مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
۰ نفر

کنجد حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم‌ است و می‌تواند به سلامت قلب، دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی کمک کند. اما شاید این موضوع را ندانید که استفاده از این ماده خوراکی مغذی برای همه توصیه نمی‌شود.

کنجد

به گزارش همشهری آنلاین، دانه‌ کنجد در دسته مغزها و دانه‌ها قرار می‌گیرد و مملو از چربی‌های غیراشباع‌ است. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، غذاهایی که چربی‌های تک‌اشباع یا غیراشباع دارند به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند و بر سلامت قلب و بهبود عملکرد شناختی مغز تاثیر دارند. به تاکید آنها مصرف حداکثر دو قاشق غذاخوری کنجد در روز همراه با سالاد و سبزیجات می‌تواند به سلامت بدن کمک کند.

سایت اطلاعات پزشکی هلت‌لاین هم اعلام کرده ۳۰ گرم کنجد، حدود ۳٫۵ گرم فیبر دارد و افراد بر اساس جنسیت می‌توانند روزانه ۲۲ تا ۳۴ گرم فیبر مصرف کنند.

اما این یک روی این محصول غذایی محبوب است و با وجود تمام فوایدش برخی مجاز به استفاده از آن نیستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده کنجد را نهمین ماده اصلی آلرژی‌زا (پس از شیر، تخم‌مرغ، برخی ماهی‌ها، صدف سخت‌پوستان مثل خرچنگ و میگو، آجیل درختی مثل بادام، گردو و بادام هندی، بادام زمینی، گندم و سویا) اعلام کرده است. بنابراین اگر آلرژی دارید در مصرف این خوراکی‌ شبیه سایر محصولات آلرژی‌زا احتیاط کنید.

بر اساس اعلام این سازمان کسانی که از بیماری التهاب روده رنج می‌برند نباید مغزها و دانه‌ها را مصرف کنند که کنجد هم جزو آنهاست. این در حالی است که دانه‌های کنجد حاوی اگزالات (oxalate)هستند و می‌توانند سنگ‌های کلیه را تشدید ‌کنند. به همین دلیل افراد مبتلا به سنگ کلیه و کسانی که سابقه این عارضه را دارند بهتر است کنجد را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

کد خبر 881705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha