زائران اربعین امسال بیش از ۱۰۰ هزار خدمت درمانی تنها در یک درمانگاه دریافت کردند.

مرکز درمانی کربلا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سعید لک، رییس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی با اعلام این خبر و درباره اقدامات کادر درمان در این مرکز در ایام اربعین حسینی، گفت: درمانگاه شهید محمد حسن قاسمی با همت و حمایت مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت تشکیل و خدماتش از ابتدای شهریورماه آغاز شد و تا ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به دسترسی خوبی که این مرکز با حرمین امام حسین و حضرت عباس (ع) دارد، تعداد مراجعین با روند صعودی همراه بوده و روزانه بیش از ۲۵۰۰ مراجعه کننده داریم.

لک با بیان اینکه در درمانگاه شهید قاسمی اکثر تخصص ها از جمله طب اورژانس، زنان، داخلی و اطفال و پرستاری آماده ارائه خدمت هستند، تاکید کرد: یک دستگاه آمبولانس همراه با تیم فوریت‌های پزشکی نیز در این مرکز فعال است و به صورت میانگین روزانه سه تا چهار بیمار به بیمارستان منتقل می شوند تا در صورت لزوم اقدامات تخصصی تر درمانی مانند جراحی را دریافت و یا برای جراحی های بسیار تخصصی به ایران منتقل شوند.

این مسئول با بیان این که انتظار می رفت بیشترین مراجعین به علت گرمازدگی مراجعه کنند، عنوان کرد: اما به دلیل تمهیداتی که صورت گرفت، این آمار کاهش یافت و به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، بیش از ۵۰ درصد مراجعین با علایم سرما خوردگی، مراجعه کردند.

او همچنین از ثبت اطلاعات روزانه مراجعی و بررسی بیماری های واگیر و ارسال این آمار کلی به مرکزبیماری های واگیر وزارت بهداشت هم خبر داد و بیان کرد:  در این مرکز خدمات درمانی به تمامی مراجعین از ملیت‌های مختلف ارائه می شود. مرکز شهید قاسمی مجهز به دستگاه‌های مختلف است و تمامی مراقبت‌های درمانی در سطح ۲ در این مرکز ارائه می شود، به طوری که در این مدت با حضور ۵۰ نفر کادر پرستاری و پزشکی، بیش از ۲۵ هزار پذیرش صورت گرفته، یعنی بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت به زائرین عزیز ارائه شده که شامل پذیرش، ویزیت، تزریقات، فیزیوتراپی، مشاوره متخصصین، نوارقلب و سایر خدمات می شود.

کد خبر 786700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha