بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه همه پسند بین خانواده‌هاست. تهیه بستنی در خانه می‌تواند ساعات مفرحی را برای اعضای خانواده در زمان تهیه آن به دنبال داشته باشد.

بستني ميوه اي

همشهری آنلاین:‌ با این کار این اطمینان را دارید که با بهترین موادی که در دسترس دارید بستنی را تهیه کرده‌اید و با خیال راحت آن را نوش جان کنید. تنوع میوه‌های تابستانی این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بستنی‌های متنوعی برای اعضای خانواده تهیه کنید.

بستنی توت‌فرنگی

مدت زمان آماده سازی:۲ ساعت

تعداد نفرات: ۴ نفر

مواد لازم:

توت‌فرنگی تازه: یک‌کیلوگرم

خامه: ۵۰۰ گرم

شیر غلیظ شده شیرین: ۴۰۰ گرم

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

۱‌ـ توت‌فرنگی‌ها را دو نیم کرده و روی سینی بچینید و در طبقه وسط فر بگذارید. بعد از ۴۵ دقیقه توت‌فرنگی‌ها را از فر خارج کنید.

۲‌ـ دو قاشق غذاخوری عسل به توت‌فرنگی‌ها اضافه کنید و با پشت قاشق کمی توت‌فرنگی‌ها را له کنید و برای ده دقیقه دوباره سینی را داخل‌فر بگذارید. بعد از بیرون آوردن سینی از ‌فر اجازه دهید مواد سرد شوند. توت‌فرنگی‌ها را از یک صافی‌ ریز رد کنید تا دانه‌های آن جدا شود.

۳ـ توت‌فرنگی‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و شیر شیرین شده را به آن اضافه کنید و دو دقیقه با دور متوسط مخلوط کن هم بزنید تا مواد یک دست شود. سپس دو فنجان خامه را در ظرفی مناسب بریزید و هم بزنید تا خامه کاملا فرم بگیرد.

۴‌ـ مقداری از خامه فرم گرفته را به ظرف توت‌فرنگی و شیر اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید. سپس مخلوط به دست آمده را به ظرف خامه افزوده و یک دقیقه با لیسک هم بزنید.

۵. کمی از مواد را در ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و ظرف را برای ۱۲ ساعت در فریزر بگذارید. پس از آن، بستنی را با اسکوپ از ظرف بیرون بیاورید و کمی عسل روی بستنی بریزید.

نکته:‌ در صورت تمایل می توانید از ثعلب برای غلیظ تر شدن بستنی استفاده کنید.

بستنی انبه و موز

مدت زمان آماده سازی:یک ساعت

تعداد نفرات: ۴ نفر

مواد لازم

موز متوسط:۲ عدد

انبه: یک عدد

عسل: یک قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

۱.موزها را حلقه ای برش بزنید و در ظرف دربسته برای یک ساعت در فریزر بگذارید.

۲‌ـ پوست و هسته انبه را جدا، سپس با قاشق له کنید و در ظرف در بسته به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید.

۳‌ـ پس از یک ساعت موز و انبه را از فریزر بیرون بیاورید و به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری خامه داخل مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید.

۴‌ـ مواد مخلوط شده را به مدت یک ساعت دیگر در فریزر بگذارید. بعد از آن مواد را از فریزر بیرون بیاورید و هم بزنید. این کار را سه تا چهار بار انجام دهید تا بستنی بافت سفتی بگیرد.

۵‌ـ در آخرین مرحله بستنی انبه آماده شده را از فریزر در بیاورید و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. بعد با اسکوب بستنی در ظرف سرو کنید.

نکته:هرچه بستنی بیشتر در فریزر باقی بماند، بیشتر یخ می‌زند در نتیجه بافت بهتر و منسجم‌تری خواهد داشت.

کد خبر 878152
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha