مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
۱ نفر

مکمل‌های ورزشی که اغلب برای تامین انرژی و برای ساخت عضله‌ها به کار می‌روند می‌توانند همزمان برای بدن فواید و مضراتی داشته باشند. برخی از این مکمل‌ها که انرژی‌زا هستند امکان دارد ضربان قلب را بالا ببرند. از همین رو پیش از مصرف این مکمل‌های ورزشی توصیه به مشورت با پزشک می‌شود.

مکمل‌های ورزشی

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: برخی مخالف مصرف مکمل‌های ورزشی هستند و برخی دیگر هر مکملی را برای بدن معجزه آسا می‌دانند. اما آیا می‌شود در میان این دو طیف تعادلی ایجاد کرد؟

به گزارش مدیوم، انتخاب مکمل مناسب برای بدن شما می‌تواند به طور قابل توجهی به تامین نیازهای روزانه شما کمک کند. هنگام انتخاب چنین محصولاتی مراقب باشید، زیرا برخی از آن‌ها از مواد مناسبی درست نشده‌اند و می‌توانند باعث هدر رفتن پول یا حتی آسیب رساندن به بدن شما در طولانی مدت شوند.

کدام مکمل؟

بایدها و نبایدهای مکمل‌های ورزشی

مهمترین چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا مکمل‌های انتخابی دارای مواد مضر برای سلامتی هستند یا خیر. پس از آن، هرگونه مواد مرتبط با دوپینگ را اسکن کنید.
از دوست، همراه ورزشی یا مربی خود و آنچه که آن‌ها استفاده می‌کنند، کورکورانه پیروی نکنید. از خود درباره مکمل‌های ورزشی سوال بپرسید، در باره آن تحقیق انجام دهید و بهترین را برای نیازهای خود بیابید. همیشه باید به موارد زیر توجه کنید:

مطالعات روی برخی از محصولات تاثیرات بسیار خوبی را نشان داده است. اما آیا این تاثیرات به ورزش شما مربوط است؟ آیا این مکمل‌های تائید شده همان چیزی هستند که واقعا به آن نیاز دارید؟

مصرف بیش از حد مکمل‌ها می‌تواند خطرناک باشد، در حالی که استفاده بسیار کم هم می‌تواند ناکارآمد باشد. بنابراین مراقب دوز مناسب باشید. از بهترین زمان مصرف مکمل (صبح، شب، قبل یا بعد از تمرین) آگاه شوید

افزایش دهنده وزن یا عضله‌ساز؟

اگر گرسنه نیستید یا برای دریافت کالری مورد نیاز تلاش نمی‌کنید، چنین مکمل‌هایی ممکن است کمک کننده باشند. آن‌ها را جایگزین وعده‌های غذایی مناسب نکنید. توجه داشته باشید که افزایش دهنده‌های وزن فقط به افزایش کالری دریافتی شما کمک می‌کنند. آنها عمدتا حاوی کربوهیدرات و مقداری پروتئین هستند، اما سیر کننده نیستند و ممکن است پس از آن همچنان احساس گرسنگی کنید.

مکمل‌های قبل از تمرین

چنین محصولاتی می توانند به تمرکز کمک کنند، انرژی را تامین کنند و به شما «پمپ عضلانی» موقتی بدهند. اگر فقط به دنبال احساس انرژی بیشتر هستید و برای تمرکز نیاز به کمک دارید، می‌توانید نوشیدنی‌های کافئین دار را انتخاب کنید. اما مراقب باشید، زیرا کافئین می‌تواند باعث بی خوابی شود، به خصوص اگر آن را در اواخر روز مصرف کنید.

غذاها و گیاهانی که انرژی شما را افزایش می‌دهند

بایدها و نبایدهای مکمل‌های ورزشی

قبل از تمرین، یک میان وعده سبک یا یک چای با غذاهایی از جمله موز، اسفناج، آووکادو، شکلات تلخ، انواع چای‌ها، رزماری، مریم گلی، ماکا میل کنید. ببینید برای شما کار می‌کند یا خیر. هرچه این مکمل‌ها طبیعی‌تر و کمتر تصفیه شده باشد، بهتر است.

مکمل‌های بی اثر

مهم نیست که تبلیغات چنین محصولاتی چقدر بزرگ و پرطرفدار باشد و نام آن‌ها چقدر وسوسه انگیز باشد، اکثر آن‌ها ارزش پول شما را ندارند و عملکرد هیچ بخشی از بدن شما را بهبود نمی‌بخشند.

به عنوان مثال، چربی سوزها، نامی که واقعا جذاب به نظر می‌رسد، فقط به سوزاندن پول شما کمک می‌کند، اما چربی بدن شما را نمی‌سوزاند.
چربی سوزها به نام اسیدهای آمینه شاخه دار زنجیره‌ای (BCAA) نیز شناخته می‌شوند. این‌ها سه مورد از ۹ اسید آمینه ضروری هستند. در یک رژیم غذایی گیاهی متنوع، شما به هر حال این اسیدهای آمینه را از رژیم غذایی خود دریافت خواهید کرد. هیچ مزیتی وجود ندارد، برای مثال، یک پودر پروتئین حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری ممکن است انتخاب بهتری با هزینه کمتر باشد.

مکمل‌هایی برای هیدراتاسیون بیشتر

بهترین نوشیدنی آبرسانی که وجود دارد آب است. بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، آب از قبل حاوی الکترولیت ( K ، Mg، Na، Ca ) است. با این حال، گاهی اوقات انتخاب نوشیدنی‌هایی که حاوی سطوح بالاتر الکترولیت هستند ایده خوبی است.

یک نوشیدنی غنی شده با مواد معدنی، آب معدنی با گاز است. گاهی اوقات نوشیدن آب معدنی با لیمو برای شما مفید خواهد بود.طبیعی‌ترین منبع الکترولیت با کیفیت و کمیت خوب، آب نارگیل است. علاوه بر این، نوشیدنی‌های ورزشی زیادی وجود دارد که با الکترولیت‌ها غنی شده‌اند. با این حال، هنگام خرید آن‌ها مراقب باشید، زیرا اکثرشان حاوی مقادیر غیر ضروری قند هستند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 875940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha