مجموع نظرات: ۲۸
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

اشتغال و میزان درآمد، دغدغه‌های همیشگی مردم است. در میان شغل‌های بسیاری که وجود دارد، مشاغل ساختمانی بنایی از جایگاه خاصی برخوردار می‌باشند. چرا که ارتباط مستقیمی با نیازهای زندگی دارند. افراد زیادی علاقمند به فعالیت در این شغل‌ها بوده و به دنبال یادگیری مهارت‌های مختلف و ورود به بازار کار می‌باشند.

شغل ساختمانی

معرفی 5 شغل پردرآمد مرتبط با خدمات ساختمانی

صنعت ساختمان یکی از بزرگترین صنایع در سراسر جهان همچنین ایران است. در ایران بخاطر وسیع بودن صنعت ساخت و ساز و تراکم جمعیتی، خدمات مرتبط با ساختمان و بنا، رونق همیشگی دارد.

بسیاری از مشاغل پر درآمد در این صنعت وجود دارد. از مهندس تا کارگر ماهر ساختمانی هر کدام از این شغل ها نیازمند مهارتهای فنی و تجربه میباشد. برای رسیدن به درآمد بالا در این صنعت، تلاش، تجربه و مهارت های فنی مهم است. در ادامه به معرفی 5 شغل پردرآمد این صنعت میپردازیم.

1. برقکاری ساختمان

2. نقاشی ساختمان

3. آهنگری و جوشکاری

4. بنایی

5. نصاب آسانسور 

خدمات برقکاری ساختمان

از آنجا که در بسیاری از بخشهای صنعت ساخت و ساز به برق نیاز داریم، میتوانید در تعمیر، نصب و نگهداری موارد مرتبط با برق در ساخت و ساز، شغل مناسب و با درآمد بالا پیدا کنید.

خدمات-برقکاری.jpg

برقکاری ساختمان شامل طیف وسیعی از مهارت های مرتبط مانند نصب و نگهداری انواع سیستمهای برقی در ساختمان میشود. این فرآیند شامل نصب سیم و کابلهای برقی، سوئیچ ها، پریزها، لامپها، دستگاه های الکتریکی و سایر تجهیزات برقی است.

در ابتدا، نیازهای برقی ساختمان بررسی میشود. نیازها شامل تعیین تعداد پریزها، سوئیچ ها، نورپردازی و تجهیزات الکتریکی است. سپس بر اساس نیازهای ساختمان، طراحی سیستم برقی صورت میگیرد.

مراحل اصلی برقکاری ساختمان شامل موارد زیر میباشد:

·    بررسی نیازها و طراحی

·    نصب سیم و کابل ها

·    نصب سوئیچ ها و پریزها

·   نصب و راه اندازی دستگاه های الکتریکی. مانند سیستم های تهویه و سایر تجهیزات الکتریکی

·    آزمون و تایید سیستم برقی

·    نگهداری و تعمیرات

در هر مرحله از برقکاری ساختمان، رعایت قوانین و مقررات ایمنی بسیار مهم است. این مراحل باید توسط فنی‌کاران مجرب انجام شود. آنها باید دارای دانش و تجربه لازم در زمینه نصب و نگهداری سیستم های برقی باشند. 

خدمات نقاشی ساختمان

نقاشی جزء مشاغل پردرآمد و تخصصی صنعت ساختمان محسوب میشود. این حرفه میتواند شامل نقاشی دیواری، رنگ آمیزی داخلی و خارجی و نقاشی نما و سقف باشد.

برای شغل نقاشی، مهارتهای فنی و هنری لازم است. فرد باید توانایی در انتخاب و ترکیب رنگها، استفاده از ابزارهای نقاشی و داشتن دقت بالا داشته باشد. همچنین، آگاهی در مورد فنون نقاشی و استفاده از مواد و تجهیزات مناسب نیز مهم است.

نقاشی ساختمان شامل انواع مختلفی از نقاشی است. برخی ممکن است در یکی از زمینه های خاص مانند رنگ آمیزی داخلی یا نقاشی نما فعالیت کنند. برخی دیگر ممکن است توانایی در انجام تمامی انواع زمینه ها را داشته باشند.

درآمد نقاشان ساختمان ممکن است متفاوت باشد و بسته به عواملی مانند سطح تجربه، شهر و منطقه، تخصص و میزان تقاضا متغیر باشد. با توجه به رشد صنعت ساختمان و نیاز مداوم به نقاشی ساختمان، فرصتهای شغلی در این حوزه، بسیار وجود دارد.

برای رسیدن به موفقیت در این حرفه، نیازمند تجربه، آگاهی از روند کار و توانایی مدیریت پروژه ها و مشتریان هستید. همچنین، رقابت در بازار کار نیز ممکن است چالش هایی را ایجاد کند. بنابراین باید توانایی تبیین خود و بهبود مستمر مهارتهای خود را داشته باشید.

خدمات آهنگری و جوشکاری

آهنگری و جوشکاری نیز دو حرفه مهم در صنعت ساخت و ساز و صنایع فلزی هستند. آهنگری شامل ساخت، تعمیر و نگهداری اشیاء فلزی مانند درب و پنجره، درب ورودی، پل، صندلی و میزهای فلزی است. جوشکاری نیز فرآیند اتصال و پیوند دادن قطعات فلزی با استفاده از حرارت و فشار است.

خدمات-آهنگری-و-جوشکاری.jpg

آهنگران باید توانایی استفاده از ابزارهای آهنگری مانند مته زنی، برش و صیقل دادن فلزات را داشته باشند. علاوه بر این، آگاهی از روشهای اندازه گیری ترسیم نیز مهم است.

درآمد آهنگری و جوشکاری ممکن است متغیر باشد و بسته به عواملی مانند تجربه، مهارت، محل کار و نوع پروژه ها متفاوت باشد. برای آهنگرانی که تجربه و مهارت کافی دارند و در پروژه های بزرگتر و پیچیده تر فعالیت میکنند، درآمد بیشتری قابل دستیابی است.

در هر دو حرفه آهنگری و جوشکاری، فرصتهای شغلی مناسب وجود دارد. با توجه به رشد صنعت ساخت و ساز و صنایع فلزی، نیاز به آهنگران و جوشکاران ماهر بیشتر میشود. 

خدمات ساختمانی بنایی

خدمات ساختمانی بنایی شامل مواردی نظیر گچ کاری، سیمان کاری، نصب و تعویض سرامیک، کاشی کاری، نصب توالت فرنگی، قیرگونی، سرویس بهداشتی، تخریب و جابجایی دیوار میباشد. انواع آگهی راهنمای همشهری شما را به سمت انتخاب گزینه مناسب، کمک میکند.

خدمات-ساختمانی-بنایی.jpg

لیست خدمات بنایی ساختمان شامل انواع خدمات زیر میشود:

·         بنایی ساختمان در مرحله ساخت و ساز

·         بنایی ساختمان در مرحله تعمیرات

·         طراحی و مهندسی ساختمان

·         بتن ریزی و فولادکاری

·         نصب و اجرای پوشش های داخلی و خارجی

به طور کلی، لیست خدمات بنایی ساختمان به تعداد زیادی موارد دیگر نیز می ‌تواند گسترش یابد و به نوع پروژه و نیازهای ساکنین و سازندگان بستگی دارد. 

نصاب آسانسور

نصاب آسانسور نیز یکی از حرفه های مهم در صنعت ساختمان و تجهیزات نقلیه عمومی است. با توسعه شهرها و افزایش تعداد ساختمانها، تقاضا برای نصب، نگهداری و تعمیر آسانسورها رو به افزایش است. این تقاضای پایدار و مستمر باعث میشود که نصابان آسانسور همواره درخواستهای کار داشته باشند.

نصاب آسانسور به تعمیر، نصب، نگهداری و تعمیرات روزمره آسانسورها میپردازد. این افراد با دریافت هزینه های نصب، تعمیر و نگهداری آسانسورها، میتوانند درآمد قابل توجهی داشته باشند. همچنین، در صورت داشتن تجربه و تخصص بالا، میتوانند حقوق بالا و پاداشهای متنوعی دریافت کنند.

آنها با گذر زمان و کسب تجربه، میتوانند به مراتب ماهرتر شوند و در سطوح بالاتری از شغل قرار بگیرند. این حرفه امکان پیشرفت شغلی و رشد حرفه ای را فراهم میکند.

در زیر، به توضیح اجمالی مزایای این شغل و درآمد آن میپردازیم:

مهارتها و آموزش

نوع کار

رشد حرفه ای

فرصتهای شغلی

درآمد مناسب

با افزایش اهمیت امنیت و راحتی در ساختمانها، تجهیزات پیشرفته تری در آسانسورها مورد نیاز است. این بدان معناست که نصابان آسانسور باید با تکنولوژی های جدید آشنا باشند و توانایی نصب و تعمیر تجهیزات پیشرفته را داشته باشند.

در برخی موارد، نصابان آسانسور میتوانند به صورت مستقل فعالیت کنند و درآمد خود را از پروژه هایی که به آنها میسپارند، کسب کنند. در موارد دیگر، ممکن است در شرکتهای نصب و تعمیر آسانسورها مشغول به کار شوند و درآمد ثابتی داشته باشند.

اگر میخواهید در میان پردرآمدترین مشاغل مربوط به ساختمان، حرفه ای تخصصی با درآمد بالا را انتخاب کنید، نصب آسانسور، گزینه ای مناسب محسوب میشود.

در صورتی که نصاب آسانسور به صورت مستقل فعالیت کند و مشتریان خود را داشته باشد، میتواند درآمد قابل توجهی کسب کند. همچنین، همکاری با شرکتها و تامین‌کنندگان تجهیزات نیز میتواند فرصتهای درآمدزایی را فراهم کند.

به طور کلی، نصابی آسانسور یک حرفه پرسود و با فرصت شغلی خوب است. با توجه به رشد صنعت ساختمان و تقاضای مستمر برای نصب و نگهداری آسانسورها، میتواند به یک مسیر شغلی پایدار و موفقیت آمیز تبدیل شود.

کد خبر 797320

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • مهدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    5 4
    نقاشی ساختمان مزخرف ترین شغل ودر صنعت ساختمان هستش لطفا تبلیغش نکنید
  • ابی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 3
    آسانسور که درامد نداره مارو بدبخت کرد
  • من خودم IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    5 2
    داداش تحقیقاتت ناقص و اشتباه هست، پولی که دکوراسیون کار برای کابینت و کمد دیواری و پارکت به جیب میزنه از نظر زمان و حاشیه سود بی رقیب هست.
  • حکمت بهمنی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 1
    کارهای ساختمانی گچ کاری سیمان کاری وغیره ناچاری وازبیکاریه وبیمه همکه ندارد شد حمالی من چهل ساله کار ساختمانم ازکار افتادم بیمه هم ندارم تمام
    • احسان IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      1 2
      یه کابینتساز دومیلیارد سرمایه میخاد،ده سال باید شاگردی وکارگری کنه،وقتی هم که پولش جورشدوتونست برای خودش کارکنه باید همزمان مثل یک مهندس محاسبات وطراحی بلدباشه،مثل یک افغانی حمالی کنه،مثل یک معدنکار گردوخاک سرطانزا بخوره؛مثل یک لوازم خانگی هم سرمایه بخابونه،کابینتسازاگه معادل این چهارشغل درآمدبخوره تازه برابراینهاست...که البته توخواب هم نمیبینه....شمایه اسم شنیدی کابینت میشه دویست میلیون؛خبرنداری که کابینتسازدرماه بیست میلیون استهلاک داره؛بیست اجاره؛سی کارگر؛هرورق دوسه میلیون؛نوارمتری ده هزار....یه کارتن پیچ پونصدهزار....ایناراکه میچینی کنارهم کابینتساز روی دویست میلیون کار سی چهل تومن درآمدداره که ازقضا مشتری توقع داره همونا باهاش راه بیاد،یه سنگ کارهم بدون سرمایه میادیکماه کارمیکنه صدمیلیون میگیره همش هم درآمده....برو ببین نوددرصدکابینتسازها مستاجرن یانه....
  • سعید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 1
    سلام من برقکار ساختمان هستم و چندین سال حدود۱۰ شال دارم تو این بخش کار میکنم اما به جرغت میگم که بدترین شغل در ایران هست چون همش باید دنبال پولت یدوی و تهشم هیچی با این مخارج هم که درامد خوبی نداره الان من اسنپ هم کار میکنم که در امدش یهتر هست
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 1
    برق کار که میگی در مقایسه با کار و وقتش پولی نمی گیره
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    البته برای زیر دستان این شغل، باتوجه به گرانی موجود، درآمد دندان گیری نداره؟؟!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    بیست ساله شوهرم کارش برکشی ولوله ساختمان هست دوساله کارنیست بیکاره بعدشم کارسودداری نیست هیچ بدردنمیخوره تاخرکه ساختمان تکمیل میشه دویاسه سال طول میکشه پولشم بی برکته توسعه به هیچ کس نمیکنم
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 3
    سلام من تمام کارهای ساختمانی انجام میدهم همیشه هشتم گرو پانزده هستش بعد برای عده ای از مردم کار میکنم دستشان تو دادگستری بازه پوامان حیف ومیل میشه بعد مگر افغانی برای ما کار میزاره بعد از سی و پنچ سال باید بریم دنبال مواد فروشی
  • مسعود IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 1
    عجب دروغی! بدترین شغل ها رو به ترتیب نوشتیدها،من به هیچ عنوان مشاغل ساختمان پیشنهاد نمیکنم، یه بقالی بزنید چهارتا چیپس وپفک بفروشید شرف داره به تمام مشاغل ساختمان
    • سید IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      1 0
      میشه با یه حساب سرانگشتی بگید همون بقالی که چهار تا چیپس و پفک بفروشه، چقد سرمایه میخواد؟؟
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 2
    این داستان که اعلام میشه فقط بخاطر سایت خبری که مردم یرن داخلش اینترنت مصرف بشه وپول به جیب بزنند و ما که توکار ساختمانی هستیم البته منظورم کارگری و حمالیاش میدونیم که دروغ بزرگیه برقکاری از همش بدتره
  • مجید IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 1
    به نظر من بدترین شغل کار ساختمانی هستش من۲۰سال کار کردم همش بی پول واز همه مهتر جونتو کف دستت می‌زاری ارزششو نداره .گدای کنی پولش از کار ساختمانی بهتره تمام