آدم‌ها به دلایل متفاوتی ممکن است گیاهخوار شوند. قابل دفاع‌ترین این دلایل می‌تواند یک رژیم غذایی برای حفظ تندرستی باشد.

گیاهخواری

«چی می‌خوری؟»، «گیاهخوار هستم!» باید اعتراف کرد که لااقل در ایران هنوز یک جور پز در گیاهخواری هست و هنوز ممکن است عده‌ای اینطور فکر کنند که کسی که گیاهخوار است لابد نه‌تنها برای جان آدم‌ها حرمت قائل است، بلکه به حق حیات حیوانات هم احترام می‌گذارد، ولی مسلما این نمی‌تواند تنها دلیل گیاهخواری باشد.

آدم‌ها به دلایل متفاوتی ممکن است گیاهخوار شوند. قابل دفاع‌ترین این دلایل می‌تواند یک رژیم غذایی برای حفظ تندرستی باشد. گیاهخواری به جز مزایای سلامتی البته نه در طولانی‌مدت این حسن را هم دارد که می‌تواند توجه به جزئیات را به آدم بیاموزد. گیاهخوارها کم کم یاد می‌گیرند که از کنار هیچ گل و گیاهی بی‌اعتنا عبور نکنند و در دنیای کلم‌ها و کدوهای آب‌پز به راحتی دوام بیاورند.

امروز، یکم اکتبر و نهم مهر، روز جهانی گیاهخواری است. جامعه گیاهخواران آمریکای شمالی این روز را در سال ۱۹۷۷ پایه‌ریزی کردند و در سال ۱۹۷۸ اتحادیه بین‌المللی گیاهخواری از آن حمایت کرد. هدف از نامگذاری این روز هم معلوم است؛ ترویج فرصت‌های بهبود زندگی در گیاهخواری. این روز سعی دارد تا میزان آگاهی نسبت به فواید اخلاقی، محیطی، سلامتی و انسانی سبک زندگی گیاهخواری را افزایش دهد. در کشور ما هم تا حدودی این سبک از زندگی جاافتاده و حتی رستوران‌های مخصوصی برای گیاهخواران وجود دارد و دیگر گیاهخواران در اقلیت نیستند.
 

کد خبر 792514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha