مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: مانورهای زنجیره‌ای مدیریت بحران به‌منظور مقابله با زلزله در تهران در طول هفته گذشته برگزار شد

پس از وقوع زلزله روز شنبه در پایتخت، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به‌منظور اقدام پیشگیرانه سلسله مانورهای مقابله با زلزله را طی روزهای گذشته در مناطق مختلف شهر انجام داده است.

این مانورها براساس ابلاغ رئیس‌جمهور در هفته گذشته برگزار شد. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با اعلام این خبر اظهار داشت: مانور اخیر نشان داد فرایند مدیریت بحران باعث بهبود عملکرد در حالت عادی می‌شود؛

به‌خصوص اگر سیستمی خودش را برای موقعیت‌های اضطراری آماده کرده باشد. مازیار حسینی با اشاره به آمادگی 80‌درصدی ستادهای مدیریت بحران در سطح مناطق گفت: با وجود اینکه ابلاغ رئیس‌جمهور بدون تاریخ و ساعت برگزاری مانور بود، اما پس از گذشت کمتر از 5 ساعت نخستین ستادهای خود را آماده کردیم. 

به گفته وی در نخستین روز مناطق 20، 11، 16، 17، 19 و 21 به‌عنوان معین شهرهای اسلامشهر و رباط‌کریم آماده عملیات شدند.  نخستین مانور روز سه‌شنبه در این مناطق با حضور اکثریت اعضای ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

حسینی دومین روز مانور را که چهارشنبه برگزار شد، شامل مناطق 12، 13، 14، 15 و 20 دانست و اظهار داشت: این مناطق به‌عنوان منطقه معین شهر‌ری، ورامین و پاکدشت در استان تهران اعلام شد و تا ساعت 5 بعدازظهر شهرداران مناطق به‌عنوان رئیس ستاد در مناطق حضور داشتند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران همچنین از تشکیل ستاد مدیریت بحران در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: مناطق 1، 3، 4، 6، 7 و 8 شهرداری به‌عنوان معین شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند و شمیرانات و همچنین مناطق 2، 5، 9، 18و 22 به‌عنوان معین شهرستان کرج و نظرآباد و ساوجبلاغ عملیاتی شد. به گفته وی، سعی کردیم با وجود نداشتن برنامه از سوی دولت با تدابیر شهرداران مناطق برنامه‌ای جامع برای آمادگی تدوین کنیم.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان‌های 23گانه‌ای که در ستاد مدیریت بحران عضویت دارند هماهنگی خوبی با مدیریت بحران داشتند و در بیشتر مناطق، اکثر سازمان‌ها حضوری جدی داشتند.

وی افزود: با وجود اینکه بدون اعلام قبلی این مانور برگزار شد و در کمتر از 5 ساعت نخستین ستادهای مدیریت بحران در سطح مناطق شهر شکل گرفت، به‌نظر می‌رسد که زحمات سال‌های گذشته شهرداری در ایجاد ستاد مدیریت بحران در سطح مناطق به بار نشسته است.

مازیار حسینی به استفاده از این تجربه اشاره کرد و گفت: تهران در حال حاضر با داشتن بیش از 100پایگاه پشتیبانی در سطح مناطق و حمایت‌های شهردار، آمادگی مقابله با بحران را دارد و امیدواریم که وزیر محترم کشور برای انتقال این تجربه به سایر کلانشهرها اقدام کند

کد خبر 93482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز