مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
۰ نفر

برای انتخاب میان ترموود یا چوب معمولی باید برتری از نظر مقاومت، طول عمر و کیفیت مورد بررسی قرار بگیرد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، همراه ما باشید.

ترمووود

چوب به عنوان منبع تجدیدپذیر، یکی از کاربردی‌ترین ماده‌های خام طبیعی به شمار می‌آید. این ماده بسیاری از نیازها انسان را برطرف می‌کند؛ اما چوب علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی هم است. از طرفی ترموود نیز جزء بهترین متریال در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌آید و توانسته طرفداران بسیار زیادی را به دست بیاورد.

استفاده از این متریال به ویژه در نمای ساختمان این روزها بسیار رایج شده است. سوالی که بسیاری از افراد برای استفاده از چوب در پروژه‌های مختلف با آن روبه‌رو می‌شوند، این است کدام یک کیفیت بهتری دارند، ترموود یا چوب معمولی؟ در این مطلب متوجه خواهیم شد که میان ترموود یا چوب معمولی، کدام متریال بهتری برای استفاده است.

توضیحاتی درباره چوب معمولی

چوب یک ماده بسیار مفید است که با وجود استحکامی که دارد، می‌توان آن را به راحتی برش داد. این ماده، از زمان قدیم برای ساخت خانه و همچنین ابزارآلات مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. در حال حاضر هم چوب تعداد زیادی از نیازهای بشر را برآورده می‌کند.

تعریف چوب ترموود

ترموود نیز یکی از متریال‌های فوق‌العاده برای استفاده در صنعت ساخت و ساز (نمای چوبی) است. به طور کلی برای انتخاب ترموود یا چوب معمولی، پیشنهاد ما به شما ترموود است و این موضوع دلایل بسیاری دارد. ترموود در واقع همان چوب معمولی است که با استفاده از فناوری‌های مدرن حرارت داده شده و در قیاس با چوب معمولی از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار است. این چوب در دمای بین 180 الی 250 درجه سانتی‌گراد به همراه گردش هوا و همچنین بخار آب قرار می‌گیرد و طی این فرآیند اصلاح می‌شود.

این متریال با توجه به فرآیند تولیدی که دارد با مشکلاتی از قبیل تغییر رنگ، تغییر ابعاد و... مواجه نمی‌شود. ترموود با برخورداری از این مزایای، انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی، نمای ساختمان و... به شمار می‌آید.

چرا چوب ترموود انتخاب بهتری است؟

انتخاب کدامیک بهتر است؛ ترموود یا چوب معمولی؟

همانطور که اشاره شد، اگر برای خرید ترموود یا چوب معمولی میان دو راهی قرار گرفته‌اید، باید بدانید که چوب معمولی به هیچ عنوان کیفیت ترموود را ارائه نمی‌کند. یکی از برتری‌های ترموود در قیاس با چوب‌های معمولی این است که یک عایق حرارتی مناسب است. در واقع هدایت حرارتی این متریال نسبت به چوب‌های معمولی، به اندازه 25 درصد تقلیل یافته است.

از این رو ترموود برای استفاده در در و پنجره، سونا و... انتخاب ایدئالی است. از طرفی ترموود از لحاظ عایق صوتی نیز کیفیت بسیار بهتری در مقایسه با چوب معمولی دارد. در ادامه متوجه خواهیم شد که کدامیک برای استفاده گزینه مناسب‌تری هستند، ترموود یا چوب معمولی.

مقایسه ترموود و چوب معمولی از لحاظ جذب رطوبت

رطوبتی که در چوب موجود است، به نوع درخت وابسته بوده و این اندازه رطوبت به مواردی نظیر شرایط محیط مراقبت از چوب و همچنین فصل برش آن بستگی دارد. رطوبت زیادی که در چوب وجود دارد، منجر به کاهش یافتن مقاومت مکانیکی و مقاومت فشاری این متریال می‌شود.

از طرفی این رطوبت تاثیر زیادی در تکثیر و نفوذ قارچ و حشرات دارد و این موضوع می‌تواند افراد مختلف را به بیماری‌ مبتلا کند. اما در طی پروسه تولید ترموود، میزان بسیار زیادی از رطوبتی که در چوب طبیعی وجود داشته از آن بیرون می‌آید و رطوبت چوب به چیزی حدود 5 درصد می‌رسد.

این عامل موجب می‌شود که ترموود نسبت به جذب رطوبت و همچنین شکنندگی مقاومت قابل توجهی از خود نشان دهد. بنابراین اگر قصد خرید ترموود یا چوب معمولی را داشتید، به این موضوع دقت کنید که ترموود مقاومت بسیار بهتری در برابر رطوبت دارد.

مقاومت چوب معمولی و ترموود

یکی از نکات مثبت در فرآیند تولید ترموود این است که چگالی چوب تا حد زیادی کاهش می‌یابد و این موضوع منجر به بالا رفتن مقاومت این متریال نسبت به چوب معمولی می‌شود. به این دلیل که مقدار استحکام چوب، با چگالی و رطوبت آن به طور مستقیم در ارتباط است.

در واقع هر چقدر که رطوبت چوب کم‌تر باشد، مقاومت آن بیشتر خواهد بود. در ضمن در فرآیند تولید ترموود، صمغ و رزین از چوب معمولی خارج می‌شود. همین موضوع نیز مقاومت بیشتر ترموود در مقایسه با چوب معمولی را نشان می‌دهد.

قیاس ترموود و چوب معمولی از نظر طول عمر

به طور کلی چوب معمولی ممکن است به وسیله آب، قارچ، آفت ، حشرات و... با مشکلاتی نظیر پوسیدگی، تغییر شکل، تغییر اندازه و کاهش کیفیت مواجه شود. از این رو باید به وسیله شیوه‌های اصلاحی مانند اعمال حرارت، مقاومت و همچنین تراکم آن را بالا برد.

چوب ترموود که حرارت به آن اعمال شده، از نظر مقاومت در برابر جذب آب، حرارت، حشرات، قارچ، باران، برف، طوفان و... بسیار بادوام است و به همین دلیل در تمامی فصول سال می‌توان از آن استفاده کرد. از آنجایی که این متریال، مراحل ترمو شدن را می‌گذراند، طول عمر آن افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید با رنگ زدن این چوب، استحکام و طول عمر آن را چند برابر کنید.

چرا چوب ترموود انتخاب بهتری است؟

سایت پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده ترموودهای باکیفیت فنلاندی

در این مطلب متوجه شدیم که انتخاب بهترین گزینه از بین ترموود یا چوب معمولی کار ساده‌ای است و ترموود از هر نظر برای استفاده انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آید. این متریال با حذف ضعف‌های پرتعداد چوب معمولی، جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص داده است. به طوری که بسیاری از افراد برای پروژه‌های ساختمانی خود، از ترموود استفاده می‌کنند.

اگر قصد خرید ترموود را دارید، مجموعه پارس آرای کوهستان می‌تواند در این زمینه بهترین خدمات را به شما ارائه کند. مجموعه ما جزء بهترین واردکنندگان چوب ترموود و پارکت چوبی است و این متریال را با قیمت مناسب، گارانتی، طرح‌های مختلف و رنگ‌های گوناگون به فروش می‌رساند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سفارش خرید و اجرای ترموود، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

نصب ترموود راحت‌تر است یا چوب معمولی؟

چوب معمولی به سادگی با استفاده از پیچ و میخ نصب می‌شود، اما نصب ترموود باید پس از زیرسازی دقیق انجام شود و به مهارت بالایی نیاز دارد. البته طول عمر چوب معمولی بسیار کم‌تر است.

ترموود و چوب معمولی از نظر مقاومت در برابر نور خورشید چه تفاوتی دارند؟

با توجه به پروسه تولید چوب ترموود، این متریال در قیاس با چوب معمولی از مقاومت بالاتری برخوردار است.

کد خبر 858669

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ژدوم IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    1 0
    این نوع نمای چوبی فقط برای داخل شاید خوب باشد..اونم شاید حشره بزنه..وگرنه برای نمای خارجی افتضاحه.بعد از چند ماه با چند تا بارندگی شروع به پوسیدن و از ریخت افتادن میکنه