در زندگی، ما اغلب احساس نیاز داریم که همه چیز را به اشتراک بگذاریم، اما روانشناسی نشان می دهد که این کار همیشه بهترین رویکرد نیست.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، مسائل خاصی وجود دارد که بهتر است برای خودمان نگه داریم. اشتراک گذاری بیش از حد ممکن است گاهی نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به سوء تفاهم یا حتی آسیب رساندن به روابط شود.

روانشناسی ۹ مورد کلیدی را شناسایی کرده است که باید به آنها توجه کنیم. اینها عناصری از زندگی ما هستند که ممکن است به طور غریزی بخواهیم آنها را به اشتراک بگذاریم، اما بهتر است آنها را نزد خود نگه داریم.

۱) مشکلات شخصی
زندگی همیشه طبق روال نیست، و طبیعی است که گهگاه احساس نارضایتی یا دلخوری داشته باشید.

با این حال، روانشناسی نشان می دهد که اغلب بهتر است این نارضایتی ها را برای خودمان نگه داریم. در میان گذاشتن ناراحتی‌های خود با دیگران، به‌ویژه زمانی که شخص دیگری را درگیر می‌کند، اغلب می‌تواند منجر به ناراحتی یا سوء تفاهم‌های غیرضروری شود.

اشکالی ندارد که احساسات خود را بیان کنیم، اما بسیار مهم است که این کار را به روشی سازنده و همدلانه انجام دهیم. تخلیه ناامیدی های خود بدون در نظر گرفتن تأثیر بالقوه بر دیگران می تواند باعث آسیب بیشتر از سود شود.

۲) وضعیت مالی
پول برای بسیاری از مردم موضوع حساسی است و دلیل خوبی هم دارد.

روانشناسی نشان می دهد که اغلب بهتر است وضعیت مالی خود را برای خود نگه داریم. این می تواند به جلوگیری از تنش یا ناهنجاری های غیر ضروری و حفظ هماهنگی در روابط ما کمک کند.

۳) برنامه های آینده
ممکن است فکر کنید این ایده خوبی است که برنامه های آینده خود را با همه در میان بگذارید، در نهایت، به اشتراک گذاشتن امیدها و رویاها می تواند هیجان انگیز باشد. اما روانشناسی چیز دیگری را نشان می دهد.

مطالعات نشان داده اند که به اشتراک گذاشتن اهدافتان می تواند احتمال دستیابی به آنها را کاهش دهد. به نظر می‌رسد وقتی برنامه‌های آینده خود را به دیگران می‌گوییم، احساس رضایت می‌کنیم و زودتر از موعد احساس موفقیت می‌کنیم، که می‌تواند انگیزه ما را برای پیگیری واقعی کاهش دهد.

بنابراین دفعه بعد که برای چیزی بزرگ برنامه ریزی می کنید – چه شروع یک کسب و کار جدید باشد یا آموزش برای یک ماراتن – در نظر داشته باشید که آن را تا زمانی که پیشرفت قابل توجهی نداشته باشید، مخفی نگه دارید.

۴) مسائل خانوادگی
همه ما مسائل خانوادگی داریم. این بخشی از حضور در یک خانواده است؛ ناسازگاری ها و درگیری ها حتما اتفاق می افتد. اما اغلب بهتر است این مشکلات در خانواده حفظ شود.

افشای مسائل خانوادگی برای دیگران می تواند منجر به شایعات ناخواسته، قضاوت یا سوء تفاهم شود. افراد خارج از خانواده شما ممکن است تاریخچه پشت این مسائل را به طور کامل درک نکنند، که منجر به ایجاد ادراک نادرست می شود.

هر خانواده مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را دارد. نحوه برخورد ما با این چالش ها مهم است، نه اینکه دیگران در مورد آنها چه فکری می کنند.

۵) باورهای شخصی
باورهای شخصی ما، خواه مربوط به مذهب، سیاست یا مسائل اجتماعی باشد، می تواند عمیقاً شخصی و حساس باشد. در حالی که داشتن بحث‌ها و مناظره‌های باز مهم است، دانستن اینکه چه زمانی باید خط بکشید نیز بسیار مهم است.

به اشتراک گذاشتن باورهای خود با همه کسانی که ملاقات می کنید اغلب می تواند منجر به مشاجره های غیرمولد یا حتی آسیب رساندن به روابط شود. احترام به نظرات مختلف مهم است، اما درک اینکه ممکن است همه برای شنیدن نظرات شما آماده نباشند، هم مهم است.

هنگام تعامل با دیگران، روی علایق مشترک و نقاط مشترک تمرکز کنید. این رویکرد اغلب می تواند به ارتباطات هماهنگ تر منجر شود.

۶) اعمال محبت آمیز
با انجام اعمال محبت آمیز احساس زیبایی به وجود می‌آید. کمک به دیگران، پس دادن و ایجاد تفاوت می تواند قلب ما را از شادی متورم کند.

اما گاهی اوقات، اصیل ترین اعمال محبت آمیز آنهایی هستند که بی سر و صدا و بدون نیاز به شناسایی یا تشویق انجام می شوند. جادوی خاصی در انجام کارهای خوب در سکوت وجود دارد، نه برای تمجید یا قدردانی، بلکه صرفاً به این دلیل که احساس درستی دارد.

دفعه بعد که کاری محبت آمیز برای دیگری انجام دادید، آن را برای خود نگه دارید. شادی و رضایتی که در قلب خود احساس خواهید کرد ممکن است به اندازه کافی پاداش باشد.

۷) ترس ها و ناامنی های شما
ترس ها و ناامنی ها بخشی از انسان بودن هستند. همه ما آنها را داشته‌ایم. با این حال، آشکار کردن آنها برای همه ممکن است همیشه عاقلانه نباشد. مردم ممکن است از آسیب پذیری های شما علیه شما استفاده کنند یا شما را ضعیف تصور کنند.

مهم است که با ترس ها و ناامنی های خود مقابله کنید، در صورت نیاز به دنبال کمک باشید، اما مراقب باشید که با چه کسی آنها را به اشتراک بگذارید.

۸) دستاوردهای شخصی
همه ما لحظات موفقیت و دستاوردهایی داریم که به آنها افتخار می کنیم. طبیعی است که بخواهید این لحظات را با دیگران به اشتراک بگذارید. با این حال، صحبت مداوم در مورد موفقیت‌های خود می‌تواند به منزله لاف زدن باشد و ممکن است دیگران را دور کند.

جشن گرفتن دستاوردهایمان عالی است، اما فروتنی و متواضع ماندن به همان اندازه مهم است. به یاد داشته باشید، موفقیت واقعی نیازی به تایید دائمی دیگران ندارد. این در مورد رشد شخصی، یادگیری و رضایت از دانستن اینکه بهترین کار خود را انجام داده اید است.

وقتی چیزی را به دست می آورید، از لحظه لذت ببرید، آن را جشن بگیرید، اما همچنین در نظر بگیرید که آن را با چه کسی و چرا به اشتراک می گذارید.

۹) بزرگ‌ترین رازهای شما
همه رازهایی دارند. اینها افکار، تجربیات و خاطراتی هستند که ما را به شکلی که هستیم شکل می دهند. آن‌ها بخش‌هایی از خودمان هستند که نه از سر شرم یا ترس، بلکه به این دلیل که نگه‌داشتن آن‌ها متعلق به ماست، پنهان می‌کنیم.

به اشتراک گذاشتن عمیق ترین رازهای خود گاهی می تواند منجر به آرامش، درک و ارتباطات عمیق تر شود. اما اگر با فرد نامناسبی در میان گذاشته شود، می‌تواند منجر به درد، خیانت و پشیمانی شود.

عاقلانه انتخاب کنید که بزرگ‌ترین رازهای خود را با چه کسانی به اشتراک می گذارید. اعتماد به دست می آید، نه مجانی، و اسرار شما بخشی از وجود شماست که سزاوار این احترام است.

سخن پایانی: موضوع احترام
نگه داشتن بعضی چیزها برای خودمان مربوط به رازداری یا عدم صداقت نیست. این در مورد درک این است که همه چیز نیازی به اشتراک گذاری، بحث یا تجزیه و تحلیل ندارد.

این در مورد تشخیص این است که برخی از تجربیات، افکار و احساسات آنقدر مال ما هستند که به اشتراک گذاشتن آنها گاهی اوقات می تواند اهمیت آنها را کمرنگ کند. این در مورد حفظ فضای شخصی ماست.

در پایان، ۹ چیزی که همیشه باید برای خود نگه داریم، فقط حفظ هماهنگی اجتماعی نیست. آنها همچنین در مورد احترام به جنبه های عمیقا شخصی و صمیمی زندگی ما هستند که ما را همان چیزی که هستیم می سازد.

کد خبر 875469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    سپاس عالی بود