شرکت اسپیس‌ایکس در ای‌میلی به کارمندان خود اعلام کرده است که برای کار یا تفریح به برزیل سفر نکنند، زیرا همچنان درگیر ممنوعیت شبکه اجتماعی ایکس توسط دادگاه عالی این کشور است.

اسپیس ایکس و برزیل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وال‌استریت ژورنال، در چندماه گذشته، پروژه رسانه‌ای ایلان ماسک، یعنی شبکه اجتماعی ایکس به‌دلیل درگیری‌های قانونی با برزیل دچار مشکل شده است. این کشور از ایکس خواسته بود تا چند حساب کاربری را که اطلاعات نادرست انتخاباتی منتشر کرده‌اند حذف و یک نماینده قانونی برای نظارت بر این موارد منصوب کند.
در پاسخ به این درخواست‌ها، ایکس از همکاری خودداری کرد و به حضور خود در برزیل پایان داد. اکنون برزیل به‌دنبال اعمال جریمه‌های قانونی علیه این شرکت است و این جریمه‌ها را به شرکت استارلینک، ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس تحمیل کرده است.

دادگاه عالی برزیل حساب‌های استارلینک را مسدود کرده تا اطمینان حاصل شود که جریمه‌های ایکس پرداخت خواهد شد. همچنین استفاده ازشبکه اجتماعی ایکس در این کشور ممنوع شده است. ماسک مالک اصلی هر دو شرکت است اما تنها ارتباط بین استارلینک و پلتفرم ایکس همین مالکیت است.
استارلینک اعلام کرده است که این تحمیل مالی را غیرقانونی می‌داند و قصد دارد در دادگاه با آن مقابله کند. همچنین وعده داده است که تلاش می‌کند پوشش اینترنتی را برای مشترکان استارلینک در برزیل حفظ کند، حتی اگر آنها نتوانند پرداخت انجام دهند. جالب اینجاست که استارلینک همچنین اعلام کرده که با وجود ممنوعیت ایکس همچنان سرویس خود را در برزیل ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این اطلاعات از ای‌میلی ناشی شده است که وال‌استریت ژورنال این هفته گزارش کرد و به کارمندان استارلینک هشدار داد که از سفر به برزیل خودداری کنند. این موضوع نشان می‌دهد که تنش‌ها بین ماسک و این کشور آمریکای لاتین چقدر جدی است.
از آن زمان تاکنون، ماسک همچنان به اهانت و انتشار تصاویر جعلی درباره قاضی دادگاه عالی برزیل، الکساندر دی مورائس، در شبکه اجتماعی خود ادامه داده است.
شایان ذکر است که رعایت دستورات یک کشور برای استارلینک اهمیت بالایی دارد، زیرا ارائه‌دهندگان اینترنت باید از هر کشوری که در آن فعالیت می‌کنند، مجوز دریافت کنند. بنابراین، اگر استارلینک قصد دارد در برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی، فعالیت کند، باید درنظر دولت این کشور موقعیت مطلوبی به دست آورد.

کد خبر 879599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha