مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه، از خنثی کردن اقدام سرویس اطلاعاتی اوکراین با حمایت کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» برای سازماندهی عملیات ربودن بمب‌افکن استراتژیک «تو-۲۲ ام ۳» به اوکراین خبر داد.

بمب افکن

به گزارش همشهری آنلاین در بیانیه‌ای که دوشنبه، ۱۸ تیر از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه منتشر شد، آمده است که سرویس امنیت فدرال روسیه، تلاش مجدد نیروهای امنیتی اوکراین برای انجام عملیات ربایش بمب‌افکن راهبردی دوربرد «تو-۲۲ ام ۳» متعلق به نیروی هوایی روسیه را خنثی کرد.

‌بر اساس این بیانیه، سرویس اطلاعاتی اوکراین قصد داشت در ازای پرداخت پاداش مالی و اعطای تابعیت ایتالیایی، یک خلبان نظامی روسی را به خدمت گرفته و او را متقاعد کند که با این بمب‌افکن موشک‌انداز پرواز کرده و در اوکراین فرود آید.

‌این بیانیه افزود که دست داشتن سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عضو «ناتو» در تدارک و اجرای این عملیات، فاش شده است.

‌خبرگزاری «تاس» به نقل از سرویس فدرال نوشت که روسیه در جریان این عملیات، اطلاعاتی دریافت کرد که به نیروهای روسیه در حمله به فرودگاه نظامی اوزرن، کمک کرد.

کد خبر 866002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    1 0
    توپولف 22 همون بهتر که واسه روسیه بمونه ..هواپیمای بدردنخور..تا ب1 و ب 2 و ب22 و ب52 امریکا هست توپولف باید بره جلو بوق بزنه
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      اگر این عملیات کشف و خنثی نمی شد ، یک جنگ روانی بزرگی بر تمام نیروهای مسلح روسیه ایجاد میشد ، فرار یک بمب افکن استراتژیک برای روسیه یعنی نفوذ حداکثری در بدنه نظامی روسیه و ایجاد وسوسه و نگرانی ها در مقامات مختلف نظامی ایجاد می کند. در واقع خنثی کردن شبکه های پنهانی جهت ارتباط برقرار کردن با نیروهای مهم نظامی خود یک مسئولیت سنگین و سخت است زیرا وسوسه کردن نیروها و معامله کردن با آنها یک امر قطعی محتمل است .