متخصص طب سنتی ایرانی توصیه‌هایی را برای داوطلبان کنکور و تامین آرامش آنها و برطرف شدن اضطرابشان ارائه کرد.

طب سنتی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عباسیان متخصص طب سنتی ایرانی گفت: از یک طرف باید آرامش داوطلبان کنکور حفظ شود و از طرف دیگر دمنوش‌هایی که برای حفظ آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرند، موجب خواب‌آلودگی و کم شدن دقت داوطلبان می‌شود، به همین دلیل استفاده از آرامش‌دهنده‌هایی با طبع متعدل رو به گرم برای داوطلبان کنکور توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خوراکی‌های آرامش‌بخش که طبع نسبتا معتدلی دارد، فالوده سیب است، ادامه داد: برای تهیه فالوده سیب ابتدا باید یک سیب زرد شیرین یا ۴ سیب گلاب پوست گرفته و رنده شود و سپس یک قاشق گلاب به آن اضافه شود. داوطلبان می‌توانند این فالوده را در روزهای پایانی تا کنکور به صورت عصرانه میل کنند و بهتر است عصر روزی خورده شود که فردایش کنکور برگزار می‌شود.

این متخصص طب سنتی ایرانی با بیان اینکه مصرف شیرینی‌ سیب و دارچین هم دقت را بالا می‌برد و هم موجب آرامش‌ می‌شود، افزود: شربت سکنجبین و گلاب نیز برای داوطلبان کنکور مفید است و شیوه تهیه آن این‌گونه است که یک تا ۲ قاشق سکنجبین غلیظ با ۴ تا ۶ قاشق گلاب مخلوط می‌شود و سپس به آن آب اضافه می‌شود. می‌توان به مقدار کم زعفران را نیز به این شربت اضافه کرد تا موجب بالاتر رفتن نشاط و گرم‌تر شدن این شربت شود. اما اگر داوطلبی دچار تپش قلب می‌شود نباید به این ترکیب زعفران اضافه کند.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه بهتر است این ترکیبات یک تا ۲ روز قبل از کنکور مصرف شود، بیان کرد: عرق گل‌گاوزبان، دم‌کرده گل‌گاوزبان، عرق بهار نارنج و اسانس اسطوخدوس نیز می‌توانند به عنوان آرامش‌بخش مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است داوطلبان این ترکیبات را شب قبل از کنکور و برای خواب آرام‌تر میل کنند. مصرف این ترکیبات در روز کنکور توصیه نمی‌شود چراکه موجب خواب‌آلودگی و کاهش دقت می‌شود.

کد خبر 865798
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha