جلسه هماهنگی بین نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، در خصوص امکان سنجی در راستای ایجاد ایستگاههای تبادلی بین خطوط حومه‌ای راه‌آهن و خطوط جدید شبکه مترو پایتخت، برگزار شد.

افتتاح ورودی سوم ایستکاه مترو بریانک

به گزارش همشهری، در جلسه امکان سنجی ایجاد ایستگاههای تبادلی بین خطوط راه آهن و مترو (خطوط جدید ۸ تا ۱۱) ، نمایندگان مواردی را مطرح و بررسی کردند که  طی توافقات صورت گرفته مقرر شد در صورت نیاز، برای احداث ورودی‌ها و سازه‌های جانبی ایستگاههای مترو در زمین‌های راه‌آهن، این شرکت وفق مقررات با شرکت مترو تهران همکاری کند. براساس طرح های ارائه شده جمع بندی نهایی به شرح زیر صورت گرفت.

  • خط ۸ مترو از مسعودیه تا سرسبز احداث خواهد شد. امکان تبادل مسافر با توقفگاه ترمینال جنوب. تبادل مسافر با خط حومه‌ای تهران-پرند در محدوده بزرگراه آیت ا... سعیدی. تبادل مسافر با خط حومه‌ای تهران-هشتگرد و در نهایت تبادل مسافر با سایت ایستگاه راه‌آهن تهران در جوار میدان بهمن انجام خواهد شد.
  • خط ۱۰ از وردآورد شروع و تا فلکه سوم تهرانپارس ادامه دارد. امکان تبادل مسافر با ایستگاههای خطوط ملی تهران-تبریز، ارومیه، رشت، زنجان، اردبیل و همچنین خط حومه‌ای تهران-کرج – هشتگرد- قزوین و خط ریلی حومه‌ای غرب استان تهران (تهران-شهرقدس-شهریار-اندیشه) وجود دارد. همچنین درخصوص ایستگاه ملکی مقرر شد پس از ابلاغ انجام مطالعات این ایستگاه توسط استانداری، موضوع امکان سنجی احداث ایستگاه ملکی در دستور کار شرکت مترو تهران قرار گیرد.
  • خط ۱۱ مسیر سه راه تقی‌آباد تا بوستان چیتگر را شامل می‌شود. امکان تبادل مسافر با توقفگاه جوانمرد قصاب و همچنین مسافرگیری از خیابان شهید رجایی به صورت همزمان وجود دارد. این خط  با ایستگاه راه‌آهن نیک‌پسندی نیز می‌تواند تبادل مسافر داشته باشد.
کد خبر 782262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    چرا خط حومه ای تهران هشتگرد تقویت نمیشود تا بخشی از بار مترو را به دوش بکشد؟
  • سیدرضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    قرچک.ورامین هم کهداصلا جزع استان تهران نیست که مترو بخواد