کریستیانو رونالدو از نوشتن برگ‌های تاریخ خسته نمی‌شود و در آستانه بازی‌های یورو 2024 به برخی از آمارهای فوق ستاره پرتغالی پرداخته‌ایم.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی پرتغال را بدون رونالدو در بازی خانگی دوستانه مقابل کرواسی دیدیم. آنها حرفی برای گفتن نداشتند. با توجه به دودستگی در رختکن این تیم و باندی که برونو فرناندز و کانسلو و ژائو فلیکس برای خودشان درست کرده‌اند تا کریستیانو را از میدان به‌در کنند، سرمربی اسپانیایی مجبور شد ۲دیدار دوستانه را بدون رونالدو امتحان کند. نتیجه؟ افتضاح بود. در بازی با ایرلند تفاوت‌ها مشخص شد؛ سرمربی به رونالدو بازی داد و او ۲گل با پای چپ زد و نمایشی عالی داشت. کریس با زبان بی‌زبانی به مارتینس فهماند که تیم را باید با توجه به حضور او، بازیکنی که تجربه بازی در ۵دوره رقابت‌های یورو را دارد و صاحب همه رکوردهاست، بچیند. رونالدو در این بازی تعداد گل‌های ملی‌اش را برای پرتغال به عدد۱۳۰رساند و یک رکورد در تعداد بازی رسمی در تاریخ فوتبال ثبت کرد؛ ۱۲۲۶بازی.

تفکیک ۱۳۰گل رونالدو برای پرتغال؛ ۷۳گل با پای راست، ۲۹گل با پای چپ و ۲۸گل با سر.

کریستیانو تاکنون ۱۷۳گل با پای چپ به ثمر رسانده که این تعداد از مجموع گل‌های ستاره‌های چپ‌پایی که با پای تخصصی خود گل زده‌اند، بیشتر است و با رکورد گل‌های محمد صلاح برابر است. تعداد گل‌های برخی بازیکنان چپ‌پا با پای تخصصی‌شان: دیبالا ۹۸گل، دی‌ماریا ۱۱۱گل، گریزمان ۱۵۴گل و محمد صلاح ۱۷۳گل.

نکته جالب اینکه تعداد گل‌های رونالدو بعد از ۳۰سالگی با مجموع گل‌های عمر بازیکنی رائول گارسیا، اسطوره رئال هم برابر است؛ ۴۳۲گل.

کریستیانو قبل از ۳۰سالگی ۵۲گل برای پرتغال زد و بعد از ۳۰سالگی ۷۸گل به ثمر رسانده است. تعداد گل‌های ملی او پس از ۳۰سالگی از مجموع گل‌های ملی سلطان پله برای برزیل (۷۷گل) بالاتر است!

او تعداد گل‌هایش را در همه رقابت‌های ملی و باشگاهی این فصل به تقریبا یک گل در هر مسابقه رساند؛ کریستیانو در این فصل با النصر و پرتغال: ۵۸مسابقه، ۵۷گل، ۱۵پاس گل و ۷۲مشارکت در گل‌ها.

در حال‌حاضر تعداد گل‌های کریس به ۸۹۵گل رسیده و او فقط ۵گل دیگر می‌خواهد تا رکورد دیوانه‌کننده ۹۰۰گل در دوران حرفه‌ای را ثبت کند. داور بازی پرتغال و ایرلند می‌توانست یک پنالتی روی کریس و یکی دیگر رو ژوتا بگیرد اما رونالدو را از زدن ۲گل دیگر (پنالتی) محروم کرد.

بعد از رونالدو (۱۳۰) بیشترین گل‌های ملی را این بازیکنان زده‌اند؛ علی دایی (۱۰۹)، لیونل مسی (۱۰۶)، چتری از هند (۹۴) و داهاری از مالزی (۸۹).

از سال ۲۰۰۴ تا الان کریستیانو موفق شده در هرسال میلادی برای پرتغال گل بزند که این هم رکوردی دیگر محسوب می‌شود. کریستیانو در سال ۲۰۲۴؛ ۲۲بازی ملی، ۲۲گل و ۲پاس گل.

آمار کریستیانو رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود؛ ۱۲۲۶مسابقه، ۸۹۵گل، ۲۸۴پاس گل، ۱۱۷۹گل و پاس گل.

کاپیتان پرتغال بعد از بازی با ایرلند گفت که برای او چیزی زیباتر از بازی برای تیم ملی نیست. او خبر بدی هم برای فوتبال‌دوستان داشت و درباره زمان خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: «می‌دانم که دیگر سال‌های زیادی باقی نمانده است. فوتبال بازی کردن پس از ۳۵ یا ۳۶سالگی خودش یک هدیه است. حالا من ۳۹ساله هستم و هر سال سعی می‌کنم از حضورم در زمین لذت ببرم. نکته مهم برای من اینجاست که بتوانم از نظر فیزیکی و ذهنی در شرایط خوبی باشم و به تیم کمک کنم. همانطور که پیش از این هم می‌دانستید، من عشقی مادام‌العمر به تیم ملی کشورم دارم. حالا ۲۰سال است که اینجا حضور دارم و فقط می‌خواهم ادامه دهم.»

کد خبر 859533
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha