اعضای جوانان هلال احمر منطقه ۱۳ اقدام به برگزاری مراسم هفتم شهدای کرمان و یادبود شهدای هلال احمر کرمان کردند و میزبان روسا و مسئولین سازمانی، استانی، شهری، نجاتکران، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران شدند.

هلال

همشهری آنلاین _ سارا بتولی : در این مراسم پس از قرائت قرآن و خواندن زیارت عاشورا، حجت الاسلام سید محمد طه موسوی، نماینده ولی فقیه رهبری در جمعیت هلال احمر منطقه شهر تهران، درباره اقدام تروریستی کرمان گفت: «هموطنان ما مورد ترور بزدلانه دشمنان قرار گرفتند. یک حادثه غم انگیز کافی بود تا کام مردم ایران تلخ شود. همه ما در روز ۱۳ دی ماه درگیر روز مادر و زن و سالگرد شهید قاسم سلیمانی بودیم که این اتفاق افتاد. ما با چند تضاد در اقدام تروریستی مواجه هستیم. وقتی در عاملان ترور دقت کنیم متوجه می‌شویم که برخی از آنها حافظان قرآن هستند یا حتی تمام روایت‌ها را حفظند در واقع اینها افرادی که از اسلام دور باشند، نیستند. اما چرا کمربند انتحاری بستند؟ آنها به چه دلیل در میان جمعیت انبوه اقدام به شهادت همنوعان خود می‌کنند؟ در حالی که همه انسان‌ها از هر قومیتی که باشند هیچ فرقی در میان ما نیست اما داریم به جایی می رسیم که قومیت‌های خود را از دیگری جدا می کنیم و با این عقیده که چون او از قوم ما نیست پس بابد به قتل برسد و نسل آنها ادامه نیابد راهمان را ادامه می دهیم.»

حجت الاسلام طه‌موسوی ادامه داد: «ما یک قرآن مشترک داریم. همه ما یک کتاب و یک قبله و کعبه مشترک داریم. ما انسان ها خدا را داریم اما فرق این است که دیگری حاضر است تا برادرش را به شهادت برساند؟ ما اگر برداشت درستی از دین داشته باشیم چنین کاری نمی کنیم. غربی‌ها گویی چشمانشان را بسته اند و بدون آنکه ایران را بشناسند سعی به از بین بردن آن را دارند.»

او با اشاره به اینکه یک ویژگی در شهید سردار سلیمانی هست که شاید در هیچ جای دیگر جهان نباشد درباره علت ترورهای دشمن گفت: «آنها هیچ زبان منطق ندارد. کشتن و شهید کردن کسانی که برای بزرگداشت یک سردار آمده‌اند، چه توجیهی دارد. آنها چه گناهی داشتند؟ این حرکت رژیم صهیونیستی والاترین پیام برای عظمت انقلاب است.»

نماینده ولی فقیه رهبری در جمعیت هلال احمر گفت: «نوجوانانم، تحت تأثیر تبلیغات ظاهری دشمن قرار نگیرید. زندگینامه شهدا را مطالعه کنید آنها خالصانه به میدان آمدند. مردم ما با همه نقدهایی که از آنها می‌شد هیچ وقت کشور خود را تنها نگذاشتند. اتفاق اصلی که قرار است بیفتد پیام بزرگ و مهمی را برای جوانان دارد. ایران از نظر جوانان با بهره هوشی در رده‌های اول است.»

کد خبر 824303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha