گروه خودروسازی سایپا در واکنش به انتقادها از نحوه قیمت گذاری محصولات این شرکت، اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و نیز رشد سایر بازارهای سرمایه‌گذاری موازی از جمله مسکن طلا، ارز و...، قیمت خودرو طی ۱۰ سال گذشته، در مقایسه با سایر بازارها کمترین افزایش را داشته است.

لوگو سایپا - خودرو ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین،گروه خودروسازی سایپا در واکنش به خبری با عنوان همکاری سایپا و شورای رقابت برای گران‌فروشی در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، توضیحاتی ارسال کرده است.

متن کامل توضیحات سایپا به شرح ذیل است:

همزمان با استقرار کابینه آیت ا... دکتر رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی در سال ۱۴۰۰، در بحبوحه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و نیز همه‌گیری بیماری کرونا و رکود تولید ناشی از آن؛ گروه خودروسازی سایپا توانست با اقدامات عاجل و نظارت عالیه دولت ایشان دستاوردهای شگرف و شایان توجهی در حوزه‌های گوناگون، از جمله؛ توسعه و به‌روزآوری زیرساخت‌ها ارتقاء کیفیت محصولات، توسعه محصول و تنوع‌بخشی به سبد محصولات گروه از طریق طراحی و تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا، کسب کند، بگونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت از ابعاد تحولی و ارزش آفرینی با تمامی دستاوردهای گروه سایپا در سال‌های پیش از استقرار دولت ایشان، برابری می‌کند.

گروه خودروسازی سایپا که در طی ۲۷ سال به تولید محصولاتی نظیر، پراید تیبا و ساینا (۸۰٪ از سبد محصولات) اکتفا کرده بود با هدایت و پیگیری دولت آقای دکتر، رئیسی موفق شد ظرف مدتی کمتر از ۳ سال، ضمن از رده خارج نمودن محصولات، تیبا، تیبا۲ و مدل‌های پایه ساینا و کوییک، ۱۴ مدل محصولات سواری و تجاری (سواری شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، کادیلا، اطلس و سهند و خودروهای تجاری، صحرا، زاگرس، ون هامون، کامیونت‌های ۵,۵ تن، ۶ تن و ۹,۵ تن باراد، کامیون باراد، اتوبوس برقی و دیزلی) را تولید کند، که با اضافه شدن آنها به سبد محصولات گروه تا پایان سال جاری، تنوع مدل‌های تولیدی گروه به ۲۴ مدل افزایش می‌یابد.

این در حالی است که پیاده سازی استانداردهای ۸۵ گانه، که در دولت‌های قبل به دلیل تحریم‌ها و کمبودهای ناشی از آن طی دهه ۹۰، کان لم یکن شده بود، در حال حاضر در تولید محصولات گروه، به صورت کامل و در برخی محصولات با اعمال اکثریت استانداردهای ضروری (DRL ،TPMS ،ESC و...) رعایت می‌شود.

علی‌رغم اینکه با رعایت استانداردهای یاد شده بر پیچیدگی فرایند طراحی و تولید محصولات افزوده می‌شود، این امر نه‌تنها در تیراژ محصولات تولیدی اثر سوئی نداشت، بلکه تولید ناقص به صفر رسیده (در پایان دولت قبل تعداد ۸۵ هزار خودروی ناقص تحویل این دولت شد) و شاخص کیفی عدم مراجعه به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ۵۰۰ درصد بهبود یافته است. (در انجام این امر مهم، بی‌تردید فرمایش رهبری در ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ که از کیفیت خودرو ناراضی هستند، الهام‌بخش گروه خودروسازی سایپا بوده است)؛ همچنین در سایه حمایت‌های بی‌دریغ دولت و در راستای تقویت و به‌روزآوری زیرساخت‌های لازم برای تولید محصولات روز دنیا، گروه خودروسازی سایپا اقدام به طراحی و تولید موتور با پیشرانه ۱۶ سوپاپ کرده، که طی سال جاری بر روی خودروهای شاهین پلاس و کادیلا نصب خواهد شد.

در اقدامی دیگر به منظور به‌روزآوری زیرساخت‌های تولیدی و در راستای تأمین و توسعه موتورهای نوین و با تکنولوژی روز دنیا، قرارداد همکاری با شرکت بسیار معتبر DAE منعقد شده که بر اساس آن گروه خودروسازی سایپا به آخرین فناوری پاشش سوخت به داخل سیلندر (پاشش سوخت مستقیم)، کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت و قابلیت ارتقاء محصولات خود به استاندارد آلایندگی یورو ۶، دست می‌یابد.

شرکت مذکور به منظور تحقیق و توسعه قوای محرکه هیبریدی و برقی که آخرین فناوری‌های مطرح در سطح دنیا هستند، نیز با گروه سایپا همکاری نزدیک خواهد داشت.

همان گونه که آگاهی دارید چالش‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر کشور از یک سو و خروج شرکا و برندهای خودروساز خارجی و تنها ماندن شرکت‌های خودروسازی از سوی دیگر، فشار مضاعفی را بر بدنه خودروسازی کشور وارد کرد. در چنین شرایطی گروه خودروسازی سایپا که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای اقتصادی در کشور است، در سال ۱۴۰۱ با همت کارکنان و حمایت دولت مردمی، رکورد سالانه خود در تولید خودروهای داخلی را شکست.

مصادیق ذکر شده بیانگر رویکرد تحول آفرینی رئیس جمهور محترم و دولت مردمی، با محوریت خوداتکایی و باور به ذخائر فکری و تخصصی کشور در عرصه کار و تولید است.

و اما در خصوص قیمت محصولات گروه، تمامی اهتمام و تلاش بر این است تا با ارتقاء سطح بهره‌وری و پیاده سازی ایده‌های خلاقانه در فرایندهای کلیدی طراحی، تأمین، تولید و عرضه محصولات، ضمن ارتقاء سطح کیفیت حتی‌الامکان رضایت مشتریان گرانقدر خود را در این خصوص جلب کنیم

اگرچه با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و نیز رشد سایر بازارهای سرمایه‌گذاری موازی از جمله؛ مسکن طلا، ارز و...، قیمت خودرو طی ۱۰ سال گذشته علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده در خصوص افزایش حداقلی قیمت محصولات با توجه به نرخ تورم، در مقایسه با سایر بازارها کمترین افزایش را داشته است. (شاخص نرخ تبدیل به‌عنوان یک شاخص استاندارد در دولت قبل ۱۱ درصد، در سال ۱۴۰۱ معادل ۸ درصد و در ۶ماهه نخست ۱۴۰۲ به ۷.۴ درصد کاهش یافته که بیانگر رشد نرخ بهره‌وری در تمامی فرایندهای سایپا است).

امید است با به ثمر نشستن تلاش‌های رئیس جمهور و دولت مردمی ایشان در بی اثر بودن آثار تحریم‌های ظالمانه و به تبع آن بهبود فضای کسب و کار، شاهد رشد و اعتلای بیش از پیش صنعت کشور، به ویژه صنایع خودروسازی باشیم.

کد خبر 792951
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    34 2
    این همه داستان آسمان به ریسمان بافتی و پاچه خواری کردی که در اخر میخواهی خودروی بی کیفیت بنجلت را گران کنی ،تکلیف این همه مصرف کننده هایت که از روی ناچاری محصولات فاقد استاندارد را می‌خرند و به استقبال مرگ میروند چه میشود ؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    40 0
    کاش از آمار کشته ها توسط خودروهایتان هم در جاده ها می گفتید
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 13
      خب بهت پاسخ میده.سبقت غیرمجاز و همچنین سرعت بیش از اندازه موجب تصادف میشه
  • یک شهروندِ ثبت نام کننده ی شاهین اتوماتیک IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    20 0
    آیا افزایش قیمت نباید حساب و کتاب داشته باشه؟ شرکت سایپا شاهین دنده ای رو ۴۲۰ میفروشه ، حالا که شاهین اتوماتیک با همون موتور و یک گیربکس سی وی تی که نهایت ۵۰ ملیون گرونتر از گیربکس دستی قیمت داره و دو تا سه آپشن اضافی که در حدود سی ملیون هزینه در بر داره رو ۲۱۵ ملیون بیشتر قیمت گذاری کرده یعنی ۶۴۲!! مردم حق ندارن بدونن پول برای چه چیزی دارن هزینه میکنن؟
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    34 0
    مردم حق دارند بدونن بابت چی هزینه اضافی پرداخت میکنند، سایپا برای شاهین سی وی تی قیمت ۶۴۵ ملیون اعلام کرده که یک گیربکس اتوماتیک که نهایتا ۵۰ ملیون گرونتر از نسخه ی دنده ای هستش و دو سه آپشن که نهایتا با ۴۰ ملیون میشه از بیرون تهیه کرد!!
  • من IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    33 0
    گرون کن به درک ولب چرا موقعی که ۵۰ درصد از پول مردم رو حدود یکساله دپو کردی نگفتی چنین میخوای سرمون کلاه بذاری تا ما هم یه فکری به حال خودمون بکنیم آخه کدوم عقل سلیمی کوییک رو از ۲۲۰ میبره رو ۳۷۰ و بخواد از کل مبلغ سود از مردم بگیره
  • انسان IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    28 0
    از اول هم گرون میدادین ،اشغال تولید کردین و به نرخ قیمت خودروهای روز دنیا دادین و هر روز هم از کیفیت زدین،با این قیمتها ،ماشین روز دنیا رو میشه خرید نه اشغال های شما به اسم ماشین،برید توی سایت cars for sale نگاه کنید قیمت ها رو ببینید و ماشین ها رو هم از کارکرده تا صفر تمام برندها
  • هادی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    17 0
    اشکالی نداره هر اندازه که دلتان می‌خواهد ماشین های بنجولتون رو گرون کنید ولی بدانید این دور ثبت نام یکپارچه نشان داد که خودرو شما با همین قیمت تقاضا ندارد. و این دلال ها و مافیای خودرو بودند که بر طبل گرانی می‌زدند. حنای شما رنگی نزد مردم ندارد
  • ابوالفضل خدابخشی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    6 25
    سایپا مطمئن در انتخاب متمایز در خدمات کيفيت محصولات سایپا واقعا خوبه شما مقایسه کتید داشبورد پژو پارس عین جنجل صدا میده خاهشن قضاوت به حق بکنید من که ساینا اس دارم خیلی خیلی راضی م تشکر از مدیر عامل شرکت سایپا ممنونم
    • مرتضی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      15 0
      داشبورد ساینای شما صدا نمیده ، اما اتاق ماشینت به دلیل ابعاد نامناسب و مهندسی ضعیف در سرعت های بالا بسیار کم تعادل ، حالا نمی‌خوام بگم پژو پارس خوبه نه اونم از ضعف ایمنی و استحکام رنگ میبره ... خودروهای داخلی کیفیت متریالشون کلا خیلی پایین از چی تشکر میکنی؟
  • بهرام IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    22 0
    التماس نکن خریداری نیست تحریم تحریم تحریم تمام زورمون به خودمون که می رسه
  • im IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    10 0
    خدا ازتون نگذره که واقعا اینجور با مردم تا میکنید.تازه این هنوز قیمت قطعی شاهین اتوماتیک نیست گفتن قیمت قطعی روز تحویل اعلام میشه .لعنت بر خودتون و اون کسی که اینجور کیسه دوختین برا جیب مردم .
  • حسین IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    15 0
    سلام کسی در این مملکت نیست جلوی این خودرو سازان بگیره من خودم سال 95خونه خریدم 85میلیون ویک ال90صفر 39میلیونالن خونه بین800تا900میایون قیمتش ولی ال90الان800میلون قیمتش هست فقط حرف مفت میزنن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    22 0
    جزچاپلوسی چیزی بلدنیست.متنش فقط خواسته چاپلوسی کنه.همین رویه مملکت رو نابود کرده
  • سعید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 0
    ولی چون سایپا براتون سود داره نگهش می دارید اینه دلیل پیشرفت نکردن به عوض کردن دولت ها چه ارتباطی داره.؟
  • وحید IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اخه مگه قرار نبود ساینا اس برای قشر ضعیف جامعه باشه. نه جون مردم براتون با ارزشه نه پولشون.خدا لعنتتون کنه