شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

نظرسنجی‌های رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد «کامالا هریس» فاصله با «دونالد ترامپ» در چهار ایالت کلیدی و گروه‌های مهم جمعیتی را کاهش داده و با جلب حمایت بیشتری نسبت به «جو بایدن» به رقابت تنگاتنگ با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان می‌پردازد.

ترامپ - هریس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه نیویورک‌پست در گزارشی مطرح کرد که یک نظرسنجی انجام‌شده توسط شبکه فاکس‌نیوز نشان داد که دونالد ترامپ و کامالا هریس در دو ایالت کلیدی رقابت تنگاتنگی دارند و با ضریب خطای کمی در دو ایالت دیگر اختلاف بیشتری پیدا می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ۷۸ ساله آمریکا با اختلاف یک درصدی از معاون ۵۹ ساله رئیس‌جمهور آمریکا جلوتر است. ترامپ در این ایالت از حمایت ۵۰ درصدی و هریس از حمایت ۴۹ درصدی برخوردار است. در عین حال، هریس با اختلاف ۶ درصدی (۴۶-۵۲) در ایالت مینه‌سوتا که از سال ۱۹۶۰ تنها یک بار از یک کاندیدای جمهوری‌خواه حمایت کرده، جلوتر است. هر دو نامزد در میشیگان و پنسیلوانا با کسب حمایت ۴۹ درصدی رقابتی برابر دارند.

این نظرسنجی پس از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی انجام شده و از بیش از هزار فرد واجد شرایط در هر یک از این چهار ایالت مهم نظرسنجی به عمل آمده است. رای‌دهندگان در تمامی این چهار ایالت گفتند که اقتصاد اصلی‌ترین مسئله آن‌ها در سال ۲۰۲۴ بوده و بعد از آن، مهاجرت و سقط جنین برایشان حائز اهمیت است.

ترامپ در میان رای‌دهندگانی که مسئله اصلی آن‌ها اقتصاد و مهاجرت بود، حمایت بیشتری را به خود اختصاص داد، در حالی که هریس نسبت به ترامپ در میان کسانی که سقط جنین مسئله اصلی آن‌هاست، حمایت بیشتری را جلب کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ترامپ نسبت به سال ۲۰۲۰ در برابر بایدن، در رقابت با هریس عملکرد بهتری دارد. اگرچه، حمایت‌ها از هریس نسبت به بایدن ۸۱ ساله در این چهار ایالت کلیدی بیشتر بوده است.

وقتی کاندیداهای حزب سوم هم در این نظرسنجی گنجانده شدند، ترامپ باد اختلاف ۲ درصدی (۴۳-۴۵) در میشیگان و هریس نیز با اختلاف ۲ درصدی (۴۳-۴۵) در پنسیلوانیا پیشتاز بود. آن‌ها در ویسکانسین با کسب ۴۶ درصد آرا برابر شدند و هریس در مینه‌سوتا با اختلاف ۶ درصدی (۴۱-۴۷) پیشی گرفت. هریس در این چهار ایالت مهم عملکرد بهتری نسبت به بایدن داشته است.

کد خبر 869665
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha