همشهری آنلاین: پویایی، گستردگی و بین‌المللی بودن فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران تحت نظر و عنایت ویژه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نشان‌گر اهتمام ایشان به محور قراردادن قرآن در جامعه اسلامی است

و ایشان در میان رهبران جوامع اسلامی در اهتمام به قاریان قرآن کریم بی‌نظیر هستند.

«محمد احمد بسیونی»، قاری ممتاز مصری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآن ایران (ایکنا) پیرامون بیست سال زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با بی‌نظیر خواندن ایشان میان رهبران جوامع اسلامی در اهتمام به قاریان قرآن کریم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به قاریان و فعالان عرصه قرآنی دارد و قاریان غیر ایرانی را بدون توجه به ملیت آنان همپای قاریان ایرانی تکریم می‌کند.

وی برگزاری مسابقات سالانه قرآن کریم و تأسیس دار التحفیظ‌های قرآنی تحت عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی را از جمله ویژگی‌های ممتاز ایشان برشمرد و افزود: از هنگام زعامت این سید بزرگوار فعالیت‌های مذهبی و قرآنی و نشر مفاهیم و ارزش‌های اسلامی توسط جمهوری اسلامی را می‌توان در سطح عالی ارزیابی کرد به‌طوری که شاهد روز افزونی این فعالیت‌ها در سطح جهانی هستیم.

محمد بسیونی در ادامه با بیان این‌که نقش و رهبری برجسته امام خمینی(ره)‌ و جانشین بر حق ایشان در ارائه تصویری اسلامی از این انقلاب غیرقابل انکار است، گفت: حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای به عنوان یکی از رهبران جهان اسلام در دفاع از اسلام و نشر آموزه‌های بلند این دین، عملکرد بسیاری موفقی داشته است و در برابر دشمنانی که با تمام توان سعی در ممانعت از گسترش آموزه‌های آن می‌کنند، ایستادگی می‌کند.

وی با آرزوی پیروزی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان افزود: این دولت با تبلیغات منفی دشمنان خود که آن را خطرناک و مدافع تروریسم معرفی می‌کنند، روبرو است در حالی‌که واقعیت بر خلاف این تبلیغات است و جمهوری اسلامی ایران با فرزانگی رهبر خود تمام تلاش را برای برقراری اتحاد میان صفوف مسلمانان به کار می‌برد.

بسیونی با اشاره به تلاش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در محور قرار دادن قرآن در معرفت و تصمیم‌گیری‌های خود، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های همیشگی و گسترده قرآنی جمهوری اسلامی ایران که در برگزاری محافل قرآنی، همایش‌ها و کنفرانس‌های اسلامی، حمایت از قاریان و اهل قرآن و ایجاد انجمن‌های خیریه برای حفظ و نشر مفاهیم قرآنی در سطح جهان نمود پیدا می‌کند با پیگیری جدی این رهبر فرزانه صورت می‌گیرد و این نشان‌گر اهتمام ایشان به قرآن به عنوان محور و اساس جامعه اسلامی است.

این قاری ممتاز مصری با اشاره به تأثیرپذیری مقام معظم رهبری از شنیدن تلاوت‌های قرآنی، آن را نشانه پاک‌دلی و خوش‌طینتی ایشان خواند و افزود: این تأثیرپذیری از کلام وحی از سوی رهبری بزرگ در جهان اسلام کم‌نظیر است.

محمد احمد بسیونی در پایان با اشاره به خاطرات حضور خود در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با مشاهده اشک‌های روان این شخصیت بزرگوار هنگام تلاوت قرآن، به شدت متأثر شدم و نور قرآن را در سیمای مبارک ایشان مشاهده کردم.

*استاد محمد احمد بسیونی در سال 1368 به همراه استاد «راغب مصطفی غلوش» برای اولین بار به ایران مسافرت کرد و در شهرهای مختلف به تلاوت قرآن پرداختند. 

کد خبر 93252

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز