شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: شب سرنوشت‌سازی در انتظار والیبال ایران است.

 امشب در دو میدان و در دو ساعت متفاوت تیم والیبال نوجوانان ایران در راه صعود به سومین فینال جهانی در شهر یزولو ایتالیا به دیدار آرژانتین می‌رود و درست در اولین ثانیه‌های بامداد یکشنبه تیم ملی بزرگسالان در مرکز شهر قاهره دومین و آخرین دیدارش را با مصر - قهرمان آفریقا - در راه حضور در مسابقات لیگ جهانی برگزار می‌کند. شاید در هیچ مقطع زمانی، والیبال ایران با چنین آزمون دشواری روبه‌رو نبوده است و بی‌شک پیروزی در این دو میدان جهانی، سرفصل تازه‌ای را برای این رشته ورزشی پرطرفدارباز می‌کند.

شکست سنگین روسیه

تیم والیبال نوجوانان ایران روز پنجشنبه در جدال صدرنشینی گروه F در مصاف با روسیه به برتری قاطع 3 بر صفر رسید؛ نتیجه‌ای که در خوشبینانه‌ترین شرایط هم پیش‌بینی نمی‌شد. شاید بعد از مسابقات جهانی نوجوانان در سال 2001 قاهره که تیم ایران برای نخستین بار با شکست روسیه به مرحله نیمه‌نهایی رسید، این سخت‌ترین باخت روس‌ها مقابل والیبال ایران بود.

این دیدار تنها 65 دقیقه به طول انجامید و نتیجه‌اش صدرنشینی تیم ایران و رویارویی تیم نوجوانان کشورمان در مرحله نیمه‌پایانی با آرژانتین تیم دوم گروه E بود که در آخرین بازی مرحله دوم در مصاف با ایتالیای میزبان، جای خود را در صدر جدول به تیم صربستان داد.تیم ایران در دیدار با روسیه با نتایج 25 بر 19، 25 بر 17 و 25 بر 18 پیروز شد.

پوریا فیاضی در حالی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد که امیر غفور نفر دوم بهترین زننده سرویس و مجتبی میرزاجانپور بهترین آبشارزن مسابقات تا قبل از بازی‌های پایانی، هرکدام به ترتیب 12 امتیاز برای تیم ایران به دست آوردند. گفته می‌شود روس‌ها با هدف رویارویی با حریف آسان‌تر در مرحله نیمه‌پایانی با تمام قدرت در این بازی ظاهر نشدند که این موضوع در روزهای آینده مشخص می‌شود.

ست‌کوویچ: برای قهرمانی به چنین بازی‌هایی نیاز داریم

در پایان دیدار ایران و روسیه و در کنفرانس مطبوعاتی، ابتدا کاپیتان‌های دو تیم  در این مورد اظهار نظر کردند.سال‌افزون، کاپیتان نوجوانان ایران گفت: «این بهترین بازی ما بود. ما امروز هم در دفاع و هم در دریافت عالی بودیم و برعکس روس‌ها در دریافت بیش از حد معمول مشکل داشتند.»ایوان نیکشین، کاپیتان روسیه هم در صحبتی کوتاه اظهار داشت: «این بدترین روز ما بود و هیچ نقطه روشنی در کار تیم ما دیده نشد. بازی ما سراسر اشتباه بود.»ست‌کوویچ، سرمربی تیم نوجوانان ایران با اشاره به اینکه برای آماده‌شدن در مرحله نیمه‌پایانی تیمش به چنین بردی نیاز داشت، گفت: «این بازی خوبی برای ما بود.

ما امروز عالی بازی کردیم و برای قهرمانی نیاز به چنین بازی‌هایی داریم. از بچه‌ها کاملا راضی هستم و از اینکه هر 11 بازیکن توانستند بازی کنند، خوشحالم.» سرگئی شلی‌پینکوف، سرمربی روسیه با تبریک به تیم ایران گفت: «این بدترین بازی ما در این جام بود. از این بازی کاملا ناامید شدم، هرچه را که از بازیکنانم خواستم، نتوانستند انجام دهند.»دیدار ایران و آرژانتین امشب ساعت 30/20 به وقت تهران برگزار می‌شود. دیگر بازی نیمه‌نهایی را دو تیم صربستان و روسیه برگزار می‌کند.

جدال دوم ایران و مصر

به فاصله کمتر از 4 ساعت از دیدار دو تیم نوجوانان ایران و آرژانتین، تیم ملی بزرگسالان ایران نیز در قاهره برای دومین بار برابر مصر ظاهر می‌شود. تیم ایران پس از بازی نخست و شناخت نسبی از  حریف، امشب برای پیروزی به میدان می‌رود. معدنی با استفاده از آنالیز کامل حریف از سوی پائولو گاردینری آنالیزور سرشناس ایتالیایی برای بردن مصر روی بازیکنان سرعتی تیمش (نادی و موسوی) حساب ویژه‌ای باز کرده تا بتوانند با مهار محمد بداوی و احمد نعیم‌ راه را برای پیروزی تیم کشورمان هموار کند. اگر دریافت‌کننده‌های ایران، نظری افشار، زرینی و کشاورزی با کمک عطار بتوانند وظیفه خود را در رساندن توپ‌های اول به خوبی انجام دهند، معروف هم می‌تواند دفاع بلند حریف را با پاس‌های خود تضعیف کند.

کد خبر 89530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز