مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

اگر کسی برای معامله با کشور های خارجی نیازمند یک نام غیر فارسی برای شرکت باشد چه باید کرد؟ آیا راه حلی وجود دارد تا اسم شرکت را انگلیسی کنیم؟ جواب این سوال ها مثبت است اما برای دانستن چگونگی آن تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عکس

بسیاری از افراد ابتدای تاسیس شرکت به دنبال نامی مناسب برای آن میگردند. همواره یافتن اسم های سه سیلابی معنادار با توجه به فعالیت شرکت بسیار سخت است، مخصوصا اگر بخواهید برای شرکت خود که مخصوصاً در زمینه بازرگانی فعالیت می کند نام غیرفارسی انتخاب کنید.

کسانی که به تازگی ثبت شرکت کرده اند به این موضوع کاملاً آگاهی دارند که نام ها باید ریشه فارسی داشته باشند و حداقل دارای 3 سیلاب باشند( نام های 2 سیلابی مدتی است که پر شده و یافتن آن تقریبا ناممکن است). اما اگر کسی برای معامله با کشور های خارجی نیازمند یک نام غیر فارسی برای شرکت باشد چه باید کرد؟ آیا راه حلی وجود دارد تا اسم شرکت را انگلیسی کنیم؟ جواب این سوال ها مثبت است اما برای دانستن چگونگی آن تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ثبت شرکت با نام غیر فارسی (انگلیسی)

نحوه ثبت شرکت با نام غیر فارسی

ابتدا دانستن این موضوع که نام غیر فارسی برای شرکت در مناقصه های خارجی و معامله با افراد یا شرکتهای خارجی است،‌ برای شما ضروری است. زیرا اگر فقط در ایران فعالیت دارید نام غیر فارسی شما را خاص نمی کند. اولین و تنها شرط داشتن نام غیر فارسی برای شرکت( هر نوع شرکتی) داشتن شریک یا سهام دار حقوقی غیر ایرانی است.

این جمله یعنی باید حداقل 1% سهام شرکت بنام  یک شرکت خارجی باشد تا بتوان با مراحلی اقدام به دریافت موافقت نام غیر فارسی کرد. به این منظور باید مدارک شرکت خارجی توسط کنسولگری آن کشور در ایران تایید شود و با چند نامه نگاری اداری که توسط راه روشن انجام می شود می توان تایید نام را گرفت.

آیا برای ثبت شرکت با نام غیرفارسی نیاز به دریافت کارت بازرگانی است؟

خیر، اما بعد ها برای تبادل کالا و خرید و فروش و ترخیص از گمرکات نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارید که می تواند حقیقی یا حقوقی باشد. دریافت کارت بازرگانی حقوقی پس از ثبت شرکت صورت میگیرد و راه روشن می تواند مشاوره لازم جهت اخذ را در اختیار شما قرار دهد.

شرایط و مدارک ثبت شرکت با نام غیرفارسی

– نام کامل شرکت خارجی

– نوع شرکت تجاری (سهامی، تضامنی و…)

– آدرس اقامتگاه شرکت و مرکز اصلی امور مهم آن در خارج از کشور

– تابعیت شرکت تجاری

– میزان سرمایه شرکت تجاری هنگام تنظیم اظهارنامه

– آخرین بیلان شرکت تجاری

– سند ثبت شرکت تجاری در محل اصلی آن (کشور خارجی)

– تعیین نوع فعالیت تجاری و صنعتی شرکت در ایران

– تعیین آدرس شعب و نمایندگی‌های مورد نظر شرکت تجاری برای فعالیت در ایران

– تعیین نمایندگان شرکت تجاری در ایران

– ارائه اطلاعات مانند مشخصات و نشانی اشخاص نماینده مقیم ایران

برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس 02144039500 تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

کد خبر 790935

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha