گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی یک بلژیکی رو کرد که در حال رسیدن به رکوردهاست.

ژرمی دوکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، گواردیولا این هفته توانست من‌سیتی را به لطف ستاره جدید تیمش ژرمی دوکو که ۴پاس‌گل داد و خودش یک‌گل زد، به نخستین پیروزی قاطع این فصل لیگ برتر برساند.

این بلژیکی هفتمین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که ۴گل در یک مسابقه می‌سازد.

بازیکنان تاریخ پریمیرلیگ که موفق به ثبت ۴پاس‌گل در یک بازی شده‌اند: هری کین از تاتنهام مقابل ساوتهمپتون (۲۰۲۰)، پل پوگبا از من‌یونایتد مقابل لیدز (۲۰۲۱)، دوکو از من‌سیتی مقابل بورنموث (۲۰۲۳)، سانتی کاسورلا از آرسنال مقابل ویگان (۲۰۱۲)، آدبایور از تاتنهام مقابل نیوکاسل (۲۰۱۲)، فابرگاس از آرسنال مقابل بلکبرن (۲۰۰۹)، ریس از آرسنال مقابل میدلزبورو (۲۰۰۵) و دنیس برگ‌کمپ از آرسنال مقابل لسترسیتی (۱۹۹۸). علاوه بر این وینگر بلژیکی سیتیزن‌ها با ۲۱سال و ۱۶۱روز، جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که توانست روی ۵‌گل تیمش تأثیر بگذارد. در دیدارهای شنبه لیگ برتر آمارهای دیگری هم به ثبت رسید که بد نیست مروری بر آنها داشته باشیم.

سیتی ۲۲بازی خانگی متوالی در تمام رقابت‌ها را برده و این دومین برد طولانی یک‌تیم در تاریخ لیگ‌های سطح اول فوتبال انگلیس است؛ پس از ۲۴بازی متوالی ساندرلند.

بورنموث هیچ‌یک از ۱۹بازی خود در لیگ مقابل سیتی را نبرده است (۲تساوی و ۱۷شکست) و این بیشترین روند بدون پیروزی یک‌تیم مقابل تیمی خاص در تاریخ لیگ انگلیس است.

آرسنال به روند بدون باخت خود در لیگ برتر این فصل پایان داد و یک بر صفر به نیوکاسل پرقدرت باخت. نیوکاسل در هفته‌های اخیر ۲تیم شهر منچستر را از جام اتحادیه حذف کرده، به تیم پرستاره پاریس در لیگ قهرمانان ۴گل زده و آرسنال را شکست داده است. البته آرسنالی‌ها در مصاف با نیوکاسل باز هم قربانی ناداوری شدند. توپچی‌ها مدعی‌اند در این بازی ۲پنالتی برای این تیم گرفته نشده و توپ پیش از گل نیوکاسل از خط طولی زمین رد شده بود. ‌ آنها می‌گویند در صحنه گل، جوئلینتون روی گابریل مرتکب خطا شد و حتی می‌شد هند او نیز گرفته شود.

برایتون نخستین تیم لیگ برتر شد که در هر ۱۰بازی نخست خود طی یک فصل، هم موفق به زدن گل شده و هم گل دریافت کرده است. این تیم شنبه با اورتون یک - یک مساوی کرد.

یونایتد در این فصل ۲‌بار با گل‌های دقیقه ۹۰برنده از زمین بیرون آمده (مقابل برنتفورد و فولام)؛ به همان تعداد گل‌هایی که در مجموع ۲فصل قبل در دقایق تلف‌شده به ثمر رسانده بود.

کد خبر 804921
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha