مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از ورود ۱۰ هزار ون برقی در هشت ماه آینده به ناوگان حمل ونقل پایتخت و توزیع برچسب سرویس مدارس در شهریورماه خبر داد.

سرویس مدرسه

همشهری آنلاین- شادی مالکی روز چهارشنبه در نشست کمیته تخصصی استقبال از مهر افزود: ۶۰۰ خط در سطح شهر داریم که بخشی از تاکسی‌ها در مبدأ و مقصد مشخص فعالیت و تعدادی دیگر هم به صورت گردشی فعالیت می‌کنند. طبق قولی که به شهروندان داده بودیم مبنی بر پایش بهینه عملکرد تاکسی‌ها در تهران، در حال راه اندازی بستر هوشمندی هستیم که براساس آن فعالیت تاکسی‌ها به شکل هوشمند نظارت شود و از نظارت سنتی که همه ساله انجام می‌شد خارج شویم بنابراین شاهد عملکرد بهتری از تاکسی‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری امسال در امر سرویس مدارس هم فعالیت می‌کند گفت: اطلاع‌رسانی به والدین در خرداد صورت گرفت و اولیا هم نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه وزارت کشور اقدام کرده‌اند.

به گفته مالکی، در این راستا حدود ۲۵ هزار دانش آموز برای دریافت خدمات سرویس دانش‌آموزی ثبت‌نام کرده‌اند و ۲هزار و ۳۰۰ درخواست هم از مدارس استثنایی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه گام آخر در اقدامات مربوط به سرویس مدارس احراز صلاحیت رانندگان متقاضی برای خدمات‌رسانی در این حوزه است، تاکید کرد: از همه افراد متقاضی فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرارس، تقاضا داریم با توجه به زمان‌بر بودن آماده سازی برخی مدارک مانند دریافت گواهی عدم سوء‌پیشینه یا عدم اعتیاد، نسبت به آماده‌سازی آنها زودتر اقدام کنند تا به محض اطلاع‌رسانی از سوی شهرداری بتوانند مدارک را در سامانه بارگذاری کنند؛ امیدواریم با تدابیر اتخاد شده بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برچسب سرویس مدارس هم در شهریور توزیع خواهد شد و تاکید داریم همه خودروهای فعال در حوزه سرویس مدارس نسبت به دریافت گواهی معاینه فنی اقدام کنند چراکه کنترل ویژه‌ای در این خصوص خواهیم داشت.

مالکی درباره تاکسی‌های برقی هم گفت: نزدیک به ۲۰۰ تاکسی برقی در شهر فعال است که به صورت گردشی در نقاطی مانند فرودگاه‌ها و راه‌آهن در حال فعالیت هستند و با افزایش خودروهای برقی که کمتر از ۲ ماه آینده اتفاق خواهد افتاد شاهد فعالیت آنها در حوزه‌های ترافیکی از جمله بخش‌هایی که آلودگی هوای بیشتری وجود دارد، خواهیم بود تا بتوانیم در امر کاهش آلودگی هوا با حضور خودروهای برقی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است، قدم برداریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ما همچنان در حال ثبت‌نام از رانندگان متقاضی تعویض خودروی فرسوده با خودروهای برقی هستیم، گفت: حدود ۱۵۰ دستگاه از خودروی برقی شهرداری تهران کمتر از یک ماه آینده وارد تهران خواهد شد و بعد از پلاک‌گذاری مشغول فعالیت خواهند شد. سایر خودروها نیز در زمان‌بندی تعیین شده وارد تهران می‌شوند.

به گفته مالکی، واردات ۱۰ هزار ون برقی هم در دستور کار شهرداری تهران است و انتظار می‌رود در کمتر از ۸ ماه آینده وارد ناوگان شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ ایستگاه شارژ فعال وجود دارد که در واقع امکان بهره‌برداری از انها وجود دارد اما ایستگاه‌های شارژ دیگری هم آماده شده است و اگر ۲ هزار دستگاه تاکسی برقی وارد ناوگان شوند مشکلی برای شارژ آنها نخواهیم داشت با این حال شهرداری به سرعت نسبت به افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ اقدام خواهد کرد.

کد خبر 874361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha