روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد که پس از شکست کماندوهای اسرائیلی در جریان حمله زمینی به لبنان، عناصر و فرماندهان یکی از یگانهای ویژه صهیونیست، به شدت دچار تنش و اختلاف شده‌اند.

ارتش اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، پس از ناکامی نظامیان رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی به لبنان و شکست در برابر نیروهای حزب‌الله، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبر داد که بین عناصر یگان «ایگز»(Egoz) و فرماندهان آنان، تنش شدیدی به وجود آمده است.

این روزنامه خبر داد، پس از جنگ دشوار در ابتدای عملیات زمینی در لبنان، تنش شدیدی بین نیروها و فرماندهان این یگان به وجود آمده است؛ زیرا عناصر حاضر در این جنگ، خواستار توضیحات و تغییر در مسیری شدند که فرماندهان آنان در خصوص تصمیم‌گیری اتخاذ می‌کنند.

این عناصر می‌گویند پیش از اینکه از آنان خواسته شود از طریق عبور از مرزها، برای جنگ بار دیگر به سمت لبنان حرکت کنند، باید شیوه خود را تغییر دهند و این گفتگوها در روزهای اخیر صورت‌گرفته است.
یگان ایگز چه مأموریتی دارد؟

یگان ایگز از جمله یگان‌های کوماندوی ارتش رژیم صهیونیستی است که سال 1995 صرفا باهدف نبرد بر حزب‌الله تشکیل شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز 2 اکتبر گذشته به کشته‌شدن 8 نفر از افسران یگان ویژه ایگز در جریان رویارویی با حزب‌الله در نبردهای جنوب لبنان اذعان کرد.

اذعان رژیم صهیونیستی به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها تن از نیروهای ویژه‌ یگان ایگز که به یگان 621 نیز معروف است، تنها یک روز پس از اعلام رسمی ورود به جنگ زمینی در جنوب لبنان صورت گرفت».
این یگان، یگان ویژه تیپ کماندو ارتش اسرائیل و یکی از مهم‌ترین یگان‌های کوماندوی ارتش این رژیم است. نام آن مخفف عبارت «یگان ویژه جنگ‌های چریکی و نبردهای کوچک» است و طلایه‌دار نبردهای رژیم صهیونیستی با حزب‌الله در جنوب لبنان به شمار می‌آید.

این یگان برای اولین‌بار در سال 1956 به دستور «اسحاق رابین» تأسیس شد و مأموریت اقدام پشت خطوط نیروهای ارتش سوریه و مصر قطع عملیات پشتیبانی پس از تصرف صحرای سینا به آن سپرده شد.

در سال 1967 یگان ایگز، تحت فرماندهی منطقه شمالی قرار گرفت و حوزه مأموریتی آن شرق شهر قنیطره و غرب بلندی‌های جولان سوریه مشخص شد. این یگان در آن زمان، نقشی اساسی در نصب کمین برای جلوگیری از نفوذ رزمندگان فلسطینی به داخل سرزمین‌های اشغالی داشت.

در سال 1975 پس از کشته‌شدن یکی از افسرانش به اشتباه توسط یکی از نیروهای یگان منحل شد تا پس از آن دوباره توسط «آمنون لیپکین شاهاک» که زمانی سمت وزیر حمل‌ونقل اسرائیل را داشت و «امیرام لوین»، فرمانده منطقه شمالی طی جنگ 1973 تشکیل شود.

پس از چندین بار انحلال و تشکیل سرانجام در سال 1993 باهدف «مبارزه با حزب‌الله» دوباره تشکیل شد و مقاومت توانست، ضربات کیفی در سال 1996 در عمق نوار مرزی وارد کند.

به گزارش یدیعوت، تنش بین عناصر ایگز و فرماندهان این یگان، هم‌زمان با استقرار مجدد افسرانی صورت‌گرفته است که در این یگان به‌عنوان جایگزین کسانی مشغول به خدمت شدند که کشته و زخمی شده‌اند؛ آن هم پس از جنگ دشواری که این یگان با نیروهای حزب‌الله داشته است.

به گفته این روزنامه، هراس و وحشت عناصر ایگز به‌خاطر شرایط آن و شیوه حمله به برخی از هدف‌ها در جریان درگیری با نیروهای حزب‌الله است.

در همین ارتباط، و بسایت صهیونیستی والا می‌گوید که در پی حملات شدید موشکی حزب‌الله به شهر اشغالی «حیفا»، گردشگری تقریباً در این شهر تعطیل شده است.

به گزارش این و بسایت، صهیونیست‌های حاضر در حیفا به‌شدت از کمبود پناهگاه در داخل این شهر گلایه دارند و می‌گویند که باتوجه‌به افزایش حملات موشکی حزب‌الله، دیگر پناهگاه‌ها ظرفیت کافی ندارد.

کد خبر 891156
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha