مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

نوشیدنی‌های گازدار شیرین، در رنگ‌ها و طعم‌های گوناگون، دل مردم جهان را برده و با وجود ضررهای روشنی که دارند، سرانه مصرف آنها روزبه‌روز در جهان بیشتر می‌شود.

نوشایه

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: بد نیست بدانید این نوشیدنی‌های شیرین گازدار، در تمام‌ جهان مصرف می‌شوند؛ اما در هیچ‌کجا، محبوب‌تر از ایالت «چیاپاس» مکزیک نیست؛ جایی که به‌طور متوسط، هر فرد سالانه بیش از ۸۲۱لیتر فقط کوکاکولا می‌نوشد؛ چیزی حدود ۳۲برابر متوسط جهانی.

بیش‌تر بخوانید:

سلطان نوشیدن چای در جهان

مردم این منطقه، حتی به نوشیدن آب هم چندان اعتقادی ندارند و برای هیدراته‌کردن بدنشان، به‌طور متوسط، هر روز بیش از ۲لیتر، کوکا کولا می‌نوشند. این ماجرا بیش از نیم قرن است که در چیاپاس متداول شده و به قدری در فرهنگ محلی و حتی در اعمال مذهبی، ریشه دوانده که مردم نمی‌توانند زندگی خود را بدون نوشابه تصور کنند.

متأسفانه عواقب مصرف این نوشیدنی‌های شیرین، گریبان مردم این منطقه را گرفته؛ به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر، دیابت یا همان بیماری قند، سالانه حدود ۳۰۰۰مرگ‌ومیر را به‌خود اختصاص داده و به دومین عامل مرگ‌ومیر در این ایالت بدل شده است؛ اما با وجود این، کاهش نوشیدن نوشابه‌های شیرین گازدار در این منطقه، به یک عملیات غیرممکن بدل شده است.

کد خبر 875014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha