رئیس ستاد امنیت انتخابات جزئیات ۵ توطئه دشمنان برای به چالش کشیدن امنیت انتخابات را تشریح کرد و از تذکر جدی وزارت امورخارجه به کشورهای محل اخذ رای برای تامین امنیت رای دهندگان خبر داد.

میراحمدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مجید میراحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره اقدامات ستاد امنیت انتخابات برای تأمین انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در همه ادوار، از حساسیت خاصی برخوردار بوده است و در این دوره به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی، از اهمیت و حساسیت بسیار بالاتری برخوردار شد. با توجه به این شرایط خاص، برابر دستور وزیر کشور، بلافاصله هم‌راستا با ستاد انتخابات کشور، ستاد امنیت انتخابات کشور هم تشکیل شد. نمایندگان تمام دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی این ستاد عضو هستند و حضور دارند.

تحریم؛ اولین راهبرد دشمن برای به چالش کشیدن انتخابات

رئیس ستاد امنیت انتخابات اضافه کرد: ما از همان ابتدا به دنبال این بودیم که بفهمیم برنامه‌ها و طراحی‌های دشمنان برای امنیت انتخابات و به چالش کشیدن آن، چیست. برخی از آنها که همه مردم به‌طور روشن از آن اطلاع دارند و بخش‌هایی از آن هم به صورت غیرآشکار بود. بخش اول آن که همه ملت از آن اطلاع دارند، بحث تحریم انتخابات است. هدفگذاری آنها این بود که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را به زیر ۲۰ درصد برسانند و با استناد به آن اعلام کنند که این نظام فاقد مقبولیت و مشروعیت است.

۲قطبی‌سازی؛ دومین راهبرد اخلال در برگزاری انتخابات

وی ادامه داد: نکته دوم بعد از گذر از این مرحله این بود که بتوانند با نفوذ در ستادهای انتخاباتی و با کمک تولید محتوا در فضای مجازی به نام طرفداری از یک کاندیدا، کاندیداهای دیگر را تحریک کنند و بخشی از این تولیدات هم توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت. بسیاری از ۲ قطبی‌سازی‌ها و تلاش برای انشقاق و اختلافات و به صحنه‌کشاندن طرفداران کاندیداها به کف خیابان و ایجاد درگیری، زد و خورد و آشوبها جزو طراحی‌های دشمن بود که از ۲ طریق نفوذ از ستادهای انتخاباتی و ۲ قطبی‌سازی‌ها و البته از بستر فضای مجازی با تولید محتوا دنبال می‌شد.

تخریب زیرساخت‌ها؛ راهبرد سوم چالش در امنیت انتخابات

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه راهبرد سوم اخلال در روند انتخابات بود، افزود: با اقدامات مختلفی تلاش کردند با اجیر کردن افراد بدسابقه و دارای سوابق مجرمانه، وادار کنند به زیرساخت‌های برگزاری انتخابات و فیبرهای نوری اقدام و مسیرها را قطع کنند. همچنین حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور و سایر بخش‌های مختلف، جزو راهبردهای آنها بود.

ناامن‌سازی؛ راهبردی برای کاهش مشارکت در انتخابات

میراحمدی راهبرد دیگر را انجام عملیات تروریستی با هدف ناامن‌سازی و منصرف کردن مردم به دلیل احساس کردن ناامنی برای حضور در پای صندوق‌های رأی دانست و گفت: در مرحله اول انتخابات تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) قبل از انجام هرگونه عملیاتی دستگیر شدند؛ به جز یک مورد که در جکیگور در استان سیستان و بلوچستان با اقدام علیه حافظان امنیت صندوق‌ها مواجه شدیم و عوامل آن شناسایی و دستگیر شدند.

تکرار تقلب؛ آخرین راهبرد برای کاهش امنیت انتخابات

رئیس ستاد امنیت انتخابات اظهار داشت: مرحله آخر هم این بود که مسأله تقلب را مطرح و سابقه تلخی که سال ۸۸ داشتیم تکرار کنند. اینها جزو راهبردهای دشمنان بود که به لطف خدا و هوشیاری نیروهای حافظ امنیت و نیروهای فراجا، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، کمک نیروهای مسلح و هوشیاری مردم، تمام این راهبردهای دشمنان شکست خورد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما انتخابت را از نظر امنیتی در عالی‌ترین سطح خودش برگزار کردیم و دولت آیت‌الله رئیسی این افتخار را دارد که در کمتر از ۴ ماه، ۴ مرحله انتخابات برگزار کند و در همه این مراحل، امنیت کامل انتخابات برقرار بود. اظهار رضایت مقام معظم رهبری از امنیت انتخابات، مدال افتخاری بر سینه حافظان امنیت بود.

وی یادآور شد: با مطالعه اندکی از سوابق کشورها وقتی چنین حادثه‌ای پیش می‌آید، عموماً مقررات ویژه امنیتی و محدودیت‌هایی را اعلام می‌کنند و مرزهای خودشان را می‌بندند و ترددات داخلی و خارجی را تحت کنترل درمی‌آورند. ولی ما به لطف خدا و در سایه رهبری انقلاب، کشورمان در نهایت آرامش و آرامش، هم امور جاری را بدون هیچ‌گونه خللی انجام شد و هم اینکه انتخابات‌ها در امنیت کامل برگزار شد.

اعتراض جدی وزارت خارجه به عدم تأمین امنیت رأی‌دهندگان در برخی از کشورها

میراحمدی با اشاره به تأمین امنیت ایرانیان خارج از کشور برای حضور پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: این یکی از موضوعاتی بود که در ستاد امنیت انتخابات به آن پرداخته شد. وزارت امور خارجه پیگیر این مسأله شد و مصوب شد که پیگیری کنند که در کشورهایی که ما در آنها انتخابات برگزار می‌کنیم، افراد ضد انقلاب، منافقین و معاندین در جهت انجام این کار مهم اخلال و مشکلی برای رأی‌دهندگان ایجاد نکنند. وزارت امور خارجه این کار را با جدیت دنبال کرد. متأسفانه در برخی از کشورها این مزاحمت برای برخی از مردم ما توسط عناصر خودباخته و ایادی دشمن فراهم شد که متعاقباً وزارت امور خارجه به آن کشورها اعتراض جدی کرد که نباید اجازه دهند چنین شرایطی ایجاد شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: این امنیت مثال‌زدنی در کشور ما، در حالی بود که همزمان با انتخابات در فرانسه، موجی از اغتشاشات، ناامنی‌ها و درگیری‌های خیابانی این کشور را فرا گرفته است.

کد خبر 865759
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha