بهتاش فریبا مدیر فنی اسبق استقلال از نمایش این تیم برابر الغرافه قطر ابراز رضایت کرد.

بهتاش فریبا

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بهتاش فریبا از نمایشی که استقلال مقابل الغرافه قطر ارائه کرد بسیار راضی بود اما از بابت امکانات دل پرخونی داشت

اولین بازی استقلال در لیگ نخبگان را چطور دیدید؟ ‌

قبل از پرداختن به بازی استقلال و الغرافه لازم است اشاره‌ای داشته باشم به فشاری که در چند هفته گذشته روی دوش کادر فنی و مدیریت باشگاه بوده است که امروز الحمدلله شرایط به سمت آرامش تغییر پیدا کرده است و نتیجه‌اش می‌شود بردی این چنینی. فصل گذشته‌هم اگر خاطرتان باشد آبی پوشان تا هفته ششم درگیر مشکلات درون تیمی بودند که با آشتی کنان خطیر و نکونام استقلال روی نوار پیروزی قرار گرفت پس آرامش کمک بزرگی می‌تواند به مجموعه تیم کند که امیدوارم این آرامش مقطعی نباشد. البته در این راه فشار زیادی با دلایل فنی آورده‌ایم که جواد بماند و کارش را ادامه بدهد که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و نتیجه‌اش را در بازی با الغرافه دیدیم. در دیدار با الغرافه شاگردان نکونام شبی فوق العاده را پشت سر گذاشته و از دقیقه یک حریف را تحت فشار قرار داده و گل زود هنگام روی تیم را بالا برده و در ادامه اگر دقت بیشتری از سوی بازیکنان به خرج داده می‌شد، تعداد گل‌ها نیز افزایش پیدا می‌کرد. اگرچه حریف استقلال خطر زیادی روی دروازه ما خلق می‌کرد اما خط دفاع روز خوبی را پشت سر گذاشت و اتخاذ سیستم ۲- ۵ - ۳ باعث شد آنطور که ما دوست داشتیم آنان بازی کنند. رو آوردن به بازی مستقیم و در موقعیت گل قرار دادن خوسلو باعث شد خط دفاع و روزبه چشمی به خوبی حملات آنان را دفع کنند. همانطور که شما می‌دانید در بازی مستقیم به دنبال توپ دوم و سوم بودن اتفاق بسیار مهمی است که اکثر آن را بازیکنان ما و به ویژه زبیر نیک نفس که در توپ گیری و ارسال پاس و هم پوشش به خوبی عمل کردند.

عملکرد رامین رضاییان را در این بازی چطور ارزیابی می‌کنید؟

سطح توقع ما از رامین همین است که در بازی با الغرافه شاهد بوده‌ایم. وجود چنین بازیکن با کیفیتی باعث شادابی تیم بر روند رو به جلو آن خواهد شد و همانطور که شاهد بودید رامین رضاییان تا دقیقه ۹۵ در محوطه حریف جولان می‌داد. ‌ ضربه هوشمندانه او در مقابل دروازه‌بان بلند قامت حریف و اینکه در آن شرایط باید کجا و چگونه ضربه بزنی دقیقاً از هوش بالای بازیکنی چون رامین برمی‌آمد که توپ را به زمین زد و تبدیل به گل کرد.

نظرتان در خصوص بازیکنان تعویضی چیست؟

تعویض هایی که جواد نکونام انجام داده بسیار کارگشا بوده است چرا که گل سوم آبی پوشان ماحصل تلاش ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند بوده است. رضاوند مدت‌ها بود که تو خودش بوده و خوشحالم که با گلی که زده شرایط را برای خود و استقلال بهتر کرده است. رضاوند بازیکنی دونده و چند پسته است که فصل گذشته نیز چندین پاس گل را داده است.

شخصاً توقع پیروزی پرگل استقلال را داشتید؟

حقیقتاً فکر نمی‌کردم استقلال بتواند با این نتیجه بازی را پشت سر بگذارد. استقلال در این بازی حکم چاقوی دولبه را داشته که هر طرف آن می‌توانست برندگی خاص خود را داشته باشد. وقتی بازی شروع شد و پرس و حرکات رو به جلو تیم را در مقابل ضعف خط دفاعی حریف را دیدم امیدوارنه تر بازی را دنبال می‌کردم. در دقایق ابتدایی بازی همسرم نتیجه بازی را از من پرسید اما بعد از گذشت بازی با اطمینان به او گفتم بازی را می‌بریم اما حقیقتاً انتظار این نتیجه را نداشتم.

در پایان در خصوص شرایط ورزشگاه شهر قدس برایمان بگویید

واقعا در روزهای گذشته حرف عربستان مبنی بر ساختن یک ورزشگاه برای حفظ آبروی فوتبال خاور میانه در ایران به من برخورد و باید گفت باید به فوتبال ما و تمامی ارگان‌های ذی ربط نیز بر بخورد. زمانی که ما ورزشگاه آزادی را داشتیم، آنها زمین خاکی هم نداشتند اما الان یک ورزشگاه مناسب برای برگزاری بازی‌های لیگ نخبگان آسیا در کشور نداریم. با توجه به اینکه شخصاً یکی از برگزارکنندگان جام یونس شکوری در سال‌های گذشته بوده ام و بارها شاهد حضور آقای پزشکیان به عنوان یک بازیکن در این تورنمنت بوده‌ام فکر می‌کنم اگر آقای رئیس جمهور حرف‌های طعنه آمیز مقامات عربستانی را شنیده باشد از هفته آینده استارت ساختن حداقل یک ورزشگاه آبرومند را برای فوتبال ایران بزند.

و حرف پایانی؟

فکر می‌کنم اگر این برد در فوتبال داخلی اتفاق می‌افتاد انقدر روحیه بخش نبود. پیروزی در لیگ نخبگان آسیا و در مقابل تیمی که قرارداد یکی دو بازیکن آن برابر است با کل بودجه استقلال به لحاظ روحی روانی امتیاز مثبتی بود که امیدوارم به خوبی ر آینده از آن بهره‌مند شویم ضمن اینکه خوشحالیم از اینکه استقلال تا دقیقه ۹۵ با دوندگی به فوتبال ادامه داد و همانطور که شاهد بودید بلانکو در دقیقه ۹۵ پرس می‌کرد. قدرت دوندگی، بحث اجرای صحیح تاکتیک می‌شود و فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند از نظر روحی و روانی کمک زیادی به آینده استقلال داشته باشد به شرط آنکه دوباره به دنبال حاشیه نباشیم و مدیریت کار خود را انجام دهد و کادر فنی نیز کار خویش را دنبال کند. باور کنید هواداران استقلال دیگر از این همه تنش و حاشیه درد ساختار تیم خسته شده و چشم انتظار روزهای درخشش آبی پوشان هستم امیدوارم در آینده نیز شاهد تکرار روند پیروزی‌های استقلال در میادین باشیم.

کد خبر 882377
منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل خدی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    بی عرضه مربی تیم ملی است که دعوت نکرده
  • همرزم هادی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    4 0
    فقط با پول دزدی چای دبش میشود ورزشگاهایی ساخت که بتوانیم میزبان دوره های مهم باشیم حال فکرکنید چند غارت چای دبشی درمملکت صورت گرفته والله این روش مملکت داری از آرمان های انقلاب نبود