پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

سیدرضا رحیمی: بالاخره بعد از ماه‌ها تلاش بی‌وقفه ماراتن کنکور هم سپری شد .

برای برخی زمان گفتن ای‌کاش‌هاست.

اما موضوع مهم‌تر بحث انتخاب رشته است. برای ورود به این بحث بیایید داوطلب های ورود به دانشگاه را تقسیم‌بندی کنیم.

گروهی از داوطلب های ورود به دانشگاه هدف اصلی از تحصیلات عالی را داشتن موقعیت شغلی می دانند و گروه دیگر فارغ از بحث شغل و کسب در‌آمد، فقط به داشتن مقام های علمی فکر می‌کنند.

در باره گروه اول موضوع انتخاب رشته حساسیت بیشتری دارد. به عبارتی این گروه باید در رابطه با رشته‌های مورد علاقه زمینه اشتغال و آینده بازار آن‌را بیشتر  در نظر داشته باشند. این داوطلب‌ها ضمن مطالعه و تحقیق و پرس و جو از صاحبان شغل های مرتبط با رشته‌های مورد نظر، باید انتخاب عاقلانه خود را انجام دهند.

و اما گروه دوم به جهت علاقه‌مندی به کسب علم و دانش و داشتن مدرک علمی، باید توانایی علمی خود را در نظر گرفته و بعد دست به انتخاب بزنند.

به هرحال، موضوع انتخاب رشته موضوع بسیار مهمی است که نباید به سادگی از آن گذشت. واما شما دانش‌آموزهای سال سوم  یک گام موثر برای کنکور سال بعد خود برداشتید، امید که این گام با دست پر همراه بوده باشد، منظور همان معدل کتبی دیپلم است.

البته در این میان کسانی هم هستند که نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند و از این امتیاز بی‌بهره مانده‌اند. اما هنوز هم دیر نشده چرا که بخش قابل توجهی از پرسش‌های کنکور از سال سوم است. بنابراین با تقویت درسی خود در مواردی که ضعف دارید این خسارت را جبران کنید.

بعد از کنکوری‌ها و سال سومی‌‌ها می‌رسیم به دانش‌آموزهای پایه اول و دوم که برخی از آنها شاد و با‌نشاط کارنامه درخشان خود را در دست دارند و از تابستان خود لذت می‌برند و برخی به صورت ناپلئونی تعدادی از درس‌های خود را گذرانده‌اند.اگرچه این گروه امسال آسوده‌ شدند، اما اگر بر روی ضعف‌های خود فکری نکنند، سال بعد قطعا به مشکل برخواهند خورد. گروه سومی هم در این میان هست که کارشان به فصل تابستان موکول شده و چاره‌ای جز تابستان با درس ندارند. این افراد کسانی هستند که به دلیل غفلت و کوتاهی دچار این وضعیت شده‌اند. بنابراین در حال حاضر جز جبران راه دیگری ندارند. پس با در نظر گرفتن تابستان و تنظیم برنامه‌ای که تفریح و بازی هم در آن لحاظ شده باشد، درس‌های مورد نظر را مطالعه وخود را برای امتحان آماده کنند.

کد خبر 84588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز