جانشین رییس پلیس راهور پایتخت با هشدار نسبت به پوشاندن، ناخوانا بودن و دستکاری پلاک وسایل نقلیه، گفت: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در تهران توسط تیم‌های پلیس راهور به مرحله اجرا درآمده و رانندگان متخلف پس از اعمال قانون، مکلف به رفع اثر پوشش پلاک می‌شوند.

مخدوش کردن پلاک خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی روز سه شنبه با بیان اینکه پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است، افزود: اگر این اقدام به عمد انجام شود، علاوه بر جریمه، به دادسرا نیز معرفی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: در گذشته جریمه تخلف پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان بود، ولی با نرخ‌های جدید مبلغ جریمه پوشش پلاک به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سرهنگ بهرام آبادی ادامه داد: رفع اثر پوشش پلاک در همان محل تخلف صورت می‌گیرد.

وی درباره برخورد با تخلف پوشش پلاک گفت: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو را که تخلف پوشش پلاک انجام داده بودن اعمال قانون و در همان محل رفع اثر داشته‌ایم.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلاک در واقع یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه و موتورسیکلت و از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما در خودروها باید پلاک جلو و عقب و در موتورسیکلت‌ها در قسمت عقب به وضوح قابل رویت باشد.

سرهنگ بهرام آبادی افزود: پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است و به هیچ وجه این تخلف و اقدام توجیهی ندارد و در واقع افراد متخلف حتما با هدفی خاص این کار را انجام می‌دهند و سوء نیتی در کار است.

اجرای طرح ویژه برخورد با پوشش پلاک در تهران

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در شهر تهران به صورت خاص توسط تیم‌های پلیس راهور به مرحله اجرا آمده و با آن دسته از رانندگانی که به هر صورت چه با پوشاندن پلاک توسط طلق و چه با استفاده از ماسک و استفاده از زنجیر پلاک خودروی و موتورسیکلت خود را می‌پوشانند ضمن اعمال قانون برخورد قانونی لازم نیز صورت خواهد پذیرفت و در محل راننده را مکلف به رفع اثر پوشش پلاک می‌کنیم.

سرهنگ بهرام آبادی اضافه کرد: باید خود رانندگان به این مهم توجه داشته باشند که نباید این تخلف را انجام دهند و نباید نیازی باشد که با برخورد پلیسی مواجه شوند.

کد خبر 867193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    3 1
    آفرین. ولی 400 هزار تومان هم کمه و بایستی حد اقل 1میلیون تومان شود
  • احمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    با تشکر و عرض خداقوت به عزیزان پلیس راهور متاسفانه جریمه های جدید هم بازدارندگی نداره.جریمه رانندگی در حالت مستی یا استفاده از داروی روان گردان حین رانندگی خیلی ناچیزه. سرعت و سبقت غیر مجاز جاده ها رو ناامن میکنه. لطفا سابقه رانندگی خطرناک اشخاص خلافکار رو در دسترس سیستم بانکی و اعتبار سنجی مالی و استخدامی دولتی و خصوصی قرار بدید بلکه رفتارشون اصلاح شه.
  • US ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    موتورا و الکی جریمه میکنند یعنی زیرساخت خرابه ، خط ویژه ندارن ،حتی یک متر خط کشی مجبورن تخلف کنند