر می کنی واقعیت است همان شعار های دولت قبل است با چاشنی.
  • مهندس نرم افزار IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    24 5
    یعنی ثبت نام فرغون بود من ثبت میکردم درخواست ام را.ولی خودرو داخلی نه مرسی ممنون
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    24 4
    آقای بهادری جهرمی جلو تورم ‌گرفتی که جنس گرانتر بشه نه ارزانتر مردم چشمشان به آرزانی نمیفتاد روز بروز داره همه چیز گرانتر میشه آقای جهرمی
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    25 4
    اقتصاد خیلی خیلی به ریل خودش برگشته است. و تورم بیش از ۱۰۰درصد هست.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    28 4
    سلام آقای عزیز لطفا از عملکرد دولت بگو که در این دوسال چقدر وضعیت اقتصادی خراب و پول ملی بی ارزش شده ، بازی با کلمات برای مردم نون و آب نمیشه به کشورهای اطراف نگاه کن ، یک طرفه حرف زدن را همه بلدن
  • احمد IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    31 4
    فعلا که دولت هیچ کاری نکرده که تاثیر خوب تو سفره مردم داشته باشه
  • علیداد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    41 4
    واقعا باید به امثالهم‌مدال شجاعت و رشادت. وفکر بکر اقتصاد داد. حالا خیلی خوشحالی تورم ۱۰۰/۰وبعضی اقلام ۲۰۰/است. فقط خودتان برای خودتان دست بزنید. یه سر به فقیر ترین همسایه شرقی خودمان بزن واقعا می فهمی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    32 4
    تورم ۱۰۳ که هیچ ۱۰۰۳ درصد هم رد کرده عمو . ۱۵ سال پیش ما بازنشست شدیم با حقوق معادل ۴ سکه بهار الان ۴ ما حقوق مون میشه یک سکه . ساعت خواب
  • رزمنده IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    26 4
    شما وارد م بکنید برای کیای روشن برای سرمایه دار پول دار در کل برای راحتی خودتانه نه برای بیچاره هوایی که بعد از 35سال از جنگ میگذرد هنوز خرج دارو دکتر برکات جنگ و بمباران را با کارگری دارن میدن شما خودت اصلا میدانی هزاران با ر بمب را تو یک جزیره بیست کیلو متری تحمل کردن یعنی چی تاثیرش را ما داریم مکشیم بیچاره آقازاده ها نوبتی میان روکار بار خودشان میبندن بعد میشین شاخ برای همدیگر ضررش کی می‌کنه همان بیچاره هایی که خاری جنگ را تحمل کردن کاش دو باره برگردد به زمان جنگ یه چیزهایی روشن میشود
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    23 3
    تورم ایران همین الان به گفته دانشگاه هاپکینز 97 درصد است ، جلوگیری کردی اینه اگر نمی‌کردی چی بود ، بنزین گران بشه مردم باید با الاغ رفت و آمد کنند تورم باعث میشه کرایه تاکسی داخل شهر برابر باشه به قیمت تهران تا مشهد
  • ن.ش IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    20 2
    ممنون ازساماندهی خوب شما،تمام مشکلات مردم حل شد. اگه به پزشک مراجعه میکنی برای فرارازمالیات ،پول نقد ازت میگیره.خیلیهاهم ازکاسبها کارت خوانهاشون رو تحویل بانک دادن.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    11 4
    سلام جناب جهرمی سخنگوی دولت قبل هم مثل خود شما گزارش می داد ما که دسترسی به آمارها نداریم هرچه شما بگویید عامه قبول می کنند
  • NL ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    18 3
    تاصدسال دیگرهیچتورمی برداشته نمیشود حرف بیعمل میزنند
  • مردم IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    16 2
    خوب تا حالا همچین تورم نداشتیم هیچوقت.
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    17 4
    افرین بشماهادراین کشورثروتمندواقعاهنرکردید
  • فریبرز IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    16 2
    پس شما میفرمایید که بین بی کفایتی شدید و بی کفایتی کمتر باید بی کفایتی کمتر را انتخاب کرد و با 46 درصد تورم راضی بود! درست متوجه شدم؟!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    20 4
    جناب شما از کجا و در مورد کدوم ایران صحبت می کنید!؟ واقعاً شما در کشور ایران هستید! آیا واقعاً شما تورم کنتور کردید؟! یا ما معنی توروم نمیدونیم چیه؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    18 2
    ۱۰۳ درصد؟ با این همه ثروت.
  • هادی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    7 39
    روحانی با برجام بلایی به سر مردم ایران آورد که چنگیز مغول بامردم ایران نکرد, آخرشم رئیس جمهور برجامی گفت :آمریکاازبرجام خارج شد و ما به این نتیجه رسیدیم که آمریکا بدقول است. مگر رهبر انقلاب روز اول نگفت من به غرب اعتماد ندارم. میگفتند ما دولت تدبیرو و امیدیم. پس چی شد? 8 سال آب در هاون کوبیدی مردم ایران رو علاف خودت کردی و قیمت ها فضایی شد و, خودرو و مسکن برای ما آرزو. باز خدارو شکردولت رئیسی داره تلاش میکنه اشتباهات حسن کلیدرو اصلاح کنه. ولی زمان میبره. ایشاله روزبه روز مردم وطن عزیزم بهتر و خوشحال تر بشن. سپاس
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    27 8
    راست میگه دولت تورم 103 درصدی رو به 50 درصد تنزل داده (البته با بازی با اعداد و آمار)
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    35 3
    موقع تصویب دستمزد کارگران در شورایعالی کار در اسفند ۱۴۰۱ وزرای اقتصاد و کار قسم میخوردند که تورم ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد میشه و به همین دلیل ، حقوق کارگران را فقط ۲۱ درصد افزایش دادند، اونوقت شما میگی جلوی تورم ۱۰۳درصدی را گرفتید!! ضمنا تورم واقعی چهار ماهه امسال بیش از ۳۰۰ درصده و شما میگید جلوی تورم شدید گرفتید!!!