روسیه در مواجهه با تحریم های غرب، روی ظرفیت های منطقه ای و کشورهای همسایه خود حساب ویژه باز کرده و در این میان به دنبال برقراری روابطی میان اعضای گروه بریکس است که منافع خاص روسیه را نیز برآورده می کند.

غلات

به گزارش همشهری آنلاین، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کشورهای بریکس در حوزه اقتصادی در حال تمرکز بر بهبود سازوکار مبادلات تجاری چندجانبه و بهبود ساختار مالی بین‌المللی هستند.

وی همچنین از طرح پیشنهاد ایجاد چارچوب تجارت غلات میان کشورهای بریکس خبر داد.

تصمیم سرنوشت‌ساز برای اوپک پلاس

همزمان با تصمیم اوپک پلاس برای باز کردن بیشتر شیرهای نفت، ذخایر نفت جهان به خصوص در آمریکا، افت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند و به پایین‌ترین میزان در حدود دو سال گذشته رسیده‌اند اما دورنمای تقاضا چندان دلگرم کننده نیست.

ناخوشی به جان اقتصاد چین افتاد

اقتصاددانان چین به طور فزاینده‌ای نسبت به چشم انداز تقاضای داخلی در این کشور بدبین هستند زیرا آنها پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۴ در مورد تورم، سرمایه‌گذاری و مصرف را با وجود کاهش نرخ‌های مورد انتظار کاهش می‌دهند.

آشفتگی در بازار آسیا

بازار آسیا پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده، درباره کاهش نرخ بهره و همچنین اظهارات کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن مبنی بر اینکه بانک ژاپن در مورد بازارها و مبادلات ارز هوشیار خواهد بود آشفته شد.

قیمت نفت روی نمودار صعودی

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا با توجه به شدت یافتن نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و همچنین با نزدیک شدن به زمان کاهش نرخ بهره در آمریکا، افزایش یافت.

همکاری‌ معدنی افغانستان و ازبکستان

مقام‌های اقتصادی افغانستان از امضای پنج قرارداد استخراج معدن با اازبکستان به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار خبر دادند. گفتنی است که ازبکستان روابط نزدیک اقتصادی، سیاسی و امنیتی با طالبان دارد.

سقوط ارزش تون‌کوین

نشریه فوربس روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد تون‌کوین (TON)، یکی از ارزهای دیجیتال که ارتباط مستقیمی با بازی همستر کامبت در تلگرام دارد، پس از بازداشت مدیرعامل این شبکه اجتماعی، سقوط شدیدی را تجربه کرده است.

کد خبر 877135
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha