سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
۱ نفر

آمارها و روندها نشان از اوج‌گیری بانک صادرات ایران با تغییر ریل هم در حوزه مدیریتی و هم در حوزه بانکداری و سرمایه‌گذاری دارد. نشانه آشکار از این اتفاق را می‌توان در رشد خیره‌کننده و ۴۸۶ درصدی سود وبصادر در سال ۱۴۰۲ مشاهده کرد و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم این بانک بتواند به سود پایدار دست یابد.

بانک

کارنامه اعضای هیات مدیره بانک صادرات با مدیرعاملی محسن سیفی کفشگری نشان می‌دهد که این بانک در نیمه نخست سال گذشته موفق به کسب سود خالص ۶ هزار و ۴۹۳ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریالی شده بود و در نیمه دوم سال اما بازهم سود وبصادر جهش کرد و در پایان سال به ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال رسید.

نکته بسیار مهم اینکه سودی که این بانک در سال گذشته به جای گذشته تمام آن سود عملیاتی ناشی از عملیات بانکداری و سرمایه‌گذاری بوده که نشان دهنده بهبود روندها با تغییر ریل به سمت پایدارسازی سود برای سهامداران و البته رضایت مشتریان دارد. بانک صادرات ایران با سرمایه ۲۱۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالی موفق شده در پایان سال مالی ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۲۲ ریال سود بسازد و جهش سود ۴۸۶ درصدی را تجربه کند.

سهامداران بانک صادرات در حالی برای شرکت و تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ دعوت شده‌اند تا روز ۳۰ خرداد امسال بر کارنامه هیات مدیره بانک مهر تایید بزنند که این بانک توانسته درآمد مشاع خود از محل تسهیلات پرداختی، سرمایه‌گذاری و اوراق بدهی را ۳۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دهد و از سوی دیگر هزینه تمام شده پول یا همان سود پرداخت شده به سپرده‌ها ۳۵ درصد کم شده است.

این گزارش نشان می‌دهد: خالص درآمد مشاع این بانک در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۴۶ درصد رشد کرده و به ۱۹۷ هزار و ۴۷۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال رسیده و البته خالص درآمد کارمزد بانک یادشده هم در سال گذشته ۵۸ هزار و ۹۴۹ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال اعلام شده که ۲۸ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

صورت‌های مالی بانک نشان می‌دهد خالص سودی که وبصادر از محل سرمایه‌گذاری‌ها به دست آورده نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی ۹۳ درصدی داشته و در نتیجه میزان درآمد عملیاتی بانک ۶۱ درصد رشد را نشان می‌دهد و این بانک ۴۸۸ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال درآمد عملیاتی را برای سال ۱۴۰۲ ثبت کرده است.

از جمله تغییرات رخ داده در طول یک سال گذشته و به ویژه دوران مدیرعاملی محسن سیفی در نیمه دوم سال می‌توان با عملیاتی شدن برنامه‌های بانک در حوزه‌های مختلف از جمله جذب منابع پایدارتر و با هزینه‌ کمتر، بهبود فرآیند سرمایه‌گذاری‌ها، ارتقای میزان درآمدهای غیرمشاع بانک، حضور فعال‌تر بانک صادرات در حوزه بانکداری دیجیتال اشاره کرد به نحوی که زنجیره خدمات مالی و پولی این بانک اکنون پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و رضایت آنها را به همراه داشته است.

بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک صادرات ایران یکی از مهمترین تغییرات مثبت به شمار می‌رود و انتظار می‌رود که این روند در سال‌های پیش رو هم ادامه یابد. اوج‌گیری بانک صادرات در سودسازی و بهبود کیفیت خدمات و تنوع‌بخشیدن به سبد محصولات نویدبخش آینده روشن هم برای سهامداران و ذی‌نفعان و هم مشتریان بانک خواهد بود.

تغییرات مهم در کارنامه ۱۴۰۲ بانک صادرات ایران - به میلیون ریال

شاخص

حسابرسی نشده ۱۴۰۲

حسابرسی شده ۱۴۰۱

درصد تغییر

خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری - به میلیون ریال

۱۹۷,۴۷۸,۸۵۱

۱۳۵,۶۱۰,۲۳۸

۴۶

خالص درآمد کارمزد - به میلیون ریال

۵۸,۹۴۹,۹۳۳

۴۵,۹۴۳,۵۳۱

۲۸

خالص سود (زیان) سرمایه گذاری‌ها - به میلیون ریال

۱۰۱,۱۳۰,۵۴۳

۵۲,۳۸۷,۸۳۰

۹۳

جمع درآمدهای عملیاتی - به میلیون ریال

۴۸۸,۷۳۰,۲۷۸

۳۰۳,۲۷۵,۰۳۵

۶۱

سود عملیاتی - به میلیون ریال

۲۶,۱۸۵,۴۳۳

۴,۴۷۰,۶۲۵

۴۸۶

سود خالص - به میلیون ریال

۲۶,۱۸۵,۴۳۳

۴,۴۷۰,۶۲۵

۴۸۶

سود خالص هر سهم (ریال)

۱۲۲

۲۵

۳۸۸

سرمایه - به میلیون ریال

۲۱۵,۳۵۳,۹۷۲

۱۷۵,۳۵۳,۹۷۲

۲۳

جمع دارایی‌ها - به میلیون ریال

۱۱,۷۶۸,۳۸۲,۷۸۴

۷,۵۰۲,۵۳۳,۹۳۷

۵۷

سود انباشته - به میلیون ریال

۲۶,۱۷۲,۲۳۷

۴,۱۱۹,۸۷۳

۵۳۵

تعداد شعب - واحد

۱,۸۵۰

۱,۹۸۶

تعداد کارکنان - نفر

۲۱,۴۶۱

۲۲,۵۱۳

سهم بانک از درآمدهای مشاع

۱۵۹,۲۲۵,۱۵۱

۱۲۳,۶۷۸,۴۷۷

۲۹

نسبت کفایت سرمایه - درصد

۱/۸۴

-۰/۲۵

-

کد خبر 858941

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • معلم بازنشسته IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 4
    وام ضروری بازنشستگان کشوری را تا مرحله هفتم پرداخت کردید !!!!!! عدم پرداخت ۵ مرحله دیگر ، هزینه پیشرفت بانک شد ؟؟؟؟؟؟؟
    • احمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      2 1
      زپانی پیشرفت میکنید که در سرمایه گزاری در صنعت و صادرات پیشرفت کنید نه در سود
  • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    آره راست میگن تجدید ارزیابی داراییها
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    چه آمارهای قشنگی
  • ساسان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    آره دیگه یه وام ازدواج رو پرداخت نمیکنن هزاران نفر رو صف نگه داشتن بودجه رو از بانک مرکزی میگیرن بعد میگن پیشرفت کردیم واقعا تاسف آور هست به این میگید پیشرفت