دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

گروه شهری - طرح جامع و تفصیلی تهران از هفته آینده در کمیسیون های شورای شهر بررسی و برای طرح در صحن علنی شورای شهر آماده می شود.


به گزارش همشهری، مهندس مهدی چمران دیروز در پایان دویست و چهل و سومین جلسه علنی و بدون حضور مستمع شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به زلزله خیزی تهران و خطرات احتمالی آن مقرر شد این موضوع در طرح جامع و تفصیلی به دقت بررسی و لحاظ شود.
رئیس شورای شهر افزود: در این رابطه از مطالعات مرکز زلزله شناسی و مشاوران طرح جامع استفاده خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه «چگونگی ایجاد تعادل و اعمال وحدت رویه در نحوه ارایه خدمات ورزشی شهر تهران» گفت: شهرداری موظف شد گزارش اقدامات مربوط به اعمال وحدت رویه به نحوه مدیریت اماکن ورزشی مناطق مختلف را طی یک ماه آینده به شورای شهر ارایه کند.
چمران افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد ۵۰ درصد تخفیف مربوط به اماکن ورزشی وابسته به شهرداری از محل بودجه در اختیار شهردار و مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری تأمین و پرداخت شود.
به گفته وی براین اساس قرار شد شهرداری با رویکرد محله محوری به اماکن ورزشی اقدامات لازم در این زمینه را اعمال و گزارش آن را به شورای شهر ارایه کند.
چمران همچنین گفت: به درخواست برخی اعضای شورای شهر مقرر شد رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در خصوص فعالیت های تابستانی و برنامه های اوقات فراغت شهروندان گزارشی ارایه کند.
رئیس شورای شهر در پاسخ به سؤالی درباره حسابرسی و تفریغ بودجه شهرداری نیز گفت: شورای شهر در صدد است تا قبل از پایان مهلت قانونی خود،  در این رابطه اقدام کند. ضمن اینکه تفریغ بودجه باید براساس حسابرسی انجام شود در حالی که این اقدام چند سالی است انجام نشده است.
وی در عین حال برخی مشکلات مربوط به تأخیر در حسابرسی و تفریغ بودجه شهرداری را ناشی از اعمال سیستم مالی نقدی در گذشته دانست و گفت: چون سیستم تغییر نکرده بود مشکلاتی در آن وجود داشت.
چمران در پاسخ به سؤال دیگری درباره نحوه برخورد یکی از شهرداری های مناطق با یکی از مراجعین گفت: از طریق روزنامه از موضوع مطلع شدم ولی به هر حال این موضوع را با دقت پیگیری خواهم کرد.
رئیس شورای شهر در عین حال افزود: شهرداری های مناطق باید با صبر و حوصله بیشتری به شهروندان پاسخ دهند و تکریم ارباب رجوع را در برخورد با مردم رعایت کنند.
کد خبر 803

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز