وزیر اقتصاد با طرح پیشنهاد اعطای بخشی از تسهیلات ازدواج به زوج‌هایی که تعجیل دارند، گفت: بانک‌ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند.

یک ضامن برای وام ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود توضیح داد: دیروز در دیدار مدیران بانک‌ها بر ضرورت اولویت دادن پرداخت وام ازدواج جوانان تاکید کردم.

وی ادامه داد: البته با توجه به صف ۳۰۰ هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانک‌های کشور پیشنهاد دادم در مورد طرح امکان تأمین لوازم خانگی مورد نیاز زوج‌های جوان را هم، در کنار پرداخت وام نقدی، بررسی لازم بشود که کمک خوبی هم به رونق تولید می‌کند.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: وام ازدواج امسال بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با دو برابر شدن به ۳۰۰ میلیون افزایش یافته است و لذا بانک‌ها به دلیل سایر تعهدات به کندی و با تأخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج پرداخت می‌کنند و مورد اعتراض نمایندگان مجلس هم بود.

وی اضافه کرد: این طرح، در صورت امکان اجرایی شدن، می‌تواند به صورت اختیاری برای زوج‌های جوانی که تعجیل داشته و منتظر وام ازدواج برای تأمین لوازم خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راه گشا باشد.

همتی در پایان تاکید کرد: بانک‌ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند و در شرایط و مقررات پرداخت وام ازدواج هیچ تغییری ایجاد نشده است.

کد خبر 877964
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 1
    تعجیل چیه شما باید به جوان ایرانی که میخواد ازدواج کنه 500 میلیون هدیه ازدواج بدهید وام چرا اینهمه در کشورهای لبنان و غیره مجانی هزینه میکنید ......