سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

برای هر کدام از ما پیش آمده که با مراجعه به یکی از شعبه‌‌های رستوران‌ها و فست‌فود‌ها برای دفعات بعد نیز هوس‌کنیم به یکی از شعبه‌های دیگر آنها نیز سری بزنیم

اما با وجود این و در کمال تعجب متوجه می‌شویم که نوع تهیه غذای آنها با شعبه‌های دیگر کاملا متفاوت است.

برای نمونه خیارشور‌های ریز و قلمی شعبه اول تبدیل به خیارشور‌های لهیده و بزرگ در شعبه دوم می‌شود. سس سفید تبدیل به سس قرمز شده و کاهو در ساندویچ‌های‌شعبه جدید به کلی غیبش زده است.

تمام اینها در حالی است که اصولا باز شدن شعبه‌‌های گوناگون یک فست‌فود به معنی کیفیت و قوانین یکسان در تمام شعبه‌هاست. به هر حال اینکه از اعتماد برخی شهروندان برای راهی کردن آنها به سایر شعبه‌ها سوء استفاده شود به هیچ عنوان با رعایت حقوق مصرف‌کننده‌ها همخوانی ندارد.

از سوی دیگر باید با رستوران‌ها و فست‌فود‌های دارای اسامی مشابه اماکن معروف دیگر نیز برخورد‌های قانونی جدی‌تری شود زیرا به نظر اغلب شهروندان یکی دیگر از دلایل به دام غذا‌های بی‌کیفیت برخی از این فروشنده‌ها افتادن، همین نام‌های مشابه است.

مراقبت از رفتگران

رفتگران افراد زحمتکشی هستند که بدون حضور آنها شهری پاکیزه نخواهیم داشت. این در حالی است که گاهی برخی بی‌توجهی‌ها از سوی شهروندان موجب آسیب‌دیدگی رفتگران می‌شود.

برای مثال با وجود اینکه توصیه می‌شود زباله‌ها حتما در کیسه‌های محکم و در بسته در سطل‌های زباله انداخته شوند، برخی شهروندان حتی زباله‌های خطرناکی مانند شیشه شکسته یا سوزن و تیغ را بدون کوچک‌ترین پوشش محافظی داخل سطل‌ها می‌اندازند و از سوی دیگر با بی‌توجهی زباله‌های تر را طوری در سطل می اندازند که اطراف آن را بسیار کثیف کرده و به این ترتیب سلامتی رفتگران را تهدید می‌کنند.

برای جلوگیری از این مشکل استفاده از کیسه‌های محکم برای قرار دادن زباله در آن و همچنین استفاده از پوششی مناسب برای زباله‌های تیز و برنده سلامت این قشر زحمتکش از جامعه را تا حدود زیادی تضمین خواهد کرد.

ناهماهنگی قیمتی

با وجود اینکه بارها اعلام شده است که همه فروشگاه‌ها به خصوص فروشگاه‌پوشاک باید اجناس خود را با برچسب قیمت به فروش برسانند، هنوز هم در برخی از فروشگاه‌ها این نکته رعایت نمی‌شود و همچنان فروشندگان به صورت شفاهی قیمت را به مشتری اعلام می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد فروشندگان در فروشگاه برای یک جنس قیمت متفاوتی را به مشتری ارائه می‌دهند که گاهی این قیمت‌ها تا 10 هزار تومان هم با هم اختلاف دارد.

در مقابل اعتراض مشتری هم اینگونه توجیه می‌کنند که همکارشان در جریان قیمت‌ها قرار نداشته یا قیمت جنس مورد نظر مشتری به تازگی تغییر کرده است. از آنجایی که این اقدام نقض آشکار حقوق مشتری است، بهتر است مقامات، برخورد قاطع‌تری با  متخلفان داشته باشند.

ماسک بدون دستور مصرف

دستور مصرف دارو را که یادتان هست. باید هر بار به دکتر داروساز توصیه کنیم که نوشتن دستور مصرف دارو‌ها را فراموش نکند. حکایت ماسک‌های ضد غبار این روز‌ها نیز دست‌کمی از دارو‌ها ندارد. زیرا هر بار که دکتر چند‌تایی ماسک به مصرف‌کننده‌ها می‌دهد فراموش می‌کند دستور مصرف آنها را هم به افراد بگوید.

آنها که حواسشان هست معمولا می‌گویند برای انواعی که گیره فلزی روی بینی دارند، به یاد داشته باشید که این گیره را روی بینی تنظیم و سپس به سمت اطراف بینی خم کنید. در غیر این‌صورت غبار هوا از این قسمت به راحتی وارد بینی می‌شود. البته نکته مهم دیگر این است که از ماسک‌ها به صورت مستمر و برای دفعات طولانی استفاده نکنید زیرا میزان بازدارندگی‌ آنها بیش از چند ساعت نیست.

این در حالی است که گاهی موتورسوارانی را مشاهده می‌کنیم که ماسک آنها مانند پیراهن چند سال کار کرده‌ای حسابی پوسیده و نخ‌نما شده است.

کد خبر 85031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز