وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در صورت ناکامی در دستیابی به توافق آتش بس و تبادل اسرا در غزه، احتمال پاسخ ایران و حزب الله به این رژیم افزایش خواهد یافت.

گالانت

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فلسطینی سما نیوز نوشت: کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر خواست پیش نویس طرح توافق درباره تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه را به کابینه ارائه کند.

گالانت همواره نتانیاهو را به تلاش برای پیشبرد سیاست‌هایش درباره ادامه جنگ در نوار غزه و به شکست کشاندن توافق و جلوگیری از آتش بس در این منطقه از طریق تصمیم گیری در کابینه جنگی متهم می کند.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که قرار است مذاکرات برای آتش بس در غزه، اواخر هفته جاری در قاهره مجددا از سر گرفته شود و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که در منطقه به سر می‌برد اخیرا طرح این کشور را برای آتش بس و تبادل اسرا علنی کرده است.

منابع فلسطینی طرح مذکور، را به منزله جانبداری آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی و تکرار خواسته‌های این رژیم می‌دانند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز در این باره نوشت: شرایط بسیار پیچیده و حساس است و در صورتی که نتانیاهو، امتیاز ندهد هیچ توافقی به دست نخواهد آمد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین تاکید کرد: هیأت اسرائیلی بدون دستیابی به توافق درباره محور فیلادلفیا به تل آویو برگشته است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

کد خبر 875682
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آقا پسر IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    2 1
    یه مدل دست به ماشه هستیم که بزنیم ، نفهمند از کجا خوردن. یکی از ما دوتا از دیوار
  • رامهرمز خوزستان IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    چه بشه چه نشه بزنید نزارید ما مردم دلسرد بشیم از ای نظام با قدرت ظاهر بشیم ک دنیا ازمون حساب ببره و طرف صیهونیستی دیگه جرأت غلط کردن نداشته باشه