سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

وسط خریدهای اینترنتی و زندگی‌ای که حالا به‌واسطه اینترنتی‌شدن همه‌چیز، راحت‌تر شده، یک چیز بود که برای خریدنش باید شال و کلاه می‌کردیم و از خانه بیرون می‌زدیم؛ دارو.

داروخانه آنلاین

همشهری آنلاین: وسط خریدهای اینترنتی و زندگی‌ای که حالا به‌واسطه اینترنتی‌شدن همه‌چیز، راحت‌تر شده، یک چیز بود که برای خریدنش باید شال و کلاه می‌کردیم و از خانه بیرون می‌زدیم؛ دارو. مشکل خرید حضوری البته بیشتر در زمان اوج کرونا نمود داشت و همان زمان برخی از سامانه‌های آنلاین، اقدام به توزیع دارو به شکل اینترنتی کردند تا مردم مجبور به ترک قرنطینه نباشند. سازمان غذا و دارو بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد که فروش اینترنتی دارو غیرمجاز است و بیمار باید حتما با نسخه از داروخانه خرید کند.

حالا دوران همه‌گیری کرونا به پایان رسیده اما همچنان شلوغی داروخانه‌ها و صف خرید دارو یکی از مشکلات بیماران است. به همین دلیل هم مسئولان مربوطه به فکر راه چاره افتادند و سامانه برخط دارو را راه‌اندازی کردند تا مردم این‌بار به‌صورت اصولی بتوانند داروهای مورد نیازشان را اینترنتی خریداری کنند.

این سامانه مختص استان تهران است و داروخانه‌ها موظف هستند اقلام دارویی تعیین‌شده و مدنظر در این سامانه -که البته شامل همه داروها نمی‌شود و حدودا ۴۸۰ قلم در این سامانه عرضه می‌شود - را از طریق بارگذاری مدارک و مستندات بیمار و تأیید کارشناس بیمه سلامت که ۱۵ تا ۳۰‌دقیقه زمان‌بر است، به بیماران عرضه کنند. با این کار صف‌های طولانی در داروخانه‌ها به‌خصوص در داروخانه‌هایی مثل ۱۳‌آبان و هلال‌احمر کاهش پیدا می‌کند و از آنجایی که نسخه‌ها هم الکترونیکی شده، دیگر لازم نیست با نسخه کاغذی راهی داروخانه شوید و مدت ‌زیادی را منتظر بمانید.
 

کد خبر 800977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha