عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به سمت تقویت اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم چون این بخش از اقتصاد در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد اثرگذار هستند و به این ترتیب با تقویت دانش بنیان ها، شاهد تقویت حضور و مشارکت مردم و به خصوص بخش نخبگان در توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

دانش بنیان

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در مشارکت مردم در اقتصاد بیان کرد: در بیش از یک و نیم دهه مقام معظم رهبری تاکید بر تقویت تولید ملی، موضوعات اقتصادی وتقویت شرکت‌های دانش بنیان داشته اند، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، معضل اصلی کشور مباحث مربوط به تولید است. از این روتنها راه گذر و عبور از معضلات اقتصادی کشور، توجه به تولید است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی صحبت از شرکت‌های دانش بنیان می‌شود توجه به رویکرد نوین علمی در اقتصاد مد نظر قرار می‌گیرد. این در حالی است که در حال حاضر در بخش عمده‌ای از کشور، بسیاری از فعالیت‌ها و یا تولیداتمان اقتصادی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان رویکرد علمی به مسائل اقتصادی دارند، بیان کرد: اگر فعالیت‌ها بر پایه مناسبات علمی قرار گیرد،به واسطه این موضوعات نخست مجهز به رویکرد علمی شده و هم مواجه با جهش تولید خواهیم شد و هم از سوی دیگر بازار تولید بازار خوبی خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مجلس یازدهم به فعالیت‌های دانش بنیانی تاکید کرد: پس از تبیین شعار سال با همین رویکرد از سوی مقام معظم رهبری هم مجلس و هم دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های دانش بنیانی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ما هنوز برای پیشرفت‌های دانش بنیانی در کشور راه طولانی در پیش داریم اظهار کرد: متاسفانه ما هنوز به خوبی جوانانمان را باور نکرده‌ایم. همچنین ما هنوز به رویکردهای علمی در مسائل مختلف کشور از جمله تولید نمی پردازیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در امر تولید و اشتغال مردم گام‌های موثری را بردارند. شرکت‌های دانش بنیان به ما می‌گویند که ما در واحد کوچک چه محصولی را به تولید برسانیم تا مجبور نشویم تمام دارایی‌هایمان را به فروش رسانده و با آن کسب و کار راه بیندازیم. در حال حاضر ما خیلی از کشاورزانی را داریم که زمین‌های خود را فروخته اند و چون ما برنامه مناسبی برای تولید و سرمایه‌شان نداشته‌ایم، سرمایه هایشان از بین رفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو الی سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان شد اظهار کرد: با این حال این توجهات ناکافیست آن هم نسبت به آن چیزی که مقام معظم رهبری انتظار دارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این بیانیه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر امریکا طی دو دهه قرن گذشته به این همه ثروت و توانمندی رسیده است تنها بر مبنای دانش بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کنند باید رویکردهایمان را عوض کنیم‌ از این رو شرکت‌های دانش بنیان بهترین فرصتی است که ما رویکردمان را نسبت به تولید و در همه عرصه‌ها تغییر دهیم.

وی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های دانش بنیانی در مشارکت مردم در اقتصاد تاکید کرد: ما باید از فعالیت‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌ها به درستی حمایت کنیم متاسفانه بعضاً در برخی از جاها مافیاهای واردات وجود دارد و اگر قصد داریم به معنای واقعی کشوری مستقل شویم باید جلوی این مافیا را بگیریم.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش بنیان باید به یک ضرورت اساسی در کشور تبدیل شود تاکید کرد: ما باید به سمت تقویت اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم چرا که این بخش از اقتصاد، مستقیما در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد اثرگذار هستند و به این ترتیب با تقویت دانش بنیان ها، شاهد تقویت حضور و مشارکت مردم و به خصوص بخش نخبگان جامعه در توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه‌ها در رابطه با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی در این بخش به عدم هماهنگی بین دستگاهی باز می‌گردد.

کد خبر 862425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha