همشهری آنلاین: پس از ۳ روز زورآزمایی در هفته دهم لیگ برتر فوتبال آلمان، صدر جدول تغییری نکرد.

هامبورگ تمام تلاش خود را کرد تا صدرنشینی از دست‌رفته را باز یابد که توفیقی در این راه نداشت. لورکوزن هم قدر بخت این هفته را ندانست.

حساس‌ترین رقابت هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان را تیم‌های دوم و سوم جدول انجام دادند.

در صف‌آرایی پرگل هامبورگ و شالکه، در مجموع ۶ گل رد و بدل شد که سهم هر تیم سه گل بود. در این بازی همچنین یک کارت قرمز از جیب داور خارج شد که در دقیقه شصت‌ویکم، داوید روزه‌نال، مدافع چک‌تبار هامبورگ را از زمین اخراج کرد.

در این دیدار دو گل را کوین کورانی برای شالکه و دو گل را نیز مارکوس برگ برای هامبورگ به ثمر رساندند. بِرگ در ابتدای فصل جاری به جمع شاگردان لابادیا پیوسته است.

با این نتیجه هامبورگ همچنان در مکان دوم ماند. شالکه اما از مکان سوم به چهارم سقوط کرد. این تیم جای خود را با وردربرمن عوض کرد. برمن در خانه خود ۴ بر 1 بوخوم را در هم کوبید و در پایان هفته دهم سوم شد.

و اما بایر لورکوزن هم که از دو هفته قبل صدرنشینی را از هامبورگ تحویل گرفته و تنها در تفاضل گل با این تیم رقابت می‌کند (مثبت ۱۳ در برابر مثبت ۱۲) نتوانست از بخت مسلم خود در هفته دهم استفاده کند.

شاگردان یوپ هاینکس (لورکوزن) با وجود این که در برابر میان‌جدولی‌های دورتموند صف بسته بودند، در پایان، زمین را با تساوی یک بر یک ترک کردند تا ترکیب صدر جدول همانی بماند که بود.

لورکوزن می‌توانست با پیروزی در این دیدار، امتیاز خود را به ۲۴ رسانده و صدرنشین بی‌رقیب بوندس‌لیگا باشد.

هرتا تکان خورد

یکی دیگر از رقابت‌های جالب هفته دهم، از آن هرتای برلین در برابر وولفسبورگ بود. پایتخت‌نشینان که در پایین‌ترین جایگاه جدول جا خوش کرده و ‌ظاهرا قصد ندارند مکان خود را با هیچ کدام از تیم‌ها عوض کنند، در دیدار روز یکشنبه (۲۵ اکتبر / ۳ آبان) اما حریف را متوقف کردند.

وولفسبورگی‌ها به نتیجه بدون گل در برابر شاگردان فریدهلم فونکل رضایت داده و به جایگاه هفتم سقوط کردند.

دیگر دیدارهای هفته دهم

بایرن مونیخ در هفته دهم بوندس‌لیگا موفق شد شکست تلخ و فراموش‌نشدنی در برابر ژیروندن بوردو را جبران کند. مونیخی‌ها در هفته گذشته و در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های اروپا، دو بر یک در خانه حریف فرانسوی خود شکست خوردند و دو کارت قرمز نیز دریافت کردند. شاگردان لوئیز فان‌گال هلندی اما در دیدار روز شنبه (۲۴ اکتبر، 2 آبان)، دو بر یک آینتراخت فرانکفورت را شکست دادند و با یک پله صعود، به مقام پنجم جدول بوندس‌لیگا آمدند.

در دیگر دیدارهای هفته دهم، هوفن‌هایم سه بر صفر نورنبرگ را مغلوب کرد تا همچنان در کورس مدعیان باقی بماند، هانوفر با یک گل اشتوتگارت را برد و ماینتسِ تازه از راه رسیده، با سه گل فرایبورگ را شکست داد. دیدار تیم‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ و کلن نیز بدون گل به پایان رسید.

به گزارش دویچه‌وله، نتایج به‌دست‌آمده تغییراتی جزیی در جایگاه‌های حساس جدول ایجاد کرد: چهار رتبه نخست را به ترتیب لورکوزن، هامبورگ، وردربرمن و شالکه در اختیار دارند (برمن و شالکه جای خود را با هم عوض کردند)؛ مونیخ و هوفن‌هایم هم به‌عنوان تیم‌های پنجم و ششم، مدعیان را تعقیب می‌کنند. هرتا، نورنبرگ و بوخوم نیز از آخر، اول تا سوم هستند و اگر تا پایان فصل در همین جایگاه باقی بمانند، به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

کد خبر 93811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز