گزارش هواشناسی نشان می‌دهد امروز سه‌شنبه (۱۹ تیر) تفاوت گرم‌ترین و خنک ترین منطقه در کشور به ۴۳ درجه رسیده‌است. این در حالی است که افزایش دما در خوزستان با صدور هشدار قرمز همراه است.

گرمای هوا

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شبانکاره در بوشهر ۵۳ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد و به عنوان گرم‌ترین نقطه کشور معرفی شده‌است. این در حالی است که خنک‌ترین منطقه، الشتر در استان لرستان با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.» دمای هوای آب‌پخش دشتستان در استان بوشهر ۵۰.۴ درجه اعلام شده‌است.
کبری رفیعی افزود: «گرمای هوا در خوزستان نیز با صدور هشدار قرمز همراه است و انتظار می‌رود دمای هوا در بیشتر مناطق خوزستان به جز ارتفاعات شمالی استان تا روز شنبه به ۵۰ درجه سانتی‌گراد برسد.»
اداره‌کل هواشناسی خوزستان نیز با پیش‌بینی تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در استان، در دومین روز متوالی هشدار سطح قرمز صادر کرد. زمان شروع این پدیده روز شنبه ۲۳ تیرماه و زمان پایان آن اواخر همان روز خواهد بود.
نوع مخاطره، افزایش دما و رخداد دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد و بالاتر در اغلب مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی و منطقه اثر آن اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی پیش‌بینی شده است.
اثر مخاطره، گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری خواهد بود.
در شبانه روز گذشته امیدیه در خوزستان با ۴۸.۲ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷ و حداقل ۲۷.۹ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.
رفیعی یادآور شد: «اهواز پنجشنبه (۲۱ تیر) ۵۱ درجه و جمعه (۲۲ تیر) ۵۲ درجه سانتی‌گراد می‌شود.»
در این شرایط و وضعیت آب و هوایی لازم است شهروندان از تردد در ساعات گرم روز پرهیز و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود. همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده است.

کد خبر 865900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    1 0
    وسایل برقی را کمتر استفاده بکنیم. مثلا اگر یخورده روی قالی خرده ریزه میریزد من دیگه جارو برقی نمیزنم که مصرف بالایی دارد و به جایش از جارو نپتون استفاده میکنم.