مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

یکی از لذت‌بخش­ترین شیوه‌های پر کردن اوقات فراغت سفر به کشورهای دیگر برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی­شان است.

image-20240218112421-1.jpeg

برای این منظور شما یا باید به سراغ تورهای گردشگری بروید که خدمات مورد نیازتان در برنامه سفر آنها گنجانده شده یا به طور مستقیم اقدام به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل کنید. اگر میخواهید راه دوم را انتخاب کنید و به دنبال بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما می‌گردید این مقاله را تا انتها بخوانید تا نکات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه کنیم.

انواع روش‌ها برای تهیه بلیط هواپیما

مسافرینی که قصد خرید بلیط هواپیما خارجی را دارند، از روش‌های مختلفی می‌توانند استفاده کنند. این روشها شامل موارد زیر میشود:

  • مراجعه حضوری به آژانس عرضه‌کننده بلیط

  • مراجعه به وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط

  • مراجعه به بازار آنلاین خدمات سفر

در روش اول یعنی مراجعه حضوری شما باید وقت کافی داشته باشید تا خودتان را به محل آژانس هواپیمایی برسانید. در این شیوه کارمند آژانس، اطلاعات مورد نیاز را از شما دریافت می‌کند و مطابق آن در میان پروازهای مختلف و در تاریخ موردنظر شما اقدام به رزرو بلیط هواپیما می‌کند.

با انتخاب روش دوم، در هرکجا که باشید، تنها با اتصال به اینترنت از طریق گوشی هوشمند یا لپ‌تاپتان می‌توانید وارد وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط هواپیما شوید و در میان بلیت‌های عرضه شده آن وب‌سایت، بلیط موردنظر خود را خریداری کنید. در این شیوه از خرید اگرچه که در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود، اما انتخاب‌های محدودی پیش روی شماست و تنها می‌توانید بلیط هواپیمای یک وب‌سایت مشخص را خریداری کنید.

در روش سوم شما وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن بازار آنلاین خدمات سفر یعنی سفرمارکت می‌شوید. در این شیوه شما می‌توانید بلیط هواپیمای عرضه شده توسط ۵۵ وب‌سایت مختلف را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید. بازار آنلاین خدمات سفر محصولاتی نظیر بلیط هواپیما، هتل، تور گردشگری، ویلا و اقامتگاه را نیز عرضه میکند.

سریع‌ترین راه برای خرید بلیط هواپیما خارجی

اگر قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن انواعی از بلیط‌های مختلف را در تاریخ و مسیر مورد نظرتان در یک صفحه و یک‌جا ببینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از شیوه‌ی سوم یعنی مراجعه به بازار آنلاین خدمات سفر استفاده کنید. این وب‌سایت بر پایه یک موتور جستجوی هوشمند از میان ۵۵ سایت و آژانس گردشگری معتبر بلیط هواپیمای موردنظر شما را پیدا می‌کند. نتایج جستجو در یک صفحه و یک‌جا به‌صورت یک لیست به شما نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید این لیست را بر اساس معیارهای مختلفی نظیر قیمت طبقه‌بندی کنید تا به طور مثال بلیط‌ها از ارزان‌ترین تا گران‌ترین و بالعکس به شما نمایش داده شود. در این شیوه از خرید شما تنها با چند کلیک و ورود به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن می‌توانید مناسب‌ترین بلیط هواپیما را مطابق با بودجه، علاقه و نیازتان خریداری کنید. برای این منظور شما می‌توانید به آدرس وب‌سایت سفر مارکت به نشانی https://safarmarket.com/flights مراجعه کنید.

روش های تهیه بلیط هواپیما خارجی

چگونه ارزان‌ترین بلیط هواپیمای خارجی را پیدا کنیم؟

برای‌آنکه بتوانید ارزان‌ترین بلیت هواپیمای خارجی را پیدا کنید، لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی بلیت هواپیما آشنا شوید. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت هواپیمایی

  • زمان خرید بلیت

  • نوع بلیط

  • کلاس پروازی

در ادامه هر کدام از این موارد را به اختصار توضیح می‌دهیم.

برای سفر به کشورهای همسایه دست شما بازتر است و می‌توانید از میان ایرلاین‌های داخلی و خارجی یک کدام را انتخاب کنید. اگر به دنبال سفری ارزان‌قیمت هستید به سراغ بلیت هواپیمایی شرکت‌های داخلی نظیر ایران‌ایر و ماهان بروید.

بسته به مقصدی که قصد سفر به آن را دارید، زمان انتخاب سفرتان می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی هزینه نهایی بلیت بگذارد. بدین صورت که اگر میزان تقاضا برای سفر به مقصد مورد نظرتان در یک بازه زمانی خاص افزایش پیدا کند، قیمت بلیط هواپیما و هتل در آن مقصد کمی بالاتر می‌رود. اگر هم میزان تقاضا برای سفر به مقصد مورد نظرتان در یک بازه زمانی دیگر کاهش پیدا کند، قیمت بلیط و همچنین هتل در آن مقصد کمی ارزان‌تر می‌شود. توجه به این موضوع به شما کمک میکند تا در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید.

نوع بلیت شامل بلیت سیستمی و چارتری می‌شود. بلیط‌های سیستمی مستقیماً توسط آژانس‌های هواپیمایی متعلق به ایرلاین‌ها ارائه می‌شود. درحالی‌که بلیت‌های چارتری توسط آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری چارترکننده به بازار عرضه می‌شود. این دسته از آژانس‌ها تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز در یک مسیر مشخص را از قبل رزرو می‌کنند و بلیط آن را با قیمت موردنظرشان به بازار عرضه میکنند.

روش های تهیه بلیط هواپیما خارجی

بلیط لحظه آخری اغلب مربوط به بلیت‌های چارتری میشود. اگر صندلی‌های یک پرواز در ساعات آخر مانده به پرواز به طور کامل پر نشود، بنا به سیاست‌های آژانس عرضه‌کننده بلیط، قیمت بلیط آن کاهش پیدا می‌کند. کلاس پروازی نیز شامل کلاس اکونومی، بیزینس و فِرست می‌شود. در ایرلاین‌های داخلی تنها کلاس‌های اکونومی یا نهایتاً بیزینس عرضه می‌شوند؛ اما در ایرلاین‌های خارجی شما می‌توانید ۳ کلاس پروازی را مشاهده کنید. ارزانترین بلیت ابتدا متعلق به کلاس پروازی اکونومی و درنهایت کلاس بیزینس است. حال که با عوامل مؤثر بر روی قیمت نهایی بلیت هواپیما آشنا شدید، بهتر است که با شیوه‌های پیداکردن این دسته از بلیت‌ها نیز آشنا شوید.

اگر از بخش‌های پیشین مقاله یادتان باشد در شیوه سوم خرید بلیط شما می‌توانستید به یک وب‌سایت مراجعه کنید. زمانی که از طریق لینک گفته‌شده وارد این وب‌سایت میشوید، می‌توانید بر روی گزینه «بلیط هواپیما» در سمت راست صفحه کلیک کنید و بعد از انتخاب شهر مبدأ، مقصد، تاریخ رفت، تاریخ برگشت، تعداد مسافرین و کلاس پروازی بر روی گزینه «جستجوی بلیط» کلیک کنید.

در صفحه جدید یک لیست از بلیت‌های عرضه شده در بازار آنلاین سفر در ایران به نمایش داده میشود. در سمت راست صفحه فیلترهایی را مشاهده می‌کنید که با فعال یا غیرفعال‌کردن گزینه‌های آن می‌توانید لیست نتایج جستجو را محدود به موارد خاصی کنید. به طور مثال یکی از گزینه‌های فیلترها تعداد توقف است که شامل ۳ مورد زیر می‌شود:

  • بدون توقف

  • ۱ توقف

  • ۲ توقف و بیشتر

هرچه تعداد توقف‌ها بیشتر شود بلیت ارزان‌تر و مدت‌زمان سفرتان بیشتر می‌شود.

گزینه بعدی در بخش فیلترها شرکت‌های هواپیمایی است که شما می‌توانید با فعال‌کردن شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی موردنظرتان تنها بلیت‌های آن ایرلاین را در لیست نتایج جستجو مشاهده کنید. از گزینه‌های دیگر این بخش می‌توان به ساعت پرواز و بازه قیمت اشاره کرد. نوع بلیت که شامل بلیت سیستمی و چارتری میشود و همچنین کلاس پروازی که شامل اکونومی و بیزینس و حتی فرست می‌شود را در بخش فیلترها انتخاب کنید تا نتایج جستجو محدود به انتخاب‌های شما شود. به طور مثال شما می‌توانید پروازی را که توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی در کلاس پروازی اکونومی ارائه می‌شود و تعداد یک یا دو توقف دارد را انتخاب کنید تا در نتایج جستجو ارزان‌ترین بلیط‌ها را مشاهده کنید. اگر تاریخ سفرتان آن‌قدر برایتان اهمیت ندارد، می‌توانید در بخش تقویم قیمتی روزی را مشاهده کنید که ارزان‌ترین بلیت در آن روز ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

برای پیداکردن بلیط هواپیما شما می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر مراجعه حضوری به آژانس یا مراجعه به وب‌سایت آژانس‌های مختلف استفاده کنید. راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای مشاهده انواع بلیط هواپیمایی عرضه شده توسط ۵۵ وب‌سایت مختلف، مراجعه به بازار آنلاین خدمات سفر به نام سفرمارکت است. شما می‌توانید در بخش فیلترها گزینه‌های مختلفی اعم از نوع بلیط، کلاس پروازی و ایرلاین را انتخاب کنید تا نتایج جستجو در این وب‌سایت مطابق با علاقه، نیاز و بودجه شما شود.

کد خبر 833214

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha