رییس ستاد اربعین و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با همکاری، تعامل و هم‌افزایی بزرگترین اجتماعی ضدصهیونیستی را در اربعین برقرار می‌کنیم.

 رییس ستاد اربعین شهرداری تهران

همشهری آنلاین: محمد امین توکلی زاده، رییس ستاد اربعین شهرداری تهران که ظهر روز گذشته ۲۲ مرداد ماه با حضور در محل سفارتخانه‌ی ایران در بغداد، با محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق دیدار و گفت و گو کرده بود، به تشریح مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست پرداخت و اظهار کرد: در این دیدار سیاست های کلی اربعین از سوی ایشان(آل صادق) و ملاحظات مورد نظر کشور عراق مطرح شد.
وی با اشاره به تقدیر سفیر ایران از تلاش‌های گسترده ستاد اربعین شهرداری تهران در قرارگاه‌ها و شهرهای مختلف، از تأکید وی بر هم‌افزایی، تعامل و هماهنگی برای ادامه این اقدامات سخن گفت و افزود: تأکید سفیر محترم بر توحه و احترام به سنن و آیین مردم عراق و رعایت حال موکب‌داران بود.
در ادامه، ما نیز به بیان پاره‌ای توضیحات پیرامون اقدامات سال‌های گذشته و سال جاری پرداختیم.
توکلی زاده سپس این اقدامات را تشریح کرد و گفت: برخی از امور انجام شده در حوزه زیرساخت بود. برای مثال در قرارگاه سامرا، مشکل دیرینه پارکینگ و سرویس بهداشتی با تعامل و همکاری ستاد اربعین شهرداری تهران و مسئولین قرارگاه اربعین سامرا (به ویژه سردار شریعتی) برطرف و سهولتی برای زائرین ایجاد شد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: از دیگر نکات مطرح شده، برپایی موکب "سلام یا مهدی" در جوار مرقد مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام است که سال های قبل در چادر برقرار می‌شد و امسال با همت عزیزان موکب، نیروهای شرکت پیام رسا، مرکز ارتباطات شهرداری تهران و داوطلبین و خادمین، در سوله‌ای بزرگ با طراحی مطلوب برگزار می‌شود.
وی به توضیحات خود در حوزه حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: طبق تقسیم بندی وزارت کشور در کشور عراق، بخشی از حمل و نقل بر عهده مجموعه شهرداری کلانشهرهاست. بر این اساس شهرداری تهران نیز متولی تقسیم وظیفه و انجام این مأموریت است که طبق تعریف و نیازی که سفارت جمهوری اسلامی ایران و توافقاتی که با وزارت داخله‌ی عراق داشتند، این امر انجام شد. همچنین کمک و مشاوره در حوزه‌ی رفع نقاط حادثه خیز، نصب تابلوهای راهنما، خط‌کشی و ایمن سازی جاده‌های منتهی به مرزهای ایران – که معمولا در سال‌های قبل موجب حادثه شده بود- مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
رییس ستاد اربعین شهرداری تهران به تفکر مشترک طرفین گفتگو، پیرامون تبدیل اربعین به اجتماع بزرگ ضدصهیونیستی اشاره داشت و گفت: آن چه از اربعین امسال توقع می‌رود، اراسل پیام ضدصهیونیستی است که با این اجتماع بزرگ و میلیونی و طراحی های انجام شده فرهنگی به ثمر می نشیند. این امر البته با کمک و همکاری همه متولین امر از جمله رایزن فرهنگی ایران در عراق، صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران و موسسات مختلف فرهنگی ایرانی و عراقی و با شعار "کربلا؛ طریق الاقصی" و "لشکر قدس، لشکر حسین" طراحی و اجرا می‌شود.
وی در این راستا به تولیدات اقلام فرهنگی از جمله کلاه، چفیه، سربند، تولید سرود، برپایی کمپین ۳۶۰ در جه در فضای مجازی و اجرای رخدادهای میدانی اشاره داشت که در نهایت به یک محتوای ضدصهیونیسیتی در اربعین امسال منجر می‌شود.
توکلی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود چنین گفت: موضوع تهیه آمبولانس برای انتقال پیکرهای متوفیان هم مورد بحث قرار گرفت که اعلام کردیم تعدای آمبولانس از طریق سازمان بهشت زهرا تأمین شده و مابقی هم بر عهده سازمان هلال احمر است. همچنین همکاری شرکت شهرسالم شهرداری تهران با سازمان هلال احمر برای برپایی ایستگاه های سلامت نیز به اطلاع سفیر رسید.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: بخش دیگری از جلسه پیرامون چگونگی ارائه خدمات به زوّار بانو سپری شد و ما از ارائه خدمات ویژه در مواکب ویژه بانوان اشاره داشتیم که توسط شهرداری منطقه ۸ انجام می‌شود. همچنین بحث کودکان و موکب ویژه کودکان و فعالیت شهرداری منطقه ۱۳ در این راستا، اعلام شد.
رییس ستاد اربعین شهرداری تهران در پایان خاطر نشان ساخت: این دیدار و نشست در واقع بر اساس سیاست‌ها و رهنمودهای آقای دکتر زاکانی شهردار محترم تهران بود که بر هماهنگی با سفارت ایران و رییس ستاد اربعین در عراق تأکید خاص داشتند.

کد خبر 874055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha