نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمنان به زودی سزای خبطی که در ایران کرده‌اند را خواهند دید.

محمدمهدی حسینی همدانی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۹ شهریور کرج با اشاره به ایام سوگواری پایان ماه صفر، رحلت رسول خدا و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام را تسلیت گفت: رحلت رسول خدا(ص) از عظیم‌ترین مصیبت‌هاست که بشر از بالاترین نعمت‌ها محروم شد.

حسینی همدانی در ادامه گفت: طبق آموزه‌های قرآن امت واحده نه ظلم می‌کند نه زیر بار ظلم می‌رود و در حد اعلا مقدمات و امکانات خود را در مقابل دشمنان آماده می‌کند تا اولاً دشمن قصد تعرض نداشته باشد و اگر خطایی از او سر زد بتواند با قاطعیت جواب آن را بدهند کما اینکه دشمنان به زودی سزای خبطی که در ایران کرده‌اند را خواهند دید.

حسینی همدانی یکی از مصادیق تاثیر گرفتن از قرآن را رئیسعلی دلواری نام برد و گفت: او بدون این که از عده و تجهیزات دشمن ترس داشته باشد با ولایتمداری حماسه‌ای ماندگار به جای گذاشت و نماد مقاومت و استعمارستیزی شد. اگر رئیسعلی دلواری در غربت به شهادت نمی‌رسید امروز ملت ایران به این عظمت نبود و به فضل خدا امروز در ایران هزاران رئیسعلی دلواری داریم که استکبار و صهیونیست‌های سفاک را در تور جنگ روانی خودشان گرفتار کرده‌اند و هرچه آنها تلاش می‌کنند گره این تورها قوی‌تر می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در حرکت هستیم لازم است بر علوم شناختی تسلط پیدا کنیم چرا که به گفته امام علی(ع) دانش سلطنت و قدرت است و هر کس او را یابد پیروز شده و هر کس او را از دست بدهد مغلوب خواهد شد که در این راستا باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دستیابی به هوش مصنوعی را مورد توجه قرار دهیم موضوعی که در اداره آینده دنیا نقش دارد و بنا بر گفته مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم ایران جزو ۱۰ کشور برتر در این زمینه باشد. همچنین برای رهایی از سلطه دیگران در حاکمیت سایبری توانمندی لازم را به دست آوریم و مسئولان در این زمینه باید اقدامات عاجل داشته باشند.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی سیاست را همان حکومت الهی می‌دانست. حکومتی که در آن حقوق خداوند، حقوق مردم و حقوق درگذشتگان رعایت شود و در واقع حکومت الهی یعنی مدیریت صحیح در تدبیر امور جامعه داشتن و این مدیریت در مکتب اهل بیت محقق می‌شود همانطور که توسط امامین انقلاب صورت گرفته است.

خطیب جمعه کرج از تمام دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین و دستگاه‌های متولی که کمک کردند تا این کنگره عظیم با اهداف بلندتر ارائه شود قدردانی کرد و اقدامات انجام شده از طرف استان البرز را چشمگیر و بهتر از سال گذشته دانست.

کد خبر 878059
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha