رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی در مجمع بین‌المللی شهری بریکس، تقویت همبستگی شهرهای کشورهای عضو این گروه را خواستار شد و از مدیران این شهرها خواست که در کنار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه فلسطین بایستند و از حقوق انسان‌های تحت ستم این منطقه دفاع کنند.

چمران

همشهری آنلاین: مهدی چمران در آیین افتتاحیه ششمین مجمع بین‌المللی شهری بریکس در اکسپوسنتر مسکو افزود: همبستگی شهرهای بریکس به نزدیک شدن ارتباطات مردمی بین کشورهای عضو منجر می‌شود و ایده‌آل آن است که این شهرها همچون شهری به هم پیوسته و منسجم در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ در این صورت مقاومت و سازندگی این شهرها افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در این نشست از سوی سفیر ایران در روسیه، شهردار رشت و معاون شهردار تهران همراهی می‌شد، ارتباطات بین شهرهای بزرگ را زمینه‌ساز ارتباطات ملت‌ها دانست.
وی ادامه داد: ارتباط میان انسان‌ها در کشورهای عضو بریکس را نمی‌توان نادیده گرفت، بلکه باید بر آن‌ تاکید کرد.
چمران گفت: ارتباطات مردمی بین کشورهای بریکس بر تاثیرگذاری و موقعیت بریکس می‌افزاید.
وی خاطرنشان کرد: اگر تقویت این ارتباطات به پیوند شهرهای بریکس منجر شود، می تواند روابط اقتصادی و سیاسی را نیز تحکیم بخشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ارتباطات شهرهای بزرگ بریکس می تواند رشته‌های پیوند اعضا را فراتر از حوزه‌های سیاسی و اقتصادی توسعه دهد و در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و عاطفی تقویت کند و به پایداری مناسبات بیافزاید. چمران در ادامه بر اهمیت بهره‌گیری شهرهای بزرگ بریکس از تجارب یکدیگر تأکید کرد و تشریک‌مساعی این شهرها در مقابل مشکلات و حوادث را خواستار شد.

در آیین رسمی افتتاحیه این مجمع بین‌المللی که با سخنرانی نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و پخش پیام تصویری وزیر امور خارجه این کشور همراه بود، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور داشت.
چمران را در این آیین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، رحیم شوقی شهردار رشت و محسن سماکچی عضو شورای اسلامی این شهر همراهی می‌کنند.

نشست مجمع بین المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس به مدت دو روز و با محوریت، توسعه و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای در موضوعات مختلف با کشورهای آسیایی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و دستور کار اقلیمی در حال برگزاری است. قرار است چمران سخنرانی‌هایی را در مراسم افتتاحیه و در دو نشست توسعه دیپلماسی پارلمانی در سطح پایتخت‌ها و کلان‌شهرهای کشورهای حوزه بریکس و نشست دستور کار اقلیمی مجمع بین المللی بریکس داشته باشد. هدف بنیادی این نشست، توسعه همکاری‌های بین المللی میان شهری و میان پارلمانی و تغییر شیوه‌های نوآورانه در توسعه پایدار سیاست‌های کلان است.
این رویداد از سوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، بنیاد روس کانگرس (Roscongress)، وزارت خارجه روسیه و دولت مسکو حمایت می شود و این رویداد از سال ۲۰۲۰ در تقویم رسمی رویدادهای کشورهای شرکت کننده در انجمن بین‌المللی بریکس گنجانده شده است.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود پنج هزار نماینده از بیش از ۱۰۰ کشور و ۸۰ منطقه روسیه در این رویداد دو روزه حضور دارند.
این رویداد ۱۳ حوزه کاری و بیش از ۷۰ رویداد تجاری را در برمی‌گیرد.
در این مجمع بین‌المللی درباره همکاری شهرداری‌ها در عرصه‌های بین المللی، اقتصاد، فناوری های دیجیتال، صنعت، انرژی، زیرساخت های شهری، حمل و نقل، محیط زیست، بهداشت، آموزش، علم، فرهنگ، ورزش و گردشگری بحث و بررسی خواهد شد. این رویداد با برپایی نمایشگاهی در مقیاس بزرگ همراه است.

کد خبر 877411
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha